Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عبدالهی یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به این که سطح تاکستان‌های خراسان شمالی ۱۸ هراز و ۵۰۰ هکتار است، گفت: ۱۶ هراز و ۲۵۰ هکتار از سطح تاکستان‌های خراسان شمالی بارده است که پیش بینی می‌شود امسال ۱۷۵ هراز تن انگور از سطح تاکستان‌های استان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: انگور سلطانی بی دانه ، ارقام کلاهداری ، شصت عروس ، عسگری ، خلیلی ، یاقوتی ، صاحبی ، لعل را از جمله ارقام‌های کشت انگور در استان اعلام کرد.
یوسفی گفت: بیشترین سطح کشت و تولید انگور کلاهداری در شهرستان‌های بجنورد ، مانه و سملقان است که بخش عمده‌ای از باغات در اراضی شیبدار است.
وی اظهار کرد: امسال به منظور ایجاد تنوع و توسعه ارقام تجاری و بازار پسند تعداد ۲۵ هراز و ۵۰۰ اصله قلمه انگور ارقام رشه ، بیدانه قرمز ، ترکمن  ۴ ، خوشناو ، بیدانه سیاه ، بلک سیدلس جهت تاکداران تامین شده است.
وی گفت: باغات الگویی به روش نوین ، داربستی با هدف افزایش بهبود کمی و کیفی با سطح ۲۵ هکتار در شهرستان‌های استان برای یادگیری و آموزش بهره برداران انگور در استان ایجاد شده است.
انتهای پیام / ب


سطح تاکستان‌های خراسان شمالی ۱۸ هراز و ۵۰۰ هکتار است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و همچنین استان‌های مجاور این استان‌ها شاهد بارش خواهند بود.

به گزارش شفقنا، شدت اصلی بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران خواهد بود که می‌تواند منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • هوای استان بوشهر گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • هشدار؛ جان زمین در خراسان‌شمالی مکیده می‌شود