Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@02:46:33 GMT

بیش از ۱۲۰۰ کودک میبدی مورد سنجش بینایی قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۵۶۹۰

بیش از ۱۲۰۰ کودک میبدی مورد سنجش بینایی قرار گرفتند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد گفت: از ابتدای شهریور ماه سال جاری تا کنون بیش از 1200کودک مورد سنجش بینایی قرار گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محسن فلاح در گفتگو با یزد رسا، درباره تنبلی چشم بیان داشت: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم ‌بینایی و نابینایی  است که اگر به‌ موقع تشخصی داده شود، در بسیاری از موارد قابل ‌پیشگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چشم‌های تنبل به ظاهر ممکن است سالم و بدون عیب و نقص به نظر رسد اما این عارضه را در خود داشته و تشخیص این بیماری کمی هوشیاری والدین را می‌طلبد تا کودک خود را زیر نظر داشته باشند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد یکی از راهکارهای تشخیص را  اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در بین کودکان برشمرد و گفت: بهترین زمان برای شناسایی و درمان این بیماری 3 تا 6 سال معرفی شده است چون بیشترین دوره تکامل چشم بین رده سنی 3 تا 6 سال است بدین لحاظ این دوران، دوران طلایی تشخیص و پیشگیری بیماری تنبلی چشم است.

فلاح از سنجش بینایی کودکان 3 تا 6 ساله شهرستان میبد در 15 پایگاه دائم و غیر دائم غربالگری بینایی خبر داد.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای 5 هزار و 744 کودک 3 تا 6 سال سنجش بینایی و غربالگری انجام شده است، گفت: 731 کودک با تنبلی چشم از بین این تعداد تشخیص داده شد که برای درمان به مراکز تخصصی ارجاع شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد در خصوص درمان این کودکان شناسایی شده، اظهار داشت: سازمان بهزیستی با حمایت مالی هزینه درمان و حتی جراحی کودکان خانواده های بی بضاعتی که دارای انحراف چشم بوده اقدامات لازم انجام خواهد داد.

فلاح با بیان اینکه سال گذشته حدود 100 درصد این گروه سنی تحت پوشش غربالگری بینایی قرارگرفته اند، ابراز داشت: از ابتدای شهریور ماه سال جاری تا کنون بیش از 1200کودک مورد سنجش بینایی قرار گرفته اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد در پایان خاطر نشان ساخت: پایگاه دائم پوشش سیّاری نیز داشته و کودکان مناطق محرومی همچون ندوشن، افغان آباد و شهرستانهای همجوار نیز پوشش می دهد. در روش سنجش با تک تک خانواده ها تماس گرفته شده و جهت سنجش به پایگاه غیر دائم معرفی تا با مراجعه به آن پایگاه سنجش بینایی انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل