Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد بازدید : 5931 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی فرارو- امروز در حین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز از سوی فرد یا افرادی ناشناس تیراندازی شد.

طبق مشاهده ات این حمله دقایقی پیش در هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز صورت گرفت.

تعداد بازدید : 3763 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

لحظه آغاز حمله تروریستی در پخش زنده تلویزیونی

گزارش ایسنا حاکی است که تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و حاضران برای احتیاط روی زمین افتادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجمان لباس نظامی به تن داشته‌اند. از تعداد زخمی‌ها هنوز آماری در دست نیست.

آیت‌الله جزایری، نماینده ولی ففیه در خوزستان، آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

گزارش حاکی از آن است که تیراندازی حدود 10 دقیقه ادامه داشته است و تا لحظه مخابره خبر، صدای آژیر آمبولانس‌ها که به سوی محل می‌روند، شنیده می‌شود.

تصویر از: حاجی نجف. خبرگزاری ایسنا

آنگونه که تسنیم نوشته است گویا، تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از آنجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند. تروریست‌ها موفق نشده‌اند که وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.

خبرنگار تسنیم می‌گوید، اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند و آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیروهای رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.

تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

اولین آمار از شمار مجروحان حمله تروریستی به رژه اهواز

در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، اخبار اولیه از به شهادت رسیدن مسئول ایثارگران سپاه استان خوزستان حکایت دارد.

تسنیم کسب اطلاع کرده که در جریان این حمله، جمعا بین 8 تا 10 نفر به شهادت رسیده‌اند که تا این لحظه، تمام شهدا از نیروهای سپاه پاسداران بوده‌اند.

عکس از: مرتضی جابریان_خبرگزاری تسنیم

اخبار اولیه همچنین از مجروحیت حدود 7 نفر در جریان این حمله تروریستی حکایت دارد. خبرها همچنین از کشته شدن 2 نفر از تروریست‌ها در جریان درگیری با نیروهای امنیتی حکایت دارد و 2 نفر دیگر از تروریست‌ها نیز همچنان تحت تعقیب هستند.

سخنگوی سپاه: تروریست ها وابسته به جریان الاهوازیه هستند

در پی این حمله تروریستی سخنگوی سپاه پاسداران به خبرنگار ایسنا گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.

وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه.

سردار شریف گفت: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

معاون سیاسی استاندار خوزستان: تعداد شهدای حادثه تروریستی اهواز به 12 نفر افزایش یافت

معاون سیاسی استاندار خوزستان گفته که شمار شهدای حمله تروریستی به رژه اهواز، به ۱۲ نفر افزایش یافته است.

علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح اهواز گفت: با توجه به اینکه تعدادی از مجروحین و شهدا به سایر بیمارستان‌ها منتقل شده اند، احتمال افزایش آمار وجود دارد و تا الان تعداد شهدا به 12 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: افراد نظامی، مردم عادی که برای تماشای مراسم آمده بودند و یک نفر از اصحاب رسانه در بین شهدا هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد: مجروح شدن بیش از 60 نفر در حمله تروریستی به اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کشته شدن حدود 10 نفر و مجروح شدن بیش از 60 نفر در حمله تروریستی صبح امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز خبر داد.

دکتر ایرج نظری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر همه بیمارستان‌های اهواز در آماده‌باش هستند و هیچ کمبودی در زمینه امدادرسانی به مصدومان حمله تروریستی اهواز نداریم.

وی افزود: تاکنون در این حادثه حدود 10 نفر شهید و بیش از 60 نفر مجروح شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به دستور وزیر بهداشت جهت اعزام قائم مقام و معاون وزیر بهداشت، رئیس اورژانس کشور و رئیس سازمان انتقال خون به اهواز در پی این حادثه گفت: این مسئولان برای پیگیری مراحل درمان این مصدومان به اهواز می‌آیند.

سه نفر از عاملین حمله تروریستی اهواز کشته شدند/ دستگیری یک تروریست

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: از تیم چهار نفره عاملین حمله تروریستی به اهواز دو نفر در محل کشته شدند، یک نفر نیز مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان کشته شد.

سردار حسن شاهوارپور در خصوص حمله تروریستی رخ داده در رژه نیروهای مسلح که صبح امروز (31 شهریورماه) در اهواز رخ داد، اظهار کرد: بر اساس روالی که برای رژه باید پیش‌بینی کنیم نیروهای مسلح در یک میدان اصلی در اهواز که به "بلوار قدس" معروف است، حضور داشتند. این نیروها در حال رژه بودند که یک تیم 4 نفره (تروریستی) از فاصله نسبتا نزدیک از مخفیگاهی که یک پارک جنگلی است، با لباس مبدل به ستون رژه رونده حمله کردند.

وی افزود:‌ بلافاصله نیروهای مستقر در محل عکس‌العمل نشان دادند. از این تیم چهار نفره تروریستی، دو نفر در محل کشته شدند. یک نفر نیز مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان کشته شد. در نهایت سه نفر از این افراد کشته شده‌اند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: نفر چهارم این تیم تروریستی نیز دستگیر شده است.

گروهک تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله اهواز را بر عهده گرفت

سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله تروریستی صبح امروز در اهواز را به عهده گرفت.

به گزارش ایسنا، یعقوب حر التسطری سخنگوی گروهک تروریستی الاحواز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال حمله تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز را پاسخی به آنچه سرکوب عرب‌های اهوازی خواند، دانست و گفت: ما راهی جز مقاومت نداریم. مقاومت ملی اهواز عملیات امروز را علیه سپاه و نیروهای نظامی جمهوری اسلامی انجام داد.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر این که آیا الحواز مسئولیت این حمله را بر عهده می‌گیرد، گفت: من می‌گویم که مقاومت ملی اهواز این کار را انجام داد.

وی در ادامه این گفت‌وگو مدعی شد که فعالیت این گروه‌های تروریستی تنها علیه سپاه و در جاهایی بوده که غیرنظامیان در آن نبوده‌اند،

این در حالی است که در میان آسیب دیدگان این حمله تعداد زیادی شهروند غیرنظامی شامل کودکان به چشم می‌خورد.

این خبر تکمیل می شود...

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ فخری در همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: در طول تاریخ ایران، نام خلیج فارس ثبت شده و نیازی به جست‌وجوی مجدد برای نام تاریخی خلیج فارس نیست.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح افزود: یک سری «واحد‌های سیاسی نوپدید» در دهه‌های اخیر مسایلی را در مورد خلیج فارس مطرح کرده‌اند و لذا از سال ۱۳۸۴ همراه با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، این روز در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شد.

امیر سرتیپ فخری با اشاره به لزوم گرامیداشت روز خلیج فارس گفت: وزارت دفاع در راستای دیپلماسی دفاعی، این موضوع را در زمره اهداف خود قرار داده و وزیر دفاع هم این موضوع را به سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح واگذار و این سازمان هرساله برنامه‌های متنوعی در خصوص بزرگداشت روز ملی خلیج فارس برگزار کرده است.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه روز ملی خلیج فارس باید بزرگ‌تر و در سطح ملی برگزار شود، عنوان کرد: با هماهنگی سازمان‌های مختلف، تصمیم گرفتیم این روز را به صورت ملی برگزار کنیم تا به گوش همه جهانیان برسد و لذا امروز که این برنامه برگزار شده است، ۲۵ نهاد و دستگاه حضور و مشارکت داشته‌اند.

امیر سرتیپ فخری ادامه داد: در حوزه دیپلماسی حقوقی، وزارت امور خارجه و در حوزه دیپلماسی علمی، مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، سازمان هواشناسی و مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و اتاق ایران و… همکاری داشته‌اند.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح بیان کرد: در حوزه دیپلماسی فرهنگی، پژوهشکده حج و زیارت، شهرداری تهران، فرهنگسرای اندیشه و… پای کار آمدند و این وفاق رقم خورد.

امیر سرتیپ فخری اضافه کرد: این مساله کمک کرده است تا بتوانیم نشست‌های تخصصی مختلف در سازمان و دانشگاه‌ها برگزار کنیم تا از این طریق، نام خلیج فارس برای جهانیان آشکار شود.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح گفت: در سازمان ملل، گروهی جغرافیایی وجود دارد که نام‌های جغرافیایی را برای کشور‌های جهان تبیین می‌کند که در بیست و سومین جلسه‌ای که برگزار شد، دقیقاً به نام خلیج فارس اشاره شده است که در دنیا جای شکی را باقی نمی‌گذارد که این نام، برازنده‌ترین برای این پیکره آبی است.

امیر سرتیپ فخری با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سال در اسناد تجاری، تاریخی، کتیبه‌ها و نوشته‌ها نام خلیج فارس تکرار شده است، خاطرنشان کرد: این وفاق و همدلی در بین تمامی ایرانیان وجود دارد و با این انسجام، اقتدار و هماهنگی هرگز کسی نخواهد توانست از امروز تا آینده تاریخ، نام خلیج فارس را جعل و نام دیگری بر این پیکره قرار دهد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح همچنین در پایان اظهارات خود گفت: این سازمان در طول سال‌های فعالیت خود کلیه مدارک، نقشه‌ها و اسناد مربوط به خلیج فارس در ایران و سایر نقاط دنیا از دوران باستان تاکنون گردآوری کرده و توانسته بانک اطلاعات خلیج فارس را ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • اولین تصاویر از مجروح تازه داماد حمله جیش‌الظلم
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند