Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رئيس جمهور گفت: ايمان، اعتقاد و توانمندي‌هاي علمي و اخلاقي ما، همه از خانه و از مدرسه شروع مي‌شود.
به گزارش آريا، آقاي روحاني در مراسم آغاز سال تحصيلي جديد افزود: امسال روز اول مهرماه که روز آغاز تلاش و کوشش براي يادگيري‌ها و اندوختن سرمايه‌هاي علمي و معنوي در سراسر کشور است، هم مصادف است با سالروز ايام فداکاري‌هاي سالار آزادگان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و ياران و فادارش و مردم ما امسال باشکوه‌تر از هميشه اين مراسم را برگزار کردند و هم به طور طبيعي مصادف است با قهرماني‌هاي رزمندگان در ايام دفاع مقدس که از 31 شهريور 38 سال پيش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس جمهور ادامه داد: ياد همه آن عزيزان را گرامي مي‌داريم و به مردم پر آوازه اهواز، شهري که در طول دفاع مقدس قهرمانانه ايستادند، مقاومت کردند و هيچ گاه نگذاشتند خياباني از شهرشان در تصرف عفلقيان قرار گيرد و ديروز به دست عواملي که پول، سلاح، سياست و تبليغاتشان متأسفانه از برخي همسايگان ما و از جنوب خليج فارس تأمين مي‌شود، مردم عزيز و نوجوانان ما و کودکان ما را به خاک و خون کشيدند.
آقاي روحاني گفت: برخي از اين عزيزان مي‌بايست امروز و يا سال‌هاي آينده به مدرسه مي‌رفتند وبرخي نيز پدران و مادراني  بودند که امروز مي‌بايست از آغاز سال تحصيلي شادمان مي‌بودند.
رئيس جمهور با بيان اينکه روز اول مهر براي ما مهم است اظهار داشت: اول مهر روز بازگشايي مدارس است و در اين روز يک بار ديگر کار و تلاشمان را براي فراگيري و يادگيري، آموزش‌هاي لازم و مهارت زندگي شروع مي‌کنيم.
آقاي روحاني گفت: اگر بگوييم همه چيز از مدرسه شروع مي‌شود و يا دقيق‌تر همه چيز از خانه و مدرسه شروع مي‌شود، سخني به گزاف نگفته ايم.
رئيس جمهور تأکيد کرد: ايمان، اعتقاد، راه زندگي، سبک زندگي، نحوه معاشرت ما، زبان ما و نحوه ارتباط گيري ما، اخلاق ما، رفتار، توانمندي‌هاي علمي و اخلاقي ما، همه از خانه و از مدرسه شروع مي‌شود.

تحولات بسيار زيادي بايد در آموزش و پرورش رخ دهد
رئيس جمهور گفت: معلمان عزيز، مربيان و برنامه ريزان ما در سراسر کشور بايد بدانند که فاصله خانه تا مدرسه بايد کوتاه شود.
آقاي روحاني افزود: اگر دانش آموز در مدرسه و در محيط خانواده به گونه‌اي بيانديشد و فکر کند و وقتي که وارد مدرسه مي‌شود فضاي ديگري را ببيند، اين فاصله و تناقض براي ما مشکل آفرين است؛ هم از لحاظ اخلاقي، هم از لحاظ رفتاري و هم از لحاظ ارتباطي و هم از لحاظ ارزشي.
وي افزود: در مدرسه چه چيزا‌هايي ارزش است؟ دانش آموز به چه چيز‌هايي موظف است که مراعات کند به خانه که مي‌رود چگونه مي‌شود اگر اين دو ارزش در يک راستا نباشد و خداي ناکرده متناقض باشد اينجاست که برداشت يک نوجوان براي آينده زندگيش توأم با ابهام مي‌شود نمي‌داند بايد چکار کند.
آقاي روحاني گفت: در واقع نخستين ترديد‌ها در زندگيش شروع مي‌شود. معلم راست مي‌گويد يا پدر مدرسه درست مي‌گويد يا خانه هم‌شاگردي‌ها درست حرف مي‌زنند يا اقوام و در کنار آن نيز ، کل جامعه ما و همه رسانه‌هايي که امروز در اختيار نوجوان‌هاي ما قرار دارند.
رئيس جمهور گفت: مدرسه محل اتصال جامعه، خانه، ديروز، امروز و فرداست، اگر مدرسه ما نتواند ما را باقرن‌هاي پيشين کشور آشنا کند و نتواند ما را به تاريخ اين کشور متصل کند و نتواند ما را به دنياي امروز متصل کند و نتواند ارتباط ما را با فردا برقرار کند... ؛ چون شما امروز درس مي‌خوانيد که 5 سال ديگر 10 سال ديگر وارد جامعه شويد پس درس براي امروز نمي‌خوانيد بلکه براي فردا مي‌خوانيد.
آقاي روحاني افزود: تحولات بسيار زيادي در آموزش و پرورش ما بايد رخ دهد، آموزش و پرورش ما بار سنگيني بر دوش دارد معلمين عزيز ما کار بسيار بزرگي تا امروز انجام داده اند و همه پيشرفت ما در سايه مدرسه است و همه مقاومت و ايستادگي ما بخش بزرگ اش در سايه ساخته شدن اخلاق و رفتار در مدرسه است.
رئيس جمهور گفت: همه اين‌ها مربوط به کلاس درس، معلم، کتاب و صرف وقت است، اما خيلي مهم است براي ما که آغاز مهر ماه هر سال روز نشاط دانش آموزان است يعني 31 شهريور همه شما خوشحاليد که فردا به مدرسه مي رويد.

جايگاه مهارت آموزي براي دانش آموزان بسيار اهميت دارد
رئيس جمهور گفت: جايگاه مهارت آموزي براي دانش آموزان بسيار اهميت دارد و مدرسه جايگاه علم، تربيت و مهارت آمادگي ورود به جامعه است.
آقاي روحاني با بيان اينکه بايد در پايان هر سال در کارنامه ها مهارت نيز قرار بگيرد افزود: همانطور که نمره معدل و انضباط مهم است جايگاه مهارت آموزي نيز اهميت ويژه اي براي ما دارد چرا که دانش آموزان بايد مهارت داشته باشند.
وي با اشاره به اينکه در دهه 60 دانش آموزان مقاطع بالاتر به دانش آموزان پايه پايين تر تدريس مي کردند گفت: ما در مدرسه خودمان روزانه شاهد بوديم دانش آموزان مقاطع بالاتر براي تدريس به دانش آموزان پايه هاي پايين تر اقدام مي کردند و من نمي دانم که در نظام آموزشي آيا ساعتي براي تدريس دانش آموزان به کلاس هاي پايين تر اختصاص داده شده است، چرا که دانش آموزان مي توانند کارهاي بزرگ را انجام دهند و ما بايد بتوانيم انواع مهارت ها را به دانش آموزان ياد بدهيم.
رئيس جمهور افزود: سوال من اين است که پارسال چه مهارت هايي را در مدرسه ياد گرفتيم و براي امسال چه برنامه هايي داريم؟
آقاي روحاني گفت: دانش آموز نه تنها بايد کتاب را بخواند بلکه بايد کتاب را نقد و تفسير کند و دانش آموزان بايد خودشان نقد کنند و هر دانش آموزي که بتواند نقد بهتري داشته باشد صاحب جايزه مي شود.
 
بايد کاري کنيم که دانش آموزان به استقبال اول مهر بشتابند
رئيس جمهور تاکيد کرد: همه اعم از معلمان، وزارت آموزش و پرورش، دولت، پدران و مادران و جامعه بايد کاري کنيم که دانش آموزان به استقبال اول مهر بشتابند.
آقاي روحاني در ادامه سخنانش در مراسم آغاز سال تحصيلي با اشاره به نگاه دوگانه خرسندي يا ناراحتي از بازگشايي مدارس نزد دانش آموزان گفت: مي شود از ديدن معلمان، دوستان، همکلاسي ها و شرايط جديد درسي خوشحال بود يا 31 شهريور را روزي دانست که غصه و غم ما را فرابگيريد؛ اين دو حالت براي همه ما مهم است .
وي افزود: بايد کاري کرد که مانند شب عيد که همه خوشحال مي شويم که 10 ، 15 روز در فضاي آزاد هستيم، براي بازگشايي مدارس، ورود به کلاس جديد در سال تحصيلي جديد، براي تعالي و پرورش و براي بهتر ساختن ايران خوشحال باشيم.
آقاي روحاني در بخش ديگري از اظهاراتش با بيان اينکه تفاوتي ميان مقام زن و مرد وجود ندارد تاکيد کرد: آموزش و پرورش بايد در عمل به جامعه نشان بدهد که ميان زن و مرد تفاوتي نيست موضوعي که با گفتن درست نمي شود اعم از اينکه رئيس جمهور، وزير، صدا و سيما يا رسانه ها اين را بگويند يا پيام قرآن کريم را بگوييم، بلکه بايد در عمل مشاهده کرد.
رئيس جمهور افزود: اين حقيقت را بايد در مديران مدارس در سلسه مراتب آموزش و پرورش و در مولفان کتب درسي مشاهد کرد و همه جا بايد مقام والاي زن را ببينيم.
وي همچنين با تاکيد بر لزوم احترام اعضاي جامعه به يکديگر گفت: در گزارشي که اخيراً براي من فرستاده بودند فضاي مجازي کشورمان با ده ها کشور ديگر مقايسه شده بود که از نظر نحوه حرف زدن و انتقاد کردن آمار خوبي نبود.
آقاي روحاني افزود: اشکالي ندارد که از هم انتقادکنيم اما زبان و بيان ما بايد چگونه باشد؟ اين يک نمونه است؛ در مسابقات ورزشي در ورزشگاه ها، زبان، لحن و فرياد ما چگونه است؟ همه اينها نشان مي دهد که بايد احترام به يکديگر را بيشتر بياموزيم و همه به همديگر احترام بگذاريم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روحاني آغاز سال تحصيلي خانه و مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم؛ سرکار گذاشتن بامزه خانم معلم توسط دانش آموزان

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «سرکار گذاشتن خنده دار خانم معلم توسط دانش آموزان بامزه»، «چرا آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد؟»، «آیا می دانید اولین سرویس مدرسه در تهران مربوط به چه دوره ای است؟»، «مهارت بینایی خود را بسنج؛ سه تفاوت دو تصویر ظاهراً یکسان رو پیدا کن»، «تصویری از کادوی دانش‌آموزان عشایر به معلمشان؛ از این خاصتر نداریم»، «خاطره‌ی خنده‌دار حاج‌ آقا قرائتی درباره‌ی پول دادن به پیشنماز مدرسه + فیلم»، «کسانی که بیشترین دقت رو دارن میتونن سه تفاوت دو روباه رو پیدا کنن»، «ابتکار خنده‌دار دانش‌آموز در جواب بقیه که میپرسن ساعت چنده؟ + فیلم»، «کتاب زندانی قفقاز، سوغات روزگار تبعید نویسنده است»، «به همین راحتی مزاجت را تشخیص بده»، «پرونده بزرگترین باند تجاوز به دانش آموزان دختر در کرج»، «خاطره خنده‌دار خانم معلم از روز معلم؛ کفش پاشنه بلند پوشیده بودم»، «پشت پرده ویدئو عروس ۱۴ ساله تهرانی چه بود؟»  را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

سرکار گذاشتن خنده دار خانم معلم توسط دانش آموزان بامزه

چرا آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد؟

آیا می دانید اولین سرویس مدرسه در تهران مربوط به چه دوره ای است؟

مهارت بینایی خود را بسنج؛ سه تفاوت دو تصویر ظاهراً یکسان رو پیدا کن

تصویری از کادوی دانش‌آموزان عشایر به معلمشان؛ از این خاصتر نداریم

خاطره‌ی خنده‌دار حاج‌ آقا قرائتی درباره‌ی پول دادن به پیشنماز مدرسه + فیلم

کسانی که بیشترین دقت رو دارن میتونن سه تفاوت دو روباه رو پیدا کنن

ابتکار خنده‌دار دانش‌آموز در جواب بقیه که میپرسن ساعت چنده؟ + فیلم

کتاب زندانی قفقاز، سوغات روزگار تبعید نویسنده است

به همین راحتی مزاجت را تشخیص بده

پرونده بزرگترین باند تجاوز به دانش آموزان دختر در کرج

خاطره خنده‌دار خانم معلم از روز معلم؛ کفش پاشنه بلند پوشیده بودم

پشت پرده ویدئو عروس ۱۴ ساله تهرانی چه بود؟

 

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • قیمت خرید کتاب‌های درسی اعلام شد+ تقویم زمانی سفارش
  • قیمت خرید کتاب‌های درسی اعلام شد+ تقویم زمانی سفارش کتاب‌های درسی
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • پسرها بیشتر از دخترها در معرض آسیب ناشی از جهشی درس خواندن هستند
  • دیدار با الفبای علم و مهربانی پس از ۲۵ سال
  • معلمی که امید و عشق را در دل دانش آموزان معنا کرد
  • فیلم؛ سرکار گذاشتن بامزه خانم معلم توسط دانش آموزان
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی