Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:53:05 GMT

آموزش و پرورش نباید به سال تحصیلی محدود شود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۸۹۷۵

آموزش و پرورش نباید به سال تحصیلی محدود شود

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: آموزش پرورش یک فرایند دائمی و مستمر و مهر ماه تجلیگاه و اوج این فرایند است اما نباید این فرایند به سال تحصیلی محدود شود.

سید جواد حسینی روز یکشنبه در مراسم آغاز سال نو تحصیلی در چناران افزود: نباید معلمان، مدارس و کتابهای درسی تنها عامل، مکان و منابع تعلیم و تربیت دانش آموزان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به بازگشایی 10 هزار مدرسه در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: در این چارچوب 50 هزار کلاس درس و 90 هزار معلم پذیرای یک میلیون 250 هزار دانش آموز در سطح این استان هستند.
سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون شاهد دو مدرسه دفاع مقدس و کربلا در این ایام هستیم. معلم نخست مدرسه کربلا، حضرت اباعبدالله(ع) است و یادگیری در این مدرسه باید شامل معرفت شناسی، ایمان آوری و پیاده سازی این آموزه ها در زندگی روزمره به صورت توام باشد.
وی گفت: مدرسه کربلا مکان و زمان ندارد. ناهماهنگی و توام سه موضوع معرفت شناسی، ایمان و پیاده سازی آموزه های اسلامی منجر به ظهور چهره هایی چون ابوسفیان، معاویه، ابن ملجم و شمر می شود و شهدای کربلا نیز کسانی هستند که هر سه موضوع را توام دنبال و کرده و به اجرا در آوردند.
حسینی به پیاده سازی سند تحول آموزش و پرورش در کشور نیز اشاره و بیان کرد: این سند دارای سه محور استانداردسازی فضا، مکان، منابع و فرایندها می شود. بعد دوم تعلیم و تریبت تمام ساحتی در ابعاد هنری، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و بعد سوم تحول آفرینی در مدرسه به عنوان پیشانی تعلیم و تربیت است.
مرکز شهرستان 126 هزار نفری چناران در فاصله 60 کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است.
3221/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آغاز سال نو تحصيلي چناران فرايند آموزشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند

کرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم  ؛  معلمان را انسان‌های دلسوزی دانست که نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند.

وی افزود: معلمان نیروسازی می‌کنند؛ تربیت می‌کنند و در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در جامعه انسان را آماده کرده و خواهند کرد.

کرمی گفت: تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین عزیز است.

استاندار ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت نماید.
وی خاطرنشان کرد: مهارت آفرینی و فرصت ساختن انسان‌های ماهر و توانمند نیز در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود تا نیاز جامعه به نیروی متخصص مرتفع گردد.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی صورت گیرد.
استاندار اظهار داشت: معلمان با ذهن و فکر و اندیشه دانش‌آموزان سر و کار دارند و مقام و جایگاه تعلیم و تربیت به دلیل اینکه رسالت پیامبران است؛ دارای ارزش و اهمیت است.
وی بیان داشت: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند