Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:15:17 GMT

استقبال چشمگیر جوانان ایلامی از ورزش بدنسازی

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۶۰۱۵

استقبال چشمگیر جوانان ایلامی از ورزش بدنسازی

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: هر ساله ورزشکاران زیادی پا به عرصه پرورش اندام می گذارند و در این رشته جذاب شروع به فعالیت می کنند که قوت و قدرت خود را به نمایش بگذارند.

در استان ایلام از سال ۱۳۸۰ هیئت بدنسازی و پرورش اندام زیرنظر فدراسیون پرورش اندام فعالیت خود را آغاز کرده و از آن زمان تاکنون به فعالیت می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدنان تیلا رئیس هیئت ورزشی بدنسازی و پرورش اندام شهرستان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بدن شاید بیش از ۶۰۰ نوع عضله داشته باشد که برای پروراندن هر نوع عضله ای باید سال ها کار شود.

استان ایلام دارای ۵۷ باشگاه خصوصی پرورش اندام است

وی افزود: فردی که می خواهد در رشته پرورش اندام، فیزیک بدنی و یا رشته های قدرتی که زیر نظر هیئت پرورش اندام هستند، از جمله پرس سینه و پاورلیفتینگ فعالیت داشته باشد باید بتواند خود را به جایی برساند که سطح انتظارات و توقعاتی که از خود دارد را برآورده کند.

تیلا تصریح کرد: ورزشکاری که در حد تناسب اندام می خواهد کار کند طبیعی است که با یک تغذیه معمولی و یک ورزش معمولی می تواند سلامت و تناسب اندام خود را در حد عالی و مورد پسند تامین و تضمین کند.

وی بیان داشت: استان ایلام دارای ۵۷ باشگاه خصوصی پرورش اندام است که ورزشکاران متعددی در این رشته فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: حدود ۳۵۱ نفر ورزشکار سازمان یافته در شهرستان ایلام در این رشته فعالیت دارند که معمولا فعالیت این ورزشکاران محدود به باشگاه های خصوصی می شود، بعضا در رشته هایی مانند قویترین مردان نیاز به فضای بیشتری دارد و آیتم های مختلف و سنگین تری دارد.

رئیس هیئت ورزشی بدنسازی و پرورش اندام شهرستان ایلام  عنوان کرد: برای پیدا کردن فضاهای باز از جمله سالن های بزرگتر، مجبور شدیم با سایر ادارات در این زمینه رایزنی کنیم که این فضا و امکانات را در اختیار ورزشکاران قرار دهند.

تیلا افزود: با توجه به این که رشته پرورش اندام رشته ای است که نیاز به هزینه های گزاف دارد از جمله تامین وسایلی که ورزشکار نیاز است با آنها بدن خود را بسازد  قطعا تامین این وسایل از طریق ورزشکار امکان پذیر نیست.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام شهرستان ایلام بیان داشت: اخیرا فعالیت ورزشی بانوان نیز به این رشته اضافه شده که معمولا جمعیت کثیری از ورزشکاران ما را نیز بانوان تشکیل می دهند.

وی عنوان کرد: از طریق اداره کل ورزش و جوانان اقدام به تاسیس باشگاه های ورزشی بانوان شده و بعضا نیز آقایان در نوبت های مخالف مجوز فعالیت گرفتند که بانوان نیز بتوانند در این رشته فعالیت داشته باشند.

وی گفت: معمولا بانوان چون فضای کاری آنها به گونه ای است که کمتر فعالیت فیزیکی دارند می توانند از طریق فعالیت در این رشته به تناسب اندام موردنظر خود جهت تضمین سلامتی برسند.

برگزاری دوره مربی گری

محسن پیری رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در هیئت بدنسازی زیرمجموعه زیادی وجود دارد از جمله مچ اندازی که در قسمت آقایان و بانوان کار می شود.

وی تصریح کرد: پرورش اندام آقایان که پرس سینه، فیزیک بدنی، باری کلاسیک، پاورلیفتینگ قویترین مردان نیز کار می شود از جمله رشته های مختلفی هستند که زیرمجموعه هئیت بدنسازی است.

وی افزود: اولین دوره مسابقات فیزیک بدنی در سال ۹۶ برگزار شد، اولین دوره مسابقات مچ اندازی آقایان و بانوان را هیئت استان برگزار کردند.

پیری اظهار داشت: مسابقاتی که در حدود یک ماه پیش برگزار کردیم مسابقات فیزیک بدنی بود که در سالن آمفی تئاتر سالن قلاویزان برگزار شد و در حدود ۵۰۰ نفر تماشاگر از این مسابقات استقبال کردند.

پیری با اشاره به برگزاری دوره مربی گری این رشته ورزشی بیان داشت: مربیان زیادی در سطح استان و شهرستان در این رشته ورزشی به صورت تجربی کار می کنند.

وی اظهار داشت: همچنین مربی تخصصی در استان که زیر نظر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کارت مربیگری دریافت کرده  تعداد آنها تا سال ۹۶ محدود بود، در شهریور ۹۶ دوره مربیگری بدنسازی و پرورش اندام در بخش آقایان و باندان برگزار شد که با استقبال خوبی روبه رو شدیم.

وی گفت: بیش از ۱۰۰ نفر در این دوره ثبت نام کردند که ۸۴ نفر از آقایان و بانوان ما در استان ایلام در این دوره مربیگری قبول شدند که هم اکنون کارت مربیگری برای این افراد صادر شده است.

کد خبر 4409474

منبع: مهر

کلیدواژه: بدنسازی ورزش ورزش و جوانان ایلام ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر عاشورا مشهد مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس شهرکرد گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم ایلام به آمدن شهید تازه تفحص شده روشن شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ در شب شهادت رییس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع)، پیکر مطهر شهید مفقودالأثر دوران دفاع مقدس، شهید محمد شفیع فیضی زاده، مورد استقبال اهالی محله صفاری و ربابه کمالی شهر ایلام قرار گرفت.
این شهید والامقام پس از تفحص، چند روزی است که میهمان مردم قدرشناس و شهیدپرور ایلام است و با برگزاری مراسم استقبال و یادواره با او تجدید پیمان می‌کنند.

همتی منتخب مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: شهدا همچون ستارگانی هستند که در آسمان این مرز و بوم می‌درخشند و امنیت و آرامش کشور به برکت خون همین شهدا است.
استاندار ایلام نیز با حضور در منزل شهید محمد شفیع فیضی زاده، ضمن دیدار با خانوده این شهید به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • چشم ایلام به آمدن شهید تازه تفحص شده روشن شد
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • پایان انتظار 6 ساله قهرمانان پرورش‌اندام