Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، نجفی برزگر افزود: این مجمع نخستین مجمع شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام است که با توجه به گستره فعالیت این شبکه در ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با موضوع علم و فناوری هوشمند، فرصت خوبی برای تبادل دانش، تجربیات و انتقال تکنولوژی فناوری هوشمند در جهان اسلام با برگزاری این مجمع و پس از تصویب اساسنامه آن به طور عملی امکان پذیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام گفت: این شبکه ذیل کمیته علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی با هدف ایجاد و تقویت ارتباط علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌های مجازی کشور‌های اسلامی راه اندازی شد و با ایجاد این شبکه، تبادلات علمی، آموزشی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی کشور‌های عضو به شیوه مجازی افزایش خواهد یافت و ضمن به اشتراک گذاشتن توانمندی‌های موجود، زمینه انجام طرح‌های مشترک برای اعضا نیز فراهم می‌شود.

نجفی برزگر افزود: از دیگر فرصت‌هایی که در شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام وجود دارد، امکان شناسایی نقاط متمرکز در کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی است که با شناسایی این نقاط راهبردی می‌توانیم از طریق دانشگاه‌های آن کشور‌ها جهت پیاده سازی اهداف سازمان همکاری‌های اسلامی و کمیته علمی و فناوری و گسترش تبادلات علمی آموزشی به شیوه مجازی بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به توانمند‌ها و ظرفیت‌های ویژه دانشگاه پیام نور در زمینه آموزش مجازی گفت: دانشگاه پیام نور با سابقه ارزشمند در زمینه آموزش مجازی می‌تواند بهترین فرصت را برای دانشگاه‌های مجازی عضو این شبکه و همچنین دانشگاه‌های داخل کشور مانند؛ دانشگاه مجازی علوم پزشکی، دانشگاه بین المللی امام خمینی، دانشگاه آزاد، دانشگاه الکترونیکی تهران، دانشگاه شیراز، دانشگاه الجامعة المصطفی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم قرآن و حدیث و دانشگاه جندی شاپور اهواز که در حوزه مجازی فعالیت دارند، فراهم آورد.

نجفی برزگر با بیان اینکه نمایندگان کشور‌هایی از اروپا، ترکیه، آلبانی، آسیا و آفریقا و همچنین ۲۳ دانشگاه کشور که در حوزه مجازی فعالیت دارند در این مجمع حضور خواهند داشت، افزود: در این مجمع قرار است ضمن تصویب اساسنامه با حضور کشور‌های کامستک یا کمیته علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی، برنامه یکساله این شبکه بررسی و تأیید شود.

وی برنامه‌های آینده این شبکه را آمایش دقیق دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام بیان کرد و گفت: با شناسایی دانشگاه‌های مجازی امکان تبادل علمی و تعامل با تمامی کشور‌های عضو را گسترش خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دوم مهر شبکه دانشگاه مجازی جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی «تبلیغ دین؛ آسیب‌ها و بایسته ها» برگزار می‌شود.

نشست علمی «تبلیغ دین؛ آسیب‌ها و بایسته ها» با حضور حجت الاسلام محمدصفر جبرییلی عضو هیأت علمی گروه کلام اسلامی و الهیات جدید پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

این نشست امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۲۱ به صورت مجازی برپا خواهد شد.

علاقه مندان جهت شرکت در این نشست می‌توانند به لینک پخش مجازی: aparat.com/el_balagh/live مراجعه کنند.

کد خبر 6087357 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری