Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت:در شرایطی که دشمنان ایران بویژه مثلث شوم اسرائیل، دولت ترامپ و برخی حکومتهای عربی، جمهوری اسلامی را به تروریسم متهم می کردند، حادثه تروریستی اهواز مظلومیت ایران را در جهان نشان داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، محسن هاشمی در هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران یاد شهدای حادثه تروریستی اهواز را گرامی می داشت و افزود: این حادثه مظلومیت ایران را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: چهار دهه ما قربانی تروریسم هستیم و امروز هم افکارعمومی جهانیان مظلومیت مردم و نیروهای مسلح ایران را دربرابر اقدامات ناجوانمردانه گروهک های تروریستی مشاهده کرد، این اقدامات تنها انسجام و وحدت داخلی مردم ایران را دربرابر بیگانه تقویت می کند و نشان می دهد چشم انداز حرکت کسانی که با ایجاد ارتباط و وابستگی به سایرکشورها در پی ایجاد تغییرات در داخل کشورند ، جز خون وخشونت و قربانی شدن بیگناهان چیز دیگری نیست.
وی همچنین به فرارسیدن آغاز سال تحصیلی را به همه دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه تبریک گفت و افزود: امیدواریم دوران موفق و همراه با شکوفایی علمی و فرهنگی را شاهد باشیم، بخش مهمی از بار آغاز تحصیلی به دوش سیستم حمل و نقل عمومی و پلیس راهنمایی و رانندگی است که باید ضعف وکمبود امکانات وظرفیت را با تلاش بیشتر خود جبران کنند که امیدواریم با جبران کاستی های گذشته، بتوانیم نیازها و انتظارات به حق شهروندان را در حوزه تقویت حمل ونقل عمومی و کاهش ترافیک تامین کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا جنگ بر ایران تحمیل شد؟ اظهار داشت: در اکثر کشورهای جهان که شاهد جنگی گسترده بودند، پایان جنگ را به عنوان گرامیداشت شهدا و ایثارگران کشور گرامی می دارند و با توجه به آنکه جنگ هشت ساله ایران و عراق، با پیروزی دیپلماتیک جمهوری اسلامی و معرفی ارتش عراق به عنوان متجاوز خاتمه یافت، شایسته است سالروز معرفی عراق به عنوان متجاوز در آذرماه بعنوان روز پیروزی ایران در دفاع مقدس تکریم شود.
هاشمی با بیان اینکه در این باره می توانیم به عوامل گوناگونی اشاره کنیم افزود: مهمترین نکته این است که جنگ را ما آغاز نکردیم و برما از سوی عراق و با حمایت شرق و غرب تحمیل شد و علت تحمیل آن نیز احساس ضعفی بود که از داخل کشور و شرایط پس از انقلاب داشتیم .
وی گفت: اما چرا ما در آن زمان در موضع قدرت نبودیم، علت نخست، اختلافات بین مسئولان ونخبگان اثرگذار سیاسی بود، رئیس جمهور وقت که فرماندهی کل قوا از سوی امام خمینی(ره) به او تفویض شده بود با دیگر مسئولان قوا اختلافات اساسی داشت و وقت و تمرکز مسئولان بجای رسیدگی به امور کشور و مقابله با تهدیدات صرف پیش بردن اختلافات خود می شد.
هاشمی ادامه داد: علت دوم، چند دستگی در جامعه بود که اختلافات قومی، ایدئولژیک و فرهنگی ومذهبی مردم را چند دسته کرده بود واین اختلافات موجب درگیری های مسلحانه و فیزیکی نیز می گشت.
وی بیان کرد: علت سوم، عدم واقع گرایی برخی مسئولان و پیشی گرفتن آرمان گرایی و شور انقلابی بر عقلانیت و در نظر گرفتن واقعیتهای جامعه وتوانمندی های خود بود، تندروی در انقلابی گری موجب بروز پیامدهای در حوزه دیپلماسی، سیاست و اقتصاد شد که بیش از پیش کشور را تضعیف کرد و طبیعی است دشمنی مانند صدام از ضعف ما استفاده و به ایران حمله کرد.
هاشمی افزود: مدیریت هوشمندانه امام خمینی (ره) به سرعت ریشه های ضعف را کشف و با برطرف کردن آن موجب شد طی کمتر از 2سال، ایران بتواند دست بالا در جنگ را پیدا و بخش عمده اراضی اشغال شده خود را پس بگیرد.
به گفته وی در پایان جنگ هم با این راهبرد از سوی امام و ایجاد اجماع بین مسئولان، ایجاد یکپارچگی بین مردم و واقع گرایی و عملگرایی در تصمیم گیری صورت گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز هم باید بدانیم دشمنان ایران که شاید ترامپ نماد آنها تلقی شود برای تصمیم گیری، مترصد کشف شرایط داخلی ما هستند، اگر از درون کشور احساس ضعف شود، قطعا در اقدام آنها تفاوت ایجاد خواهد کرد، وفاق و اجماع مسئولان در کنار رفع اختلافات و واقع گرایی سه محوری که کلید موفقیت امروز ما در برابر دشمنان کشور است و تدابیر مقام معظم رهبری در حمایت از دولت ونکوهش تضعیف و اختلاف افکنی بین مسئولان دقیقا در همین راستا قرار دارد.
وی افزود: کسانی که برای حل مسایل کشور به دنبال راه حل خارجی هستند بدانند که باید راه را در درون خود پیدا کنیم و از طریق تقویت توانمندی های داخلی، اجماع عمومی و همگرایی مسئولان کشور را به سطحی از قدرت ملی برسانیم که قدرتهای بیگانه تصور رویارویی با ایران را به ذهن خود راه ندهند.
هاشمی تصریح کرد: ما نیازمند خاموش کردن آتش کینه واختلافات در داخل جامعه و ایجاد وفاق عمومی و وحدت ملی بین همه سلایق و دیدگاه ها جهت دفاع از منافع ملی هستیم، وحدتی که در دفاع مقدس زمانی که ایجاد شد پیروزی های پیاپی را برای ما به ارمغان آورد.
تهرام/7247/9343 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي شهر حادثه تروريستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی ایران خللی در عزم و اراده ایران ایجاد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد : تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد