Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری حجت ترشیزی، مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات این وزارتخانه برگزار شد.

ترشیزی، با اشاره به تعداد ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در آن دوره جهاد سازندگی 3300 شهید، 24 هزار جانباز، 1300 آزاده و بیش از 540 نیرو در هشت سال دفاع مقدس را تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد انقلابی در 27 خرداد سال 58 به دستور امام راحل با مأموریت محرومیت‌زدایی تأسیس شد.

وی افزود: جهاد سازندگی در دوران جنگ تحمیلی، خلأ مهندسی رزمی را پر کرد و به عنوان مهندسی رزمی جنگ شناخته شد؛ چراکه پنج مرکز تحقیقات جهاد آغاز به کار کرد و فعالیت‌هایی همچون راه‌سازی، خاکریز، پل‌های خیبر1، 2، 3، پل خزر، پل لوله‌ای و پل‌های شبکه‌ای را محقق کرده است.

مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما حداقل 30 فعالیت مهم استان‌ها را در چهار حوزه فرهنگی، اجتماعی، حفظ آثاری و خدمات رسانی را در هفته دفاع مقدس داریم که می‌توان به برگزاری مراسم پرشور شهدای جهاد دانشگاهی هر استان، مراسم غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا اشاره کرد.

وی بیان کرد: سی‌امین گردهمایی فرماندهان مهندس رزمی جنگ جهاد روز پنجشنبه، پنجم مهرماه ساعت 8 تا 12 در سالن همایش خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

ترشیزی اظهار کرد: بیش از 700 فرمانده گردان براساس قوانین سنگری و آئین‌نامه امور استخدامی هم تراز شدند که این‌ها در قالب 43 گردان مهندسی رزمی، 26 گردان پشتیبانی خدمات رزم، 7 تیپ مهندسی رزمی، 7 تیپ پشتیبانی خدمات رزم، 6 قرارگاه مهندسی رزمی شامل قرارگاه کربلا، نوح، نجف، حمزه سیدالشهدا، رمضان است.

وی بیان کرد: برگزاری جلسات شعر و خاطره، حضور در نماز جمعه، مراسم پیشکسوتان جنگ و جهاد از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس وزارتخانه به شمار می‌رود. همچنین در بحث اشتغال از دو سال پیش برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم و برای 700 فرزند شهید و بیش از 20 هزار فرزند ایثارگر فاقد شغل برنامه‌ریزی‌های خوبی شده است.

مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: کارگروه‌های تخصصی اشتغال را برای ایثارگران فعال کرده‌ایم و هم‌اکنون هشت کارگروه تخصصی تشکیل داده‌ایم و در راستای کارآفرینی و اشتغال اقداماتی را انجام داده‌ایم. همچنین با مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) وزارت جهاد کشاورزی، تفاهم‌نامه‌ای برای آموزش‌های اشتغال‌پذیری به ایثارگران منعقد کرده‌ایم.

وی بیان کرد: سه مؤسسه جهاد نصر، جهاد توسعه و جهاد تحقیقات، 39 شرکت سهامشان را به نیروهای داوطلبی جهاد واگذار کرده‌اند. در مرحله اول 23 شرکت به 39 هزارایثارگر و در مرحله دوم 29 هزار ایثارگر واجد سهام دریافت کرده‌اند و الباقی سهام‌ها پس از شناسایی ایثارگران اختصاص خواهد یافت.

ترشیزی اظهار کرد: بیش از سه میلیون سند در کل کشور مرتبط با جنگ جهاد جمع‌آوری و بیش از دو میلیون سند را با بیش از 27 مرحله ساماندهی شده است. اسکن اسناد با دستورالعمل خاصی انجام و حداقل یک و نیم میلیون سند را در نرم‌افزار وارد شده است.

وی افزود: انتشارات اداره‌کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی که از دو سال پیش رسماً آغاز شد اما به دلایلی فعالیتش متوقف شد اما مجدداً انتشارات را فعال کرده‌ایم و حدود 40 کتاب را در دست چاپ داریم که شامل زندگینامه، وصیت‌نامه شهدای جنگ جهاد با عنوان ره‌یافتگان چاپ، تاریخچه پشتیبانی جنگ جهاد هر استان با عنوان سنگرسازان، تاریخ شفاهی جنگ است.

مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: شش نمایشگاه سندی را از اسناد جمع‌آوری شده برگزار کرده‌ایم. همچنین فاز اول اطلس جنگ جهاد را در قالب سی‌دی و کتاب محقق شده است و دو فاز دیگر در دست کار بوده که در قالب نرم‌افزاری GIS محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منعقد شده است و قرار شده تا 58 پروژه را در باغ موزه اجرا کنیم و برای هر پروژه نمایندگانمان در آنجا حاضر شدند. پروژه‌های نشر و عملکرد مهندسی رزمی در هفت جلد آماده شده که به زودی منتشر خواهد شد.

ترشیزی اظهار کرد: از پنج سال گذشته بیش از یک هزار هکتار مصوبه هیئت وزیران برای ایثارگران خریداری کرده‌ایم و در دو منطقه 22 و کرج پروژه مسکن را آغاز کرده‌ایم که تا دو ماه آینده 80 واحد از این مسکن‌ها در اختیار ایثارگران قرار خواهیم داد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون هشت مستند را آماده کرده‌ایم که در هفته دفاع مقدس در حال پخش از شبکه‌های مختلف خواهد بود.

مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: تاکنون شش شهید شاخص را به منظور معرفی آن انتخاب شده است که می‌توان به شهدایی همچون رضوی، ساجدی، فارسی اشاره کرد و امسال هم شهید محمدحسن کسایی؛ فرمانده تیپ 57 فجر آذربایجان غربی به عنوان شهید شاخص معرفی شده است.

وی افزود: به منظور معرفی شهدای وزارت جهاد کشاورزی سامانه جامع ایثار و جهاد را به نشانی www. Isarjahad.ir را راه‌اندازی کرده‌ایم و در این سامانه اطلاعات شهدا را بارگذاری می‌کنیم.

ترشیزی اظهار کرد: از آنجا که بیمه فعلی جانبازان (بیمه دی) با مشکلات بسیاری روبروست، با مؤسسه شهید شوریده تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده‌ایم تا خدماتی همچون مشاوره، روانشناسی اجتماعی و دندانپزشکی را به آنها ارائه کنیم.

وی بیان کرد: برای 24 هزار جانباز وزارت جهاد کشاورزی در هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی داریم و سعی می‌کنیم تا دیدارها را از منزل به خارج از منزل انتقال دهیم. یعنی بسیاری از جانبازان منزوی شده‌اند و همیشه در خانه هستند و باید سعی کنیم با برنامه‌ریزی‌هایی آنها را از منازلشان خارج کنیم به همین دلیل برنامه یک روز با خانواده ایثارگران را در نظر گرفته‌ایم و این کار را در حال انجام هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ایثارگران دفاع مقدس شهدا جانبازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس