Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، یعقوب حر التسطری سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه در گفت‌وگو با  شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال حمله تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز را پاسخی به آنچه سرکوب عرب‌های اهوازی خواند ، دانست و گفت: ما راهی جز مقاومت نداریم. مقاومت ملی اهواز عملیات امروز را  علیه سپاه و نیروهای نظامی جمهوری اسلامی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر این که آیا الحوازیه مسئولیت این حمله را بر عهده می‌گیرد، گفت: من می‌گویم که مقاومت ملی اهواز این کار را انجام داد.

وی در ادامه این گفت‌وگو مدعی شد که فعالیت این گروه‌های تروریستی تنها علیه سپاه و در جاهایی بوده که غیرنظامیان در آن نبوده‌اند،

این در حالی است که در میان آسیب دیدگان این حمله تعداد زیادی شهروند غیرنظامی شامل کودکان به چشم می‌خورد.

این سخنگو همچنین گفت که هدف اولیه آنها حمله به جایگاه مقامات ایران حاضر در رژه بوده است.

به گزارش ایسنا، گروهک تروریستی الحوازیه در خوزستان، بوشهر و مناطقی از جنوب فارس فعالیت دارد و ادعای تجزیه طلبی دارد که به حرکت‌های جدایی طلبانه دوران شیخ خزعل بازمی‌گردد.

رهبران این گروه ها هرچند داعیه دفاع از خلق عرب را دارند اما مانند داعش، تعصبات دینی و قومی و تندروی‌های تروریستی را مورد تاکید قرار داده و اکنون می‌خواهند با حمله به کشورمان و عملیات تروریستی، زمینه را برای تضعیف اقتدار ایران فراهم آورند.

تجزیه طلبان وهابی الاحوازی که مقر اصلی‌شان در انگلستان و شهر لندن است در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد  و با سناریوی انگلستان درصدد هستند که بخش‌هایی از خوزستان را  تجزیه کنند و در همین رابطه،  تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری‌های مسلحانه‌ای را ایجاد کرده‌اند.

این تجزیه طلبان که خود را بنام "الاحوازیه" معرفی کرده اند با تمسک به قوم گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و آمریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای مخالف استکبار رواج داده شده است، اعتقاد دارند که از سال 1925 میلادی، فارس ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارس‌ها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی کل سپاه، مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس سرلشکر محمدرضا زاهدی و همراهان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار می شود.

این مراسم با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور خانواده معظم شهدا، مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم شریف تهران فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه شهدای بسیج، واقع در بزرگراه بسیج مستضعفین خیابان شهید رحیمی برگزار می‌شود.

در جنایت حمله موشکی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان به نام های حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعباس صالحی روزبهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903388

دیگر خبرها

  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • عوامل محوری پشتیبانی گروهک تروریستی جیش الظلم در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک
  • حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • حمله ناکام گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد