Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@12:45:59 GMT

رشت ، شهر بی شهردار

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۲۳۵۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ، 29 تیر 97 ، شصت و پنجمین  شهردار رشت، پس از 10 ماه سکان داری شهر باران، استعفای خود را به شورای اسلامی این شهر تقدیم کرد ؛ آنطور که روابط عمومی شهرداری رشت در آن زمان اعلام کرد : علت استعفای آقای مسعود نصرتی، انتصاب وی به سـِـمـَت معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته شورای اسلامی شهر رشت پس از تشکیل جلسه ، 3 روز بعد ، علی بهارمست، معاون امور عمرانی و زیر بنایی شهرداری رشت را به عنوان سرپرست  شهرداری این شهر انتخاب و معرفی کرد.
شورای اسلامی شهر رشت از آن زمان تاکنون یعنی حدود دو ماه است که در نشست های مختلف گزینه های پیشنهادی و داوطلب را که از دور و نزدیک معارفه و به فهرست کاندیداهای تصدی جایگاه "شهردار رشت" اضافه می شود، ارزیابی و ملاک های شهردار شدن این فهرست بلند بالا را سبک، سنگین می کنند اما هنوز " شهرداری" برای شهر رشت انتخاب نکرده و سکان هدایت این مجموعه همچنان در دستان علی بهارمست، سرپرست است.  پای حرف شهروندانی که شهر شان "شهردار" ندارد.
سراغ شهروندان رشت که بروی می گویند : نبود شهردار، چاله چوله های توسعه عمران شهری رشت را عمیق تر کرده و بسیاری از طرح ها را هم  نیمه کاره گذاشته است.
برخی از شهروندان رشتی می گویند : هربار که یک شهردار می رود، ماجرای اختلاف  نظرها و طولانی شدن فرآیند تصمیم گیری برای انتخاب شهردار جدید شروع می شود و وقتی بنا به هر دلیلی شهرداری استیضاح می شود یا استعفا می دهد، می گویند : دقت کافی در انتخاب آن شهردار صورت نگرفته است. 
اگرچه دقت و بررسی بیشتر در انتخاب شهردار، مورد تایید و تاکید بسیاری از اهالی شهر باران است اما شهروندان نسبت به حل و فصل و ساماندهی مشکلات و معضلات شهری که سال هاست گریبانگیر سلامت و محیط شهری رشت شده نگرانند. چشم اهالی شهر باران به دستان گره گشای یک شهردار
برخی از شهروندان رشتی هم می گویند : گره معضل پسماند، فاضلاب و دو رودخانه آلوده این شهر فقط با دستان یک شهردار توانمند باز می شود؛ شهرداری که چند سالی سـَر ِ صندلی خود بنشیند، نه اینکه بعد از چند ماه کلید اتاقش را تحویل بدهد و صندلی اش را خالی کند و یا اینکه مجبور به ترک جایگاهش باشد. 
" این شهر وقتی شهردار داشت با مشکلات زیادی روبرو بود، چه برسد به الان که حدود 2 ماه است بی شهردار مانده است ! " این عقیده تعدادی از دست فروشان رشتی است که سال هاست چشم شان به اجرای کامل و درست و حسابی طرح ساماندهی دست فروشان است ؛ طرحی که آنان معتقدند یک " شهردار مقتدر " می تواند آن را طوری به سرانجام برساند که نه سیخ اصناف در کاسبی و شهروندان در تردد، بسوزد و نه کباب دسفروشان حاشیه خیابان ها. دغدغه شهر بی شهردار؛ از راسته دست فروشان تا خیابان های شلوغی که بوی پاییز می دهد. 
از راسته دستفروشان که بگذری، رفت و آمد در خیابان های شهر باران که در حال و هوای ماه مهر نفس می کشد و هیاهوی مدرسه در سر دارد ، زیاد شده است. 
در گذر از این خیابان های شلوغ، پای صحبت رانندگان تاکسی که بنشینی از مشکل کند و کاری در برخی خیابان ها و رها کردن پروژه های خیابانی که به مشکلات تردد، ترافیک و کمبود جای پارک اضافه شده، گلایه دارند. 
در مجموع بیشتر شهروندانی که در فرآیند تهیه این گزارش با آنان گفتگو شد، خواستار انتخاب یک شهردار لایق و با کفایت برای شهرشان هستند و از طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار گله مندند.
نبود شهردار پای وزارت کشور را هم وسط کشید.
طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار رشت، صدای وزارت کشور را هم درآورده بطوری که مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان می گوید : 15 روز پیش وزارت کشور در نامه ای از دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری گیلان، خواسته در این مورد تعیین تکلیف کند و به فرآیند انتخاب شهردار رشت، سرعت داده شود.
آقای عباسقلی زاده افزود : این دستور را به شورای اسلامی شهر رشت ابلاغ و تسریع در فرآیند انتخاب شهردار رشت با اعمال دقت نظر و در نظر گرفتن ملاک های درست را از آنان خواسته ایم .  سرپرست یا شهردار مسئله این است ؟
آقای عباسقلی زاده که با حفظ سمتِ مدیر کل امور شهری شوراهای استانداری گیلان ، سرپرستی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان را بر عهده گرفته می گوید: اگرچه در حال حاضر یکی از مدیران خوب شهری سرپرستی شهرداری رشت را بر عهده گرفته اما "سرپرست" بطور معمول وظیفه رسیدگی به امور متداول و روزانه و طرح های کوچک شهرداری را برعهده دارد و پروژه های بزرگ عمران شهری از جمله قطار شهری و ایجاد نیروگاه زباله سوز، نیازمند پیگیری های یک شهردار و ارائه برنامه بلند مدت از سوی اوست که در دوره کوتاه تصدی سرپرستی قابل اجرا نیست و در حیطه وظایف و اختیارات محدود سرپرست نمی گنجد.
وی با اشاره به اینکه بی شک پیگیری های بلند مدت یک شهردار، می تواند در توسعه زیرساخت های گردشگری که پیش نیاز رونق اقتصادی شهر رشت در شرایط فعلی اقتصادی کشور است باشد گفت : برای مثال تعداد اقامتگاه های گردشگری در رشت - مرکز گیلان - کمتر از مراکز استان های دیگر است و این امر باعث می شود گردشگران بطور گذری از این شهر عبور کنند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان اگر چه می گوید : تاخیر بیشتر در انتخاب شهردار ممکن است به فرآیند اداره  شهر ، آسیب بزند اما در عین حال معتقد است وسواس اعضای شورا برای ارزیابی بیشتر در این مورد به علت تکرار نشدن تغییرات نابهنگام در حوزه عالی ترین مقام مدیریت شهری رشت در ادوار گذشته است و به انتخاب اصلح ترین گزینه برای تصدی شهرداری رشت خواهد انجامید.
اما برخی از مردم هم با مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان هم عقیده اند و  می گویند : انتخاب شهردار رشت حتی اگر چند ماه دیگر هم طول بکشد ، باز هم می ارزد البته به شرط اینکه شهردار خوب و لایق انتخاب شود.  نگرانی مردم از دست های پشت پرده 
در جریان تهیه این گزارش برخی از شهروندان نگران بودند که شهردار رشت با لابی و معادلات پشت پرده انتخاب شود و این لابی ها و یا برخی فشارها در تصمیم گیری اعضای شورای اسلامی شهر رشت برای انتخاب شهردار ، اثرگذار باشد و شورا را مجبور به تصمیم گیری بر اساس این لابی گری ها کند. 
لابی ها و توصیه هایی که اگرچه رییس شورای اسلامی شهر رشت می گوید : قابل انکار نیست اما تاکید می کند که شورا قطعا وارد معاملات پشت پرده نخواهند شد و به عنوان مرجع انتخاب شهردار، توجهی به این لابی ها و توصیه ها ندارد چرا که اگر اثری داشت ، بررسی فهرست داوطلبان  و موارد پیشنهادی با این طمأنینه انجام نمی شد. 
آقای علوی با بیان اینکه نگرانی مردم را در این باره درک می کنیم گفت : اظهار نظر گروه ها و اشخاص همیشه مطرح بوده اما هیچ وقت تاثیر واضحی در تصمیم گیری اعضای شورا نداشته و نتوانسته نظر اعضای شورای اسلامی شهر رشت را تغییر دهد، مگر اینکه موضوعی درخصوص صلاحیت افراد مطرح شده باشد که البته باز هم با بررسی بیشتر شورا همراه بوده است.  
وی خطاب به مردم، نخبگان، رسانه ها و سیاسیون گفت : شورای اسلامی شهر رشت، بررسی خود را بر اساس شاخص ها و معیارهای درست و اصولی یک شهردار انجام می دهد.  ملاک هایی که شورای اسلامی رشت رد ِ آن را در فهرست های انتخابی می گیرد.
رییس شورای اسلامی شهر رشت سلامت مالی و اخلاقی، توانایی انجام کار و توان اجرایی را از مهم ترین معیارهای کلی انتخاب شهردار رشت عنوان کرد و گفت : شهر رشت، شهرداری می خواهد که برنامه جامع و کاملی برای هدایت مدیریت شهری داشته باشد و در این شرایط سخت اقتصادی بتواند تاب مقاومت و اجرای برنامه های توسعه ای و جذب امکانات و منابع مالی را داشته باشد و از طرفی در جذب و ورود سرمایه گذاران به شهر هم اثرگذار باشد.
آقای علوی با بیان اینکه شهرداری که انتخاب می شود باید در حوزه اجرا ، شناخت و بکارگیری درست سرمایه های انسانی و ظرفیت های سازمان بزرگ شهرداری توانمند باشد گفت : شهردار رشت باید اِشراف کامل به ارتباطات و امور فرهنگی و اجتماعی شهر رشت که هم شهروندان و هم نخبگان با دقت نظر در آن ورود می کنند، داشته باشد و ارتباط سه جانبه با شورا نخبگان و مردم شهر، برقرار کنند.
دلایل کندی فرآیند انتخاب شهردار
آقای علوی در تشریح دلایل طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار رشت گفت : وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای است که کار کردن در حوزه اجرایی سخت شده و هر گزینه ای را نمی توان به عنوان شهردار انتخاب کرد تا بتواند به امور شهری با منابع موجود اعتباری، سامان بدهد و از سوی دیگر گزینه ای هم که توان انجام این کار را دارد، در چنین شرایطی برای تصدی گری این منصب ورود و اعلام آمادگی نمی کند. رییس شورای اسلامی شهر رشت علت دیگر طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار را وضعیتی اعلام کرد که به علت رفتن زودهنگام شهردار قبلی ایجاد شده است ؛ آنطور که آقای علوی می گوید :  اگر شهردار قبلی رشت که در کمتر از یک سال استعفا داد ، در یک روال طبیعی به کار خود ادامه می داد، امروز سخت گیری ها در انتخاب شهردار تا این حد نبود و اعضای شورا راحت تر تصمیم می گرفتند .
وی با بیان اینکه این روزها بیشتر وقت اعضای شورای اسلامی رشت، صرف بحث های انتخاب شهردار می شود گفت : البته افرادی زیادی هستند که متقاضی تصدی منصب شهرداری رشت هستند اما شورا به دنبال گزینه های توانمند و مناسب است.
رییس شورای اسلامی شهر رشت یکی از اولویت های مهم در انتخاب شهردار را بومی بودن وی دانست و گفت : اعضای شورای اسلامی رشت، اول گزینه های شهر رشت و بعد گزینه های دیگر شهرستان های استان را بررسی می کنند اما چنانچه گزینه ای غیر بومی باشد که همه معیارهای یک شهردار خوب و مقتدر را داشته باشد را هم مورد بررسی قرار می دهند. 
آقای علوی با بیان اینکه باید مرحله به مرحله رزومه، صلاحیت و برنامه های افرادی که به عنوان گزینه انتخابی مطرح می شوند را در چارچوب و فرآیند قانونی انتخاب شهردار مورد بررسی قرار دهیم تا بعد وارد کورس رقابت و رای گیری اعضای شورا شوند گفت : اسامی که در فضاهای مجازی به عنوان گزینه های احتمالی منتشر می شود ، غیر رسمی است و به مرحله رای گیری برای انتخاب شهردار نرسیده اند، اما تلاش شورا این است که تا قبل از پایان دوره 3ماهه اول سرپرستی شهرداری رشت و در  2 تا 3 هفته آینده به یک انتخاب مناسب برسیم. ثبات مدیریت، دغدغه ای دیگر در سُکانداری شهرداری رشت 
اما سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت ایجاد ثبات مدیریت در جایگاه و سمت شهردار را یکی از مهم ترین لازمه های سامان گرفتن مدیریت شهر، اجرای کامل برنامه ها و پروژه های کلان شهری و در نهایت جلب رضایت و اعتماد عمومی شهروندان به مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر می داند. 
خانم شیرزاد می گوید : از آنجا که اعضای شورا در فرآیند انتخاب شهردار مورد سنجش افکار عمومی قرار خواهند گرفت، باید دقت بیشتری در انتخاب شصت و ششمین شهردار رشت داشته باشیم تا به اعتماد مردم در انتخاب مان پاسخ خوبی بدهیم.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 20 نفر به عنوان کاندیدا و داوطلبِ به دست گرفتن سکان شهرداری رشت، مود ارزیابی اعضای شورای اسلامی شهر رشت قرار گرفته اند گفت : به مردم قول می دهیم که بهترین انتخاب را در این باره داشته باشیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اعضای پارلمان های محلی از جمله شورای شهر، بهترین مشاور، امین و مورد اعتماد شهرداران هستند افزود : شهردار آینده رشت، آبروی شهر و آبروی شورای اسلامی این شهر است و انتخاب شهردار اصلح، آزمون بزرگی برای اعضای شورای اسلامی شهر رشت است؛ فرآیندی که نباید دست خوش آزمون و خطا شود.
خانم شیرزاد می گوید : در روزهای آینده فهرستی از اسامی کاندیداهایی که از الک بررسی های اولیه شورا به سلامت عبور کرده اند را به عنوان "فهرست کاندیداهای بررسی نهایی" در اختیار رسانه ها قرار خواهیم داد.
حال باید منتظر ماند و دید کدام گزینه ها سر از میز بررسی نهایی شورای اسلامی رشت در می آورد و چه کسانی در کورس رقابت شهردار شدن قرار می گیرند.
آیا همانطور که وزارت کشور خواسته و شورای اسلامی شهر رشت اعلام می کند؛ تا پیش از پایان 3 ماهه اول تصدی سرپرستی علی بهارمست ، که حدود یک ماه از آن باقی مانده ، شهردار رشت انتخاب می شود یا این موضوع به مرحله بعد موکول خواهد شد. 
شهروندان چشم شان به ساختمان شورای اسلامی شهر رشت است و امید به بررسی های اعضای پارلمان محلی شان بسته اند و از طرفی گوش به زنگ خبر رسانه ها هستند تا ببینند اینبار سکان شهرداری شهر رشت  به دست چه کسی می افتد و چه کسی می آید تا به امور شهری مرکز استان سامان بدهد ؟   

*نگارندگان : عباس قنبری و مریم امدادی      

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گزارش مکتوب رشت شهردار باران استعفای ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: حل گره‌های ترافیکی شهرکرد یکی از دغدغه‌های شورای ششم است و باید اجازه دهیم طلسم کار شکسته و کلنگ یکی از پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح شهری به زمین زده شود تا مرحله به مرحله سایر پروژه‌ها اجرا و گره ترافیکی شهر باز شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، مصطفی حیدری امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در سخرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با بیان این‌که شورا نهادی مردمی و مستقلی است که بر اساس اصل هفتم قانون اساسی وظیفه تصمیم‌گیری و اداره امور محلی را بر عهده دارد، اظهار کرد: در طول ۳۳ ماهی که از آغاز کار شورای ششم شهرکرد می‌گذرد، تعداد ۲۷۰ جلسه علنی و غیرعلنی شورای شهر تشکیل شده و بیش از هزار و ۲۰۰ مصوبه برای رفع مشکلات شهروندان از تصویب بودجه و بهای خدمات، تعرفه و نرخ ناوگان حمل و نقل گرفته تا مصوبات شهرداری، شهروندان، پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری به تصویب رسیده است.

وی افزود: هفت کمیسیون تخصصی در شورای شهر شهرکرد وجود دارد که شامل کمیسیون حقوقی و نظارت، کمیسیون شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی ایثارگران و بانوان، کمیسیون املاک و امور اداری، کمیسیون خدمات شهری، فضای‏سبز و بهداشت عمومی، کمیسیون بودجه، مالی و برنامه ریزی، کمیسیون ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری، کمیسیون عمران و امور زیربنایی هستند و تا به امروز هر کمیسیون بیش از ۶۰ جلسه با افراد متخصص، فرهیخته و صاحب نظر تشکیل داده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: در عمر دوره ششم تاکنون به بیش از هفت هزار نامه واصله به شورا و بیش از شش هزار نامه پاسخ داده شده است، همچنین حضور در بیش از هزار جلسه خارج از مجموعه شورای اسلامی شهر، دیدارهای مردمی و بازدید و نظارت بر پروژه‌ها در این مدت صورت گرفته است.

حیدری گفت: هر هفته یکی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای پاسخگویی به اعضای شورای اسلامی شهرکرد در خصوص مشکلات شهروندان در جلسات علنی شورا حضور پیدا می‌کند.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای ششم تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه بازگشایی کمربندی جنوب، جاده نمایشگاه از میدان دفاع مقدس تا کمربندی شمالی، ادامه بلوار فرهنگ و بلوار کاشانی شرقی، انجام پیاده‌روسازی و سنگ فرش و جداول، تعیین تکلیف و پرداخت بخش عمده بدهی‌های شهرداری، پیگیری و تصویب مصوبات توسعه و تقویت فضای سبز و امکانات تفریحی و گردشگری از جمله پیگیری‌های ست که در شورای ششم صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: تقویت سرمایه‌گذاری و پیشرفت چشم گیر مشارکت و همراهی مردم و بخش خصوصی می‌توان از جمله اقدامات مهم این دوره شورای دانست.

حیدری اضافه کرد: بودجه شهرداری شهرکرد و نه سازمان تابعه در سه سال اخیر رشد ۴۰ درصدی داشته و بودجه عمرانی نسبت به هزینه‌های جاری افزایش قابل توجهی یافته است.

وی با بیان اینکه امیدآفرینی بین شهروندان و توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرکرد باید با تسریع در روند توسعه و آبادانی صورت بگیرد، ادامه داد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و خرید بیش از ۳۵ دستگاه اتوبوس برای خدمت رسانی و رفاه شهروندان، خرید ماشین‌آلات عمرانی و خدمات شهری، خرید دستگاه تولید قطعات بتنی و پیگیری برای دریافت قیر دولتی به میزان قابل توجه و شکستن طلسم چند ساله و آغاز نهضت آسفالت را می‌توان از اقدامات امید آفرین شورای ششم نام برد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: تصویب فروش برج دوقلو بعد از چندین سال، پیگیری برگشت تعدادی از املاک با ارزش شهرداری از تصرف برخی ادارات مانند خانه‌های سازمانی روبروی حسینیه اعظم از اقدامات مهمی بود که صورت پذیرفت.

حیدری گفت: ترافیک از دغدغه‌های مهم شهرکرد به‌ویژه در بخش مرکزی شهر است و شهرداری توجه ویژه‌ای برای حل این معضل شهری دارد، استفاده و توجه به حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای حل معضل ترافیک در شهرکرد است و در این راستا نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد در دستور کار شهرداری قرار دارد پیگیری و تصویب مشاور طرح ترافیک به منظور ارائه راهکارهای ترافیکی شهر و پیگیری و تلاش برای اجرای کمربند جنوبی شهر بعد از گذشت چندین سال هم در این راستا صورت گرفت.

وی ادامه داد: تصمیم جدی شورای شهر برای باز کردن گره‌های ترافیکی شهرکرد با اشاره به ضرورت اجرای پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح شهری، در شورای دوره پنجم و توافقات با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در راستای اجرای پروژه‌های تقاطع‌های غیر همسطح درون‌شهری در شهرکرد انجام و مطالعات پیشنهادی غیر هم‌سطح میدان معلم، تقاطع غیر هم‌سطح خیابان‌های آیت‌الله طالقانی به آیت‌الله کاشانی، اتصال غیر هم‌سطح خیابان بوعلی سینا جنوبی به کمربندی شهید حسینعلی ترکی آغاز شد، اما امروز باید اجرای پروژه را عملیاتی شود و واحد مدیریت ترافیک شهرداری هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل طرح مطالعاتی دو پروژه تقاطع‌های غیر همسطح درون‌شهری بر اساس اولویت انجام و در اسرع وقت مصوبات شورای ترافیک استان و شهرستان را اخذ کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد، افزود: تکمیل طرح‌های اولویت‌دار و انجام مطالبات مردم را برای مدیریت شهری ضروری است و اجازه دهیم طلسم کار شکسته و کلنگ یکی از پروژه‌های تقاطع‌های غیر همسطح شهری به زمین زده شود تا مرحله به مرحله سایر پروژه‌ها اجرا و گره ترافیکی شهر باز شود.

حیدری گفت: پروژه انتقال پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرکرد جهت تأمین آب صنعت و فضای سبز به‌طور مشترک توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و شهرداری شهرکرد انجام شود. این خط لوله برای شهرداری ۱۵۰ لیتر بر ثانیه و برای شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۷۰ لیتر در ثانیه ظرفیت پیش بینی شده است.

وی با بیان این‌که روزانه مسافران زیادی از منطقه جنوب شرقی شهرکرد در نقاط مختلف شهر تردد می‌کنند، افزود: این منطقه هنوز پایانه مسافربری مناسبی برای مسافران ندارد و احداث پایانه مسافربری جنوب شرقی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد، با اشاره به چابک سازی شهرداری شهرکرد در دوره ششم شورای اسلامی شهرکرد، خاطر نشان کرد: واگذاری اختیارات کامل به مدیران مناطق دوگانه و سازمان‌های وابسته برای چابک‌سازی سیستم مدیریت شهری و کاهش بروکراسی اداری که لازمه آن در ابتدا مستقل‌سازی مناطق یک و دو شهرداری و سازمان‌های وابسته بود، در این دوره شورای صورت گرفت.

وی با اشاره به شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد تصریح کرد: طرح هر خانه یک کارگاه تولید صنایع‌دستی در شهرکرد اجرایی می‌شود، قول این وعده را از معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرفته شده و در شهرکرد به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود.

کد خبر 748045

دیگر خبرها

  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد