Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور از ۱۲ تا ۲۵ محرم ویژه برنامه‌هایی را در راستای ترویج سیره اجتماعی حضرت سجاد (ع) برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی، امروز (۳۱ شهریورماه) ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) در تشریح ویژه ‌برنامه‌های بزرگداشت مقام شامخ این امام همام، با بیان مطلب فوق، گفت: ترویج و قرائت صلوات خاصه امام سجاد (ع) و همچنین ترویج نذر امام سجاد (ع) با هدف کمک به نیازمندان و برگزاری نشست‌های عمومی در سطح مساجد کشور پیرامون ادعیه ارزشمند صحیفه سجادیه از شاخص‌ترین برنامه‌های کانون‌های مساجد است که ۲۰ استان کشور مجری این برنامه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به معرفی استان‌های برگزارکننده برنامه‌های فاخر بزرگداشت مقام امام سجاد (ع) پرداخت و عنوان کرد: برگزاری ۱۳ ویژه‌برنامه در ۱۳ شهرستان با عنوان «در محضر صحیفه سجادیه» در خوزستان و پخش آن از شبکه استانی به همراه اختتامیه آن در ۲۴ محرم در شهر اهواز یکی از این برنامه‌ها است.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، برگزاری چهارمین سوگواره ملی شعر آئینی امام سجاد (ع) به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد، سلسله نشست‌های سبک زندگی از منظر امام سجاد (ع) و همایش ملی سبک زندگی امام سجاد (ع) در استان خراسان شمالی را از دیگر برنامه‌های شاخص دبیرخانه‌ کانون‌های مساجد کشور برشمرد.

 

ارزانی افزود: برگزاری ۵۰۰ نشست و کارگاه آموزشی با محوریت صحیفه سجادیه در سراسر استان هرمزگان با بهره‌گیری از ۱۵مبلغ متخصص صحیفه از ۱۹ تا ۲۵ محرم، اجرای طرح «سبد مهر امام سجاد (ع)» با هدف تامین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان یتیم استان هرمزگان و اجرای طرح «نهضت صحیفه‌خوانی» در حداقل ۱۰۰ مسجد استان هرمزگان و اهدای بیش از ۳ هزار جلد صحیفه سجادیه از دیگر برنامه‌های ما هست.

 

وی از برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان به میزبانی هرمزگان در بندرعباس به عنوان مهمترین رخداد فرهنگی معنوی در راستای بزرگداشت مقام امام سجاد (ع) یاد کرد و گفت: این رخداد، ۲۳ محرم همراه با تجلیل از خادمین صحیفه در داخل و خارج کشور در بندرعباس برگزار می‌شود.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تربیت ۵۰۰ مربی صحیفه سجادیه تا پایان اردیبهشت‌ماه آتی همزمان با سالروز ولادت امام سجاد (ع) را یکی از برنامه‌های ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اعلام کرد و افزود: برگزاری نشست با نمایندگان ادیان الهی طی هفته جاری پیرامون صحیفه سجادیه و بررسی جایگاه مناجات در ادیان الهی از دیگر برنامه‌های این ستاد است.

 

ارزانی از توجه به شبکه مساجد امام سجاد (ع) در سطح کشور به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی ستاد عالی کانون‌های مساجد در راستای بزرگداشت مقام این امام همام نام برد و بیان کرد: قریب به ۵۰۰ کانون مسجدی به نام و یا القاب امام سجاد (ع) در سطح کشور وجود دارند که به عنوان یک شبکه با همدیگر در ارتباط هستند.

 

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌ها و ویژه‌برنامه‌های بخش بین‌الملل بزرگداشت مقام امام سجاد (ع) پرداخت و گفت: سلسله برنامه‌های بزرگداشت مقام آن حضرت در ۲۶ کشور جهان برگزار می‌شود.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها با محوریت مجمع جهانی اهل بیت (ع) و همراهی و مشارکت جامعه‌المصطفی (ص) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود، افزود: برخی از این برنامه‌های فاخر به صورت میزگردهای علمی در مراکز فرهنگی و دینی و دانشگاه‌ها برگزار خواهند شد.

 

ارزانی در بخش دیگری از سخنان خود در معرفی برنامه‌های اجرا شده در راستای بزرگداشت مقام امام سجاد (ع) یادآور شد: اعزام ۴۰۰ نفر از جوانان نخبه کانون‌های مساجد هرمزگان به دوره آموزشی «سفیران ولایت» که در قالب ۲۶ کارگاه آموزشی و پنج همایش در شهر مقدس قم برگزار شد، از شاخص‌ترین این برنامه‌ها است.

 

وی، همایش بزرگ «سیدالعابدین (ع)» توسط دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان در قم به همراه تجلیل از خادمین صحیفه در عرصه بین‌الملل و همچنین تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم غیر ایرانی و همایش سبک زندگی از منظر امام سجاد (ع) در خراسان شمالی را از دیگر برنامه‌های برگزار شده در مجموعه این برنامه‌ها معرفی کرد.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم عاشورا هفته دفاع مقدس تاسوعای حسینی رژه نیروهای مسلح خامنه ای آیت الله خامنه ای عزاداری محرم عاشورای حسینی دبیر ستاد کانون های مساجد حجت الاسلام ارزانی امام سجاد دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کنگره بین المللی امام سجاد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در استان همدان هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۴۴ اقدام به راه اندازی کتابخانه‌ سیار کرده که اکنون به ۳ اکیپ رسیده است.

با یک گروه کتابخانه‌ سیار همراه شدیم و به روستای طاس تپه‌ کبودراهنگ رفتیم و برنامه‌ها را از نزدیک دیدیم.

میلاد عربی، مدیر مدرسه بویاقچی گفت: این مدرسه‌ ابتدایی دارای ۴۲ دانش آموز دختر و پسر در ۶ پایه است و دانش آموزان برای دبیرستان به روستا‌های اطراف یا کبودراهنگ می‌روند، روستا کتابخانه یا مرکز فرهنگی ندارد و تنها یک کتابخانه‌ کوچک در مدرسه ایجاد کرده ایم.

احمد عسگری، مربی سیار روستایی کانون هم که برنامه‌های آموزشی و سرگرم کننده مانند اجرای شعر و سرود، نمایش، استفاده از گل سفال برای بچه‌ها اجرا می‌کند، گفت: نزدیک به ۳۰ سال است این فعالیت را انجام می‌دهم و در تمام مناطق استان که بدون کتابخانه و مرکز کانون هستند با هدف مهارت افزایی، و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای بچه‌ها برنامه اجرا می‌کنم.

محمدرضا کرمی، مربی نجوم کانون که یک تلسکوپ را با خود به این مدرسه آورده بود هم گفت: با استفاده از فیلتر مخصوص اجازه می‌دهیم بچه‌ها خورشید را نگاه کنند و توضیحاتی درباره‌ آسمان، مختصات ستارگان و زمین، موقعیت ما در جهان و اطلاعات عمومی به دانش آموزان می‌دهیم به این ترتیب تشویق می‌شوند پرسش‌هایی که در ذهنشان ایجاد می‌شود مطرح کنند.

دانش آموزان خوشحال و راضی از سپری کردن یک روز به یاد ماندنی ماشین را بدرقه کردند.

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)