Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@23:25:10 GMT

خیابان شهرداری به نام قیصر امین پور تغییر نام یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۳۸۲۳

خیابان شهرداری به نام قیصر امین پور تغییر نام یافت

با رای اعضای شورای شهر تهران خیابان شهرداری در منطقه ۲ به خیابان قیصر امین پور تغییر نام یافت.

به گزارش ایمنا، دیگر دستورات هشتادو هفتمین جلسه شورای شهر تهران به نامگذاری برخی از اماکن شهر اختصاص داشت که مورد بحث و بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

تغییر نام بلوار شهرداری در منطقه ۲ به نام قیصر امین پور یکی از این نامگذاری ها بود که با رای اعضای شورای شهر تهران این تغییر نام به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم امینی نایب رییس شورای شهر تهران در تشریح این موضوع اظهار داشت: شهردار تهران در لایحه ای دو فوریتی برای تغییر نام، بلوار شهرداری واقع در محدوده منطقه ۲ را پیشنهاد داده است تا در شورای شهر تهران در خصوص آن تصمیم گیری کند.

احمد مسجد جامعی در این خصوص با تقدیر از رسانه ها برای اطلاع رسانی در خصوص تذکرش برای حذف میدان قیصر امین پور اظهار داشت: در این میدان سردیسی از قیصر نیز نصب شده بود که خوب است به این بلوار منتقل شود.

دیگر پیشنهاد نامگذاری برای بوستانی در منطقه یک به نام نفس بود که مورد بحث و بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

حجت نظری در خصوص این نامگذاری تصریح کرد: شهردار پیشین تهران در جریان اهدای عضو وعده ای را داده بود تا بوستانی در تهران به نام نفس نامگذاری شود از این روی بوستانی در منطقه یک که بخشی از باغ ملک بوده و امروز به وسیله خیابانی از آن جدا شده است برای این موضوع پیشنهاد شده است.

احمد مسجد جامعی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: مرحوم ملک بزرگترین خیر قرن اخیر است که تمام اموال خود را وقف امام رضا (ع) کرده است. از طرفی این باغ ویژگی هایی خاصی دارد از جمله اینکه این باغ تنها باغ ارگانیک تهران است و حتی دیوارهای آن نیز ارگانیک است.

وی با تاکید بر اینکه می توانیم نامگذاری نفس را در بوستان های دیگر انجام دهیم گفت: مرحوم ملک شخص محترمی است و این باغ نیز ویژه است از این روی پیشنهاد می شود که این بوستان تغییر نام نداشته باشد.

در نهایت مقرر شد این تغییر نام برای بررسی مجدد به کمیسیون نامگذاری بازگردد.

دیگر پیشنهاد ارائه شده در این دستور جلسه تغییر نام محله شهید آوینی به محله ولی آباد بود که مورد مخالفت محمد سالاری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم نام این محله را تغییر دهیم باید موافقت همه افرادی را که در آن تاثیر گذارند جلب کنیم.

محمد جواد حق شناس در توضیح این پیشنهاد اظهار داشت: این اشتباهی بود که در دوره پیشین رخ داد  چرا که این محله قدیمی است و از یک خیابان و یک میدان نیز در همین منطقه به نام شهید آوینی نامگذاری شده است.

در نهایت مقرر شد که این نامگذاری و نامگذاری خیابانی به نام استاد بهمن بیگی برای بررسی مجدد به کمیسیون نامگذاری بازگردد ضمن اینکه دیگر پیشنهادات کمیسیون نامگذاری به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!

دیروز روز عجیبی برای شورای ششم شهر تهران بود. شورایی یکدست اصولگرا که این روز‌ها محل جدال طرفداران زاکانی و قالیباف شده است. ماجرا از راه ندادن جعفر بندی‌شربیانی، عضو شورا توسط شهردار منطقه ۱۷ شروع شد. رضا سیفی که از دستیاری رسانه شهردار تهران به شهرداری منطقه ۱۷ رسید، بعد از قهر اعضای شورا از صحن در واکنش به عدم اطلاع از جزئیات قرارداد زاکانی با چینی‌ها در دفاع از شهردار خود، عضو شورا را به ساختمان شهرداری منطقه راه نداد.

به گزارش سازندگی، این اتفاق جلسه دیروز صحن شورا را تحت تاثیر قرار داد. چمران در ابتدای جلسه، پاسخی واضح به ماجرا نداد، اما در نهایت بعد از نطق تند جعفر بندی‌شربیانی در واکنش به این موضوع، او هم اظهارنظر کرد. شربیانی در نطق خود به زاکانی یادآوری کرد که او نه ناصر امانی و نه هیچ کدام از یاران قالیباف که به او برای شهردار شدنش رای ندادند بلکه او همراه با سوده نجفی و مهدی اقراریان که این روز‌ها مورد غضب شهردار تهران هستند، به زاکانی رای داده است!

او به زاکانی گفت که خود را با عملکرد درخشان ۱۲ ساله قالیباف در شهرداری تهران آن هم با عملکرد نزدیک به صفرش مقایسه نکند. او گفت: رضا سیفی که عکاس شلوار گلی شهردار تهران بوده در جایگاهی نیست که شهردار یک منطقه شود. بعد از آن نماینده شهرداری نطق شربیانی را نطق سیاسی دانست و خواست که جواب شورا را بدهد، اما اقراریان، یکی از منتقدان زاکانی خطاب به او گفت که به جای تو باید رئیست (زاکانی) پاسخگوی ما باشد.

درخواستی که سبب واکنش تند پرویز سروری، نایب‌رئیس شورا و یار غار زاکانی شد. او خطاب به اقراریان چندین بار گفت: «بشین سر جایت»، واکنشی که یادآوری پدرخواندگی سروری آن هم در ماجرای ورود برخی از اعضای شورا به لیست شورای ششم بود. اقراریان، اما با لحن آرام گفت که «آقای سروری من سر جایم نشسته‌ام». در نهایت این مهدی چمران بود که ماجرا را ختم به خیر کرد.

او که جملاتش را با گریه شروع کرد علاوه بر اشاره به بی‌تجربگی رضا سیفی برای تصدی شهرداری منطقه ۱۷ به اعضای شورا توصیه کرد که به سمت دودستگی نروند، زیرا خود او و هم‌تیمی‌هایش با همین دودستگی در شورای اول به قدرت در شورای دوم رسیده‌اند و در نهایت ماجرا با دعوت بغض‌آلود چمران به اتحاد به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است​!
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • شهرداری تهران کارهای ارزنده‌ای در ۳ سال گذشته انجام داده است
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران+ فیلم
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران