Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ سال تحصیلی جدید تقریبا آغاز شده است،‌ بسیاری از دانشجویان خود را برای رفتن به دانشگاه آماده می کنند. برخی دانشجویان در شهری که زندگی می کنند و دانشگاه قبول شده‌اند،‌ صبح از خواب بیدار می شوند و به دانشگاه می‌روند،‌ شب هم به خانه باز می گردند و در رختخواب خود می‌خوابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از دانشجویان هم هستند که در دانشگاه های اطراف محل زندگی خود قبول شده اند،‌ این افراد ساعت 5-5:30 زودتر از خواب بیدار شده و با سرویس،‌ اتوبوس و غیره به سمت دانشگاه خود حرکت می کنند تا ساعت 8 صبح در کلاس درس حاضر باشند. پس از اینکه کلاس هایشان تمام شد، به سمت ترمینال اتوبوسرانی می روند و یا با سرویس به سمت شهر خود حرکت می کنند.

دسته آخر،‌ دانشجویانی هستند که در دانشگاه‌های شهری دیگر قبول شده اند،‌ دور بودن مسیر باعث می شود این دانشجویان ترجیح دهند در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت کنند. اگر شما هم از جمله دانشجویانی هستید که می خواهید دو یا چهار سال را در خوابگاه بگذرانید، پیش از اینکه درگیر فکر کردن به مشکلات و دلتنگی و مواردی از این دست باشید، لازم است ابتدا چمدان خود را ببندید،‌ برای بستن چمدان خود ابتدا باید بدانید چه وسیله هایی مورد نیازتان هست.

وسائل خواب را فراموش نکنید!

بسیاری از خوابگاه ها دارای تخت های یک طبقه یا دو طبقه هستند،‌ برخی از خوابگاه‌ها وسائل خواب مورد نیاز افراد شامل تشک،‌ بالش و پتو را در اختیارشان می‌گذارند،‌ برخی دیگر هم تنها یک تشک به دانشجو می دهند، با این حال اگر از جمله افرادی هستید که تنها در رختخواب خودتان خوابتان می برد، بهتر است وسائل خواب خود را به همراه داشته باشید، البته از جمله افرادی هستید که بدون لحاف های سنگین و تشک های پر مادربزرگ ‌ها بد خواب می‌شوید،‌بهتر است این عادت خود را کنار بگذارید؛ قرار نیست که به اندازه یک جهیزیه با خودتان وسیله به خوابگاه ببرید،‌ تنها یک تشک و لحاف کم حجم کفایت می‌کند، رو تختی و ملحفه را فراموش نکنید، مطمئنا روزی به کارتان خواهد آمد.

خوردنی‌ها و مشتقات مربوطه

در خوابگاه‌ها از بخور و بخواب خبری نیست که نیست، خود دانشجوها باید به فکر صبحانه، ناهار و شام‌شان باشند. پس به همراه داشتن وسائل آشپزی بسیار مهم است. از آنجایی که قرار نیست هر روز هفته را نیمرو یا املت میل کنید پس به همراه داشتن یک ماهی‌تابه و نمک و فلفل کافی نیست،‌ از طرفی دیگر هم لازم نیست چند دست قابلمه به همراه داشته باشید، به همراه داشتن یک یا دو قابلمه،‌یک ماهی‌تابه، ظروف غذا خوری مانند بشقاب،‌ پیاله، قاشق و چنگال ضروری است. می توانید کمی برنج،‌ چای،‌ ادویه و قند و شکر یا چند کنسرو خوراکی به همراه داشته باشید،‌ باقی مواد غذایی را می توانید بر اساس نیاز خود تهیه کنید.

لوازم شخصی

لوازم شخصی مهم ترین وسائلی است که بدون آن‌ها فقط می توانیم یک یا دو روز را نهایتا بگذرانیم. پس لوازمی مانند مسواک، خمیردندان، شامپو، صابون حوله، شانه، سشوار و غیره را در بتدا در چمدان خود بگذارید،‌ فقط به هنگام جاسازی این وسائل باید توجه کنید فضای خوابگاه آنقدر بزرگ نیست که بتوانید چندین شامپو و عطر و ادکلن را به همراه داشته باشید.

لوازم مورد نیاز تحصیل

شما تمام سختی های زندگی در خوابگاه را به جان خریده اید تا بتوانید در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنید،‌ پس لازم است لوازم ابتدایی درس خواندن مانند،‌کاغذ،‌ خودکار،‌ جامدادی و... را به همراه داشته باشید، بهتر است چراغ مطالعه را به همراه داشته باشید تا به هنگام مطالعه به مشکل برخورد نکنید،‌ در صورتی که لپ تاپ یا تبلت داشته باشید،‌ بهتر است آن را به همراه داشته باشید چون برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی احتمالا به کارتان می‌آید. ممکن است در جلسه اول و دوم، استادان کتاب یا جزوه را برای درس خود معرفی کنند، در چنین شرایطی این موارد را به سرعت تهیه کنید و خواندن دروس را به شب امتحان موکول نکنید.

انتهای پیام/

31 / 167 توصیه دانشجو خوابگاه وسائل مورد نیاز خوابگاه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: توصیه دانشجو خوابگاه خوابگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد

مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران به عنوان مرکز مشاوره برتر کشوری در میان مراکز مشاوره دانشگاه‌های سراسر کشور معرفی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران در سی‌وششمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه زاهدان برگزار شد، از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان «مرکز مشاوره برتر کشوری در سال ۱۴۰۲» انتخاب شد و با اعطای لوح تقدیر و تندیس، دکتر زهره عزیزی رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران از سوی دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گرفت.


تعداد جلسات برگزار شده توسط روانشناسان، مشاورین و مددکاران و خدمات واحد نوروتراپی دانشگاه‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری، خدمات و حمایت‌های مددکاری اجتماعی، توانمندسازی جامعه دانشگاهی، آموزش و ارائه خدمات بهداشت روان نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها و وبینار‌های آموزشی مختص دانشجویان، کارکنان، اساتید و خانواده دانشگاهیان، توانمندسازی جامعه دانشگاهی، انتشارات و تولید محتوا، میزان خدمات روانشناختی شامل طرح‌های حمایتی و مناسبتی برای دانشجویان دانشگاه، سطح پوشش دانشجویان جدیدالورود در طرح کارنامه سلامت روان، تعداد اعضا و میزان فعالیت همیاران سلامت روان، مداخله در بحران‌های روانشناختی و تعداد جلسات تشکیل شده در این خصوص، میزان فضای فیزیکی و نرخ رشد فضای مستقل و برگزاری سمپوزیوم‌های ملی و بین‌المللی، از معیار‌های ارزیابی عملکرد سالانه مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها است.

دیگر خبرها

  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!
  • دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان! + فیلم
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • اگر می‌خواهید شاد باشید این عادت‌ها را کنار بگذارید
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • برگزاری کارگاه بین‌المللی تئوری مخابرات با حمایت همراه اول