Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر با کودکان و سفر خانوادگی می تواند از هیجان انگیز ترین و خاطره انگیز ترین سفر ها باشد ما در سلسله مطالبی سعی کردیم شما را با مکان هایی که می توانید با خیال راحت و در امنیت کامل سفر با کودکان و سفر با خانواده خود داشته باشید آشنا کنیم. همانطور که در قسمت قبلی ما لیست چند مکان مناسب برای سفر کردن به همراه کودکان و خانواده برای شما فراهم کردیم در ادامه همان نیز به معرفی به مکان دیگر که می توانید به همراه خانواده خود به آنجا سفر کنید خواهیم پرداخت پس در ادامه با مجله همگردی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر خانوادگی به دماغه ی رنج در استرالیا

یکی ازمکان هایی که می توانیم به شما توصیه کنیم که سفر با خانواده به آنجا داشته باشید، کوئینزلند در دماغه ی رنج در استرالیا می باشد جایی که دارای سواحلی زیبا با درختان نخل و جنگل های بارانی می باشد و بزرگترها همواره با کودکانشان به این مکان جذاب می آیند و لحظاتی شاد و دلنشین را سپری می کنند. بالارفتن از درختان بلند و سترگ با یک سیم و یا قدم زدن در دل جنگل های بارانی در شب هنگام و دیدن کروکدیل های ترسناک و مارهای سمی، عنکبوت ها و کاسوری های ماقبل تاریخ و همچنین سوار قایق شدن و دیدن صخره های مرجانی از کارهای هیجان انگیزی می باشد که می توانید در دماغه ی رنج استرالیا انجام دهید .

سفر خانوادگی به جزایر زیبای تایلند 

تایلند دارای زیر ساخت های پیشرفته ای در زمینه مسافرت و گردشگری می باشد که باعث می شود شما نگران اقامت در تایلند نباشید و می توانید تعطیلات به یاد ماندنی را به همراه خانواده تان در جزایر کولانتا و کو ساموی تایلند سپری کنید. این جزایر جزایری همه چیز تمام می باشد بهترین زمان سفربه تایلند به همراه کودکان در روز ملی کودکان یعنی دومین شنبه ی ماه ژانویه است زیرا در این زمان شما برای حمل و نقل کودکانتان در هیچ کجای تایلند هزینه ای نخواهید پرداخت.

سفر خانوادگی به توباگو منطقه ای آرام در کارائیب

سفر با خانواده به توباگو به همراه کودکان دلبندتان می تواند یکی از هیجان انگیز ترین سفرها باشد. منطقه ای آرام و جذاب در کارائیب که می توان در این جزیره کوچک به اسب سواری در کنار ساحل، دیدن حیات وحش، مرغ مگس خوار و... انجام داد. از سرگرمی های توباگو می توان به موسیقی ضرب دار، اقامت در مهمانخانه های کوچک و با صفا که امکانات مجهزی برای اقامت خانواده ها فراهم کرده اند، خوردن خوراکی های خیابانی، نوشیدن آب میوه های تازه و شنا کردن در سواحل آرام بخش آن اشاره کرد.

سفر خانوادگی به سنگال

شما می توانید به همراه کودکانتان به سنگال سفر کنید امکانات خوبی در این کشور برای مسافرت به همراه خانواده وجود دارد. بازدید از جزیره زیبای ایل دو فادیوس که تمام جزیره از صدف ساخته شده است و در جنوب کشور واقع شده است این جزیره یک جزیره کوچک و دوست داشتنی می باشد. وجود تپه های ماسه ای روان و موج دار و چشم انداز شگفت انگیزی که دریاچه ی صورتی رنگ ربتا در این کشور به وجود اورده سبب شده است که مکان جذابی برای گردشگری باشد. سنگال دارای سواحلی وسیعی می باشد که در ساحل اقیانوس اطلس وحشی واقع شده است و پر است از شگفتی های طبیعی و مناظری شگفت انگیز که اگر اندکی کنجکاو باشید می توانید مناطق زیبایی را در این کشور کشف کنید.

سفر خانوادگی به مالدیو

شما در مالدیو می توانید کلبه ای اختصاصی برای سفر با خانواده ی خودتان اجاره کنید و کودکان دلبندتان می توانند در سواحل ماسه ای سفید رنگ به بازی بپردازند و بر روی موج های دریا بالا و پایین بپرند. بازی های ساحلی و استخر های شنا و کایاک سواری و جستجوی دلفین ها و شیرجه زدن در میان آب های کم آب و عمیق می تواند از سرگرمی های شما در این جزیره زیبا باشد. اگر شنا بلد نباشید نگران نباشید در این کشور کلاس های شیرجه برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد که می توانید در این کلاس ها شرکت کنید. مالدیو کشور زیبا فقط برای زوج های جوان به منظور گذراندن ماه عسل نیست اینجا امکانات مناسبی برای مسافرت به همراه خانواده وجود دارد. سگونتگاه هایی وجود دارد که مناسب برای اقامت به همراه خانواده می باشد.

سفر خانوادگی به جزایر زیبای گالاپاگوس در اکوادور

دیدن تمساح های غول پیکر و پرندگانی که در همه جا هستند و شیرجه زدن کودکان در میان آب های کم عمق و مشاهده شیر های آبی که در حال بازی کردن می باشند و لاک پشت های غول پیکری که در میان آب های عمیق زیر آبی می روند و همچنین دیدن نقاشی دزدان دریایی بر روی قایق ها می تواند از سرگرمی هایی باشد که در سفر با کودکانتان به جزایر زیبای گالاپاگوس در اکوادور می توانید انجام بدهید. حیات وحش بی نظیری که در این جزایر وجود دارد می تواند شما را مجذوب خود کند و لحظاتی شاد و پر احساس برای خود و خانواده تان به وجود آورید .

سفر خانوادگی به ولز

ولز از دیگر جاهایی است که می توان به همراه خانواده خودتان به آن منطقه سفر کنید. دارای مکان های زیادی است که می توانید با کودکانتان به انجا بروید برای نمونه سواحل پمبورک شایر یکی از جاهایی است که می توانید تجربه یک کایاک سواری و ساحل گردی مهیجی را در این ساحل داشته باشید. در شمال ولز می توان دنیایی شبیه دنیای زیپی را دید سرعت یک خط 4 نفره زیپی می تواند در حدود 100 مایل بر ساعت برسد .

سفر خانوادگی به توکیو ژاپن

توکیو ژاپن یکی دیگر از مکان های مناسب برای سفر با خانواده ها است که می توان لحظاتی ناب را به همراه کودکانتان در ان بگذرانید. پارک بزرگ و موزه های تعاملی، موزه اودایبا و قیبلی، دیزنی لند، بازدید از شهر چینی ها و چرخ و فلک یا همان یوکوهاما ،کاماکورا و نیکو که طبیعت زیبایی دارد را می توان در سفر به این شهر زیبا و هیجان انگیز به همراه خانواده خود تجربه کنید.

سفر خانوادگی به کیپ تاون در آفریقای جنوبی

کیپ تاون در آفریقای جنوبی دارای سواحلی افسانه ای و رویایی می باشد و سرگرمی های زیادی در این جا برای سفر با کودکان وجود دارد. بولدر یکی از مکان هایی است که کودکان علاقه زیادی به ان دارند درا ین منطقه خانه ای وجود دارد که کلنی های پرورش پنگوئن به حساب می آید. کودکانتان می توانن در ساحل فیش هوک که در سمت شمالی کیپ تاون واقع شده است به محوطه ی بازی مناسبی دسترسی داشته باشند. طبیعت زیبا و پارک هایی با مناظری دل انگیز با آب و هوایی مناسب می تواند به انگیزه ی شما برای سفر با کودکانتان به کیپ تاون بیفزاید. همچنین وجود موزه های زیاد در این مکان می تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که شما را مجاب به سفر به این مکان زیبا و دوست داشتنی کند .

سفر خانوادگی به آنتالیا در جنوب ترکیه

آنتالیای ترکیه مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت با همراه کودکانتان است. این جا جایی است که کودکانتان می توانند با خیالی آسوده در پارک برفی به بازی و خوشگذرانی بپردازند. ساحل کونیالتی جایی است که در ان می توان به سینمای چهار بعدی رفت و از دیدن فیلم لذت برد. همچنین اکواریوم آنتالیا جایی است که مطمنا کودکانتان با دیدن مجذوب ان خواهند شد. در پارک وحش آنتالیا می توان حشره ها و خزنده های گوناگون و خاصی را از نزدیک دید. شهرک آنتالیا جایی است که در آن می توان مقیاس 25/1 از از نمادی ترین چشم انداز های ترکیه را دید که بسیار زیبا و دیدنی می باشد. همه ی کودکان مطمنا عاشق اسباب بازی هستند می توانید کودک دلبندتان را به تماشای موزه اسباب بازی در آنتالیای ترکیه ببرید. این موزه که در بندر آنتالیا واقع شده است بسیار جذاب و سرگرم کننده می باشد. و مطمن باشید با بردن کودکتان به این موزه هیچ وقت خاطره ی این سفر لذت بخش و شیرین از ذهنش پاک نخواهد شد.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: جهانگردی سفر خانوادگی جهان گردی تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: اگرچه فراگیری همدلی با کودکان مهارتی بسیار مهم و ضروری است، اما بسیاری از خانواده‌ها با آن غریبه‌اند و آگاهی از آن ندارند.

سمیه سلیمانی در گفت و گو با ایسنا، مهارت‌های زندگی را لازمه بهزیستی دانست و افزود: فراگیری آشنایی با مهارتی تحت عنوان «همدلی» یا به عبارتی درک احساس دیگران ضروری است.

وی با بیان اینکه روانشناسان از سال ۱۹۵۷ تلاش داشتند تا دریابند منشاء همدلی کجاست و چگونه می‌توان فرزندان همدل‌تری تربیت کرد، اظهار کرد: بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده مشخص شد در کنار عواملی چون نظم و انضباط، گرمی و عشق در رابطه، صبوری، تأیید و تشویق و تنبیه به موقع والدین، بهترین پیش‌بینی کننده همدلی در مردان و زنان ۳۰ ‌ساله رابطه‌ای بود که آن‌ها در ۵ سالگی با والدین خود داشتند.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی بیان کرد: در این تحقیقات مشخص شد هرچه رابطه والدین و فرزندان در سنین دبستان خوب و صمیمی‌تر باشد، کودکان، همدلی (توانایی درک احساسات و عواطف دیگران و دیدن دنیا از زاویه دید آن‌ها) را بهتر یاد می‌گیرند و بزرگسالان همدل‌تری می‌شوند و هرچه رابطه والد و فرزندان در این سنین رو به سردی و فاصله و «ول کن بابا» و حوصله‌اش را ندارم پیش رود در بزرگسالی احتمال اینکه کودک به سمت خودمحوری، خودکامگی، بی‌توجهی به حال و احوال و خواسته‌های دیگران پیش رود، بیشتر است.

وی در پاسخ به اینکه چطور می‌توان مهارت همدلی خود را ارتقاء داد؟ گفت: همان‌طور که گفته شد این یک مهارت مهم برای ایجاد رابطه قوی و ارتباط مؤثر است.

سلیمانی با بیان اینکه برای فراگیری و بهبود مهارت همدلی چند راه وجود دارد که می‌توان آنها را به کار گرفت، اذعان کرد: تمرین گوش دادن فعال، خود را جای آن‌ها گذاشتن، توجه کردن به نشانه‌های غیرکلامی، تمرین کردن ذهن آگاهی، خواندن داستان و به دنبال بازخورد بودن بخشی از این راه‌ها برای بهبود مهارت همدلی است.

وی با تأکید بر اینکه باید گوش دادن فعال را تمرین کرد، افزود: وقتی فرزندتان با شما صحبت می‌کند بدون وقفه با تلاش برای ارائه راه‌حل به آنچه می‌گوید تمرکز کنید. با برقراری تماس چشمی، تکان دادن سر و پرسیدن سؤالات «شفاف» نشان دهید به او گوش می‌دهید.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی همچنین از والدین خواست خود را جای فرزندشان بگذارند و سعی کنند مسائل را از دید طرف مقابل ببینید، مثلاً تصور کنید اگر در موفقیت‌های آن‌ها بودید چه احساسی داشتید یا سؤالاتی بپرسید تا درباره تجارب آن‌ها بیشتر بدانید.

وی با بیان اینکه باید به نشانه‌های غیرکلامی توجه کرد، تصریح کرد: مردم اغلب احساسات خود را از طریق زبان بدن، لحن صدا و حالات چهره خود بیان می‌کنند باید به این نشان‌ها توجه کرد تا درک بهتری از احساس طرف مقابل داشته باشید.

سلیمانی همچنین تمرین کردن ذهن آگاه را ضروری دانست و افزود: ذهن می‌تواند به شما کمک کند تا آگاهی بیشتری ‌نسبت به افکار و احساسات خود ایجاد کنید که به نوبه خود می‌تواند به درک بهتر و همدلی با دیگران کمک کند.

وی در خصوص خواندن داستان گفت: این کار می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های همدلی خود را توسعه دهید، زیرا به شما امکان می‌دهد جهان را از دیدگاه‌های مختلف ببینید و احساسات و انگیزه‌های شخصیت داستانی را درک کنید.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با تأکید بر اینکه والدین باید به دنبال بازخورد باشند، اظهار کرد: باید از دوستان و اعضای خانواده در مورد مهارت‌های همدلی خود بازخورد بخواهید. آن‌ها ممکن است بتوانند پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود شما ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: همدلی مهارتی است که با تمرین و تلاش می‌توان آن را توسعه داد. با تمرکز بر درک و ارتباط با دیگران، می‌توان مهارت‌های همدلی خود را بهبود ببخشید و روابط قوی‌تری ایجاد کنید.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در پایان گفت: اگرچه فراگیری همدلی با کودکان مهارتی بسیار مهم و ضروری است اما بسیاری از خانواده‌ها با آن غریبه‌اند و آگاهی از آن ندارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • ببینید | لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین؛ حاوی تصاویری که برای کودکان مناسب نیست
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • انواع درب ساختمان
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • حساسیت فصلی کودکان
  • خانم معلمی که کلاس درسش را در بیمارستان بر پا کرد
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی