Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:27:29 GMT

تولید انواع منابع تغذیه‌ای DC توسط یک شرکت دانش‌بنیان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۲۴۴۷۳

تولید انواع منابع تغذیه‌ای DC توسط یک شرکت دانش‌بنیان

یک شرکت فناور و دانش‌بنیان ایرانی با کمک تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) اقدام به تولید انواع منابع تغذیه‌ای DC کرد.

به گزارش ایسنا، منبع تغذیه دستگاهی است که برای تأمین انرژی الکتریکی به‌کار می‌رود. به بیان دیگر، عملکرد اولیه تمام منابع تغذیه تبدیل انرژی الکتریکی است که خروجی آن برای تغذیه و راه‌اندازی مدارات الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اصطلاح منبع تغذیه اغلب برای وسایلی که حالتی از انرژی الکتریکی را به حالتی دیگر تبدیل می‌کنند به‌کار می‌رود که البته می‌تواند برای دستگاه‌هایی که یک فرم دیگر انرژی (نظیر مکانیکی، شیمیایی و خورشیدی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند، نیز به‌کار رود.

بیژن فرخی، مدیرعامل شرکت تولیدکننده این دستگاه گفت: شرکت ما حدود ۲۰ سال است در زمینه تأمین تجهیزات برق بدون وقفه UPS از انواع AC و DC در ایران و اجرای پروژه‌های متعدد صنعتی در صنایع کشور و ... فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان این محصول شامل تمام شرکت‌های قطار شهری، شرکت‌های برق منطقه‌ای، شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع بزرگ و مادر هستند، گفت: منبع تغذیه می‌تواند به صورت یک واحد متصل به یک سیستم الکتریکی باشد و یا می‌تواند به صورت یک سیستم جداگانه انرژی الکتریکی سیستم دیگر را تامین کند. منبع تغذیه DC می‌تواند باتری و یا یک مدار الکتریکی باشد که ولتاژ متناوب برق شهر را به ولتاژ مستقیم DC تبدیل می‌کند.

فرخی ادامه داد: منابع تغذیه DC نوع دوم که برق شهر را به ولتاژ DC تبدیل می‌کنند از پرکاربردترین منابع موجود در جهان هستند که بر روی بیشتر وسایل الکتریکی چه به صورت یک واحد یکپارچه و چه به صورت یک واحد مستقل دیده می‌شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در رابطه با روند دریافت تسهیلات از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: صندوق کمک زیادی به شرکت کرد و با تسهیلاتی که در اختیار ما گذاشت توانستیم بخش اعظمی از تجهیزات اولیه را خریداری کرده و فعالیتمان را گسترش دهیم.
 

بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، فرخی اضافه کرد: با کمک صحا توانستیم یک واحد تولیدی با ۴۰ نفر نیروی کار را در شرایط اقتصادی بد نجات داده و همچنین مدرک دانش‌بنیانی را نیز اخذ کنیم که این اتفاق بسیار عالی بود، اگرچه کماکان در شرایط بدی هستیم و امید به کمک‌های دولتی نیز داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام شرکت های دانش بنیان صحا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان شیلات، سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 13 کیلوگرم برآورد شده است درحالی که میانگین جهانی آن حدود 20 کیلوگرم است.

یک بخشی از کمبود مصرف سرانه به دلیل ذائقه ایرانی است که به دلیل  بوی ماهی و تیغ ماهی، خانوارها به خاطر پخت و پز آنها با مشکل مواجه می‌شوند. متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه غذاهای دریایی راهکاری مبتکرانه برای این مشکل طراحی کردند.

خانلر مدیرطرح این شرکت دانش‌بنیان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تأمین آبزیان و در راستای فرآورده‌های شیلاتی، تولید سوسیس و کالباس ماهی را در دستور کار قرار دادیم که برای نخستین بار 13 محصول سوسیس و کالباس را از ماهی "سیوس" تولید کردیم.

وی تصریح کرد: این محصولات بدون ماده نگهدارنده تا یک ماه قابلیت نگهداری دارد که همین امر،‌ ثبت اختراع شده است.

خانلر گفت: سوسیس‌هایی که در خارج از کشور از جمله چین و اروپا تولید می‌شود به شدت طعم ماهی دارد و برای مصرف‌کننده و ذائقه ایرانی اصلاً‌ مناسب نیست و ما توانستیم بعد از 15 سال کار تحقیقاتی، با بومی‌سازی خط تولید، قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

حذف بو و طعم نامطبوع ماهی در کنار حفظ همه خواص مفید آن،‌ فراپاستوریزه بودن و هضم راحت از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

از ویژگی‌های دیگر دانش‌بنیانی این محصول می‌توان به استفاده از یک چهارم حد مجاز نیترید سدیم و تعداد میکروارگانیسم صفر اشاره کرد.

این فرآورده که از محصولات فناورانه صنایع غذایی است در راستای توسعه سهم بازار کشورمان در این حوزه، قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. این فرآورده دانش‌بنیان ایرانی تاکنون به کشورهای عراق، عمان، قطر و امارات صادر شده است.

دیگر خبرها

  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار