Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@15:09:11 GMT

فردا؛ آغاز ثبت نام کلاس‌های معارف همسران طلاب

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۲۷۳۲

فردا؛ آغاز ثبت نام کلاس‌های معارف همسران طلاب

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمود محققیان، معاون تهذیب سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با اعلام این خبر، گفت: قريب به 18 سال از برگزاری كلاس‌های معارف اسلامی می‌‌گذرد که هم‌اکنون زیر نظر معاونت تهذیب و تربیت سطوح عالی و خارج برگزار می‌شود؛ با توجه به نياز جامعه و استقبال همسران طلاب به فراگيری مسائل دينی، به لطف الهی و عنايات خاصه امام عصر(عج) اين برنامه هم‌چنان برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این طرح به مدت دو سال (دوره عمومی) و یک سال (دوره تکمیلی) برگزار می‌شود، گفت: بعد از پایان هر دوره به فارغ‌التحصیلان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.
حجت‌الاسلام محققیان به معرفی دفاتر فعال امور خانواده پرداخت و افزود: در دوره حضوری برای دسترسی آسان خانواده‌های محترم طلاب، این کلاس‌ها در هفت منطقه استان قم (در قالب 9 دفتر) و یک دفتر نیز در شهرستان نجف‌آباد تشکیل می‌شود. میزان و نحوه ساعت برگزاری کلاس‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که حتی‌الامکان با وظایف خانه‌داری بانوان تعارض و تداخلی نداشته باشد.
وی نیروگاه (نوبت صبح) ابتدای نیروگاه، جنب مدرسه امام محمد باقر(ع)، مجتمع مسکونی آیت‌الله‌العظمی خوئی(ره) جنب بیمارستان خرمی، پردیسان (نوبت صبح و عصر) مسجد خاتم‌الانبیاء 32812885 و (هزاره هشتم- مسجد امام حسن عسکری(ع)، مجتمع مسکونی آیت‌الله شاهرودی (عصر) 37772138، بلوار 15 خرداد، بلوار محتشم کاشانی، دانشگاه پیام نور، کوچه پنجم، شهرک مهدیه (صبح) 32962899، معاونت تهذیب، ساختمان شهید مدنی، مدرسه معصومیه (صبح) بلوار امین، جنب درب اصلی مدرسه علمیه معصومیه برادران، مجتمع مسکونی آیت‌الله سیستانی(عصر) میدان امام، خیابان کارگر، ابتدای خیابان خیام، نجف‌آباد، جنب مدرسه جامعة الامام المنتظر(ع) را از دفاتر فعال معارف خانواده معرفی کرد.
محققیان به محتوای علمی و عملی کلاس‌های طرح کوثر اشاره کرد و گفت: جهت افزایش سطح علمی و مهارتی خانواده حوزویان و آشنايی با معارف اسلامی، این دروس برای همسران طلاب تدریس می‌شود؛ «آشنايی با فقه زندگی(احکام)، آشنايی با آيين زندگی(اخلاق)، دروس تربیتی(آئین همسرداری و تربیت فرزند)، آشنايی با عقايد اسلامی، روش تدريس و كلاس‌داری، آموزش قرآن (روان‌خوانی، روخوانی، تجويد، ترجمه، مفاهيم و روش حفظ)، مهارت فرزندپروری(کارگاهی)، مهارت همسرداری(کارگاهی)» از جمله محتوای آموزشی این دوره است.
معاون تهذیب سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم افزود: در صورت استقبال دانش‌پژوهان، در کنار کلاس‌های آموزش معارف، كلاس‌های هنری(با دریافت هزینه) از جمله مداحی، مرثیه‌خوانی، هنری و... به‌صورت اختیاری در این دفاتر تشكيل می‌شود.
وی گفت: برای استفاده بیشتر و بهتر بانوان از کلاس‌ها، در کنار هر دفتر مکانی برای مهد کودک در نظر گرفته شده است که متربیان به راحتی در کلاس‌ها حضور پیدا کنند. مزیت دیگر این مهدها این است که فرزندان این خانواده‌ها، توسط مربیان مهد کودک، آموزش و حفظ برخی آیات، اشعار مفید و با مضامین مذهبی، نقاشی و بازی‌های کودکانه را فرا می‌گیرند.
معاون تهذیب سطوح عالی حوزه علمیه قم یادآور شد: ثبت نام طرح کوثر از یکشنبه یکم تا دهم مهرماه انجام می‌شود و زمان شروع کلاس‌ها یکشنبه، 15 مهرماه خواهد بود، همچنین زمان برگزاری کلاس‌ها نیز در طول هفته از شنبه تا چهارشنبه است.
وی متذکر شد: دانش‌پژوهان سال اول باید مشخصات کامل خود را وارد کرده و بعد از انتخاب پایه و دفتر، ثبت نام خود را نهایی کنند؛ کپی کارت حوزوی همسر به‌صورت حضوری در دفاتر اخذ می‌شود، دانش‌پژوهان پایه دوم و سوم بعد از مشاهده صفحه مشخصات، به صفحه آخر منتقل شده، دفتر و پایه خود را انتخاب کرده و در انتها ثبت نام خود را تایید نهایی کنند، فعالیت‌های اجرایی این کلاس‌ها مستقیما توسط بانوان انجام می‌گیرد که مدیریت و هماهنگی و نظارت آن بر عهده اداره امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم است و انتخاب نوبت و دفتر در اختیار دانش‌پژوه بوده؛ اما ساعت کلاس، پس از اتمام ثبت نام به اطلاع دانش‌پژوهان خواهد رسید.
داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در این دوره‌ها جهت ثبت نام باید به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت تهذیب http://tahzib-howzeh.com (سامانه کوثر) مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‏توانند با شماره 37830959 تماس بگیرند .
اکبر پوست‌چیان
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ثبت نام کلاس های معارف همسران طلاب ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل

مسابقات والیبال دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۲ استان‌های شمالی کشور امروز به میزبانی دانشگاه شمال آمل آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مسابقات والیبال دانشجویان امروز با حضور تیم‌های شرکت کننده در این دوره از مسابقات در محل برگزاری این مسابقات با حضور مسئولان دانشگاهی برگزار شد و سرپرست تیم های شرکت‌کننده و تیم‌های مدعو از مقابل جایگاه ویژه مسابقات رژه رفتند.

رئیس دانشگاه شمال آمل به تیم‌های شرکت کننده دراین دوره از مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: دراین مسابقات هفت تیم از دانشگاه استان‌های مازندران، گیلان وگلستان شرکت کردند که به صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند.

حسین رنجبر افزود: تیم‌های شرکت کننده در مسابقات در دو گروه سه و چهار تیمی با هم رقابت می‌کنند و در نهایت دو تیم از هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسابقات به مدت یک هفته به میزبانی سالن ورزشی شمال مرعش دانشگاه شمال آمل برگزار خواهد شد یادآور شد: تیم قهرمان این دوره از مسابقات به عنوان تیم منتخب منطقه 2 به مسابقات سراسری والیبال دانشجویان پسر دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی صعود می‌کند.

رئیس دانشگاه شمال آمل همچنین یادآور شد: این دانشگاه به واسطه برخورداری از امکانات زیرساختی و سالن های مجهز میزبانی این مسابقات را برعهده گرفته است.

وی گفت: وزارت علوم به درخواست دانشگاه شمال این میزبانی را به این واحد دانشگاهی واگذار کرد.

 رنجبر گفت: شهرستان آمل یکی از قطب‌های اصلی والیبال کشور بوده و والیبال دراین شهرستان از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

وی افزود: برگزاری این مسابقات در سطح دانشجویی به شناسایی استعدادهای جدید و معرفی به تیم‌های شرکت کننده درلیگ  والیبال منجر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است