Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@00:09:04 GMT

اهدای بیش از دوهزار واحد خون

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۳۹۹۰۸

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان مدیرکل انتقال خون استان امروز گفت : در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال دو هزار و 282 نفر به پایگاه های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ، دو هزار و79 نفر موفق به اهدای خون شدند.
آقای مرادی با بیان اینکه هزار و 954 نفر از اهداکنندگان خون در این 2 روز مرد و 125 نفر زن هستند افزود : در 8 پایگاه انتقال خون در رشت ، لاهیجان، لنگرود، رودسر، فومن، تالش، بندرانزلی و آستارا و سامانه خونگیری مستقر در پیاده راه فرهنگی رشت از ساعت 8 تا20  و 2 تیم سیار از نیکوکاران گیلانی در تاسوعا و عاشورا خونگیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پایان گفت : پویش اهدای خون آگاهانه هم از تاسوعا تا اربعین حسینی با هدف دعوت مردم به اهداء خون در گیلان راه اندازی شده است.
سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در گیلان اهدا می شود که این خون ها به مصدومان حوادث ، جراحی ها، بیماران هموفیلی ، فاویسمی ، تالاسمی و افراد مورد نیاز تزریق می شود.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رشت خون تاسوعا عاشورا جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اولین تصاویر از آتش‌سوزی در گیلان؛ خانه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) دچار حریق شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مهدی نقدی، فرماندار شفت امروز، ۱۳ اردیبهشت ماه با اشاره به وقوع آتش سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت، اظهار کرد: این آتش سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ واحد تجاری و مسکونی طعمه حریق شده است، افزود: با توجه به بافت و معماری امامزاده ابراهیم (ع) هر واحد سه تا چهار طبقه است و عمدتا از جنس چوب است.

فرماندار شفت از اطفای کامل حریق تا بامداد امروز خبر داد و تصریح کرد: چوبی بودن این واحد‌ها موجب گسترش آتش سوزی شد و آتش نشانان از شفت و احمدسرگوراب و نصیرمحله و شهرک صنعتی شفت و فومن و رشت برای اطفای حریق اعزام شدند.

نقدی با بیان اینکه تلفات جانی نداشتیم، خاطرنشان کرد: آتش نشانان همچنان در حال بررسی میزان خسارت‌ها هستند و علت اصلی حادثه در دست بررسی است؛ البته طبق شواهد موجود اتصال سیم کشی یک نانوایی که تعطیل بوده موجب شکل گیری حریق شده است.

منبع: ایسنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تصاویر جدید از خسارت‌های آتش‌سوزی مهیب شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • تصاویری از روستای چوبی شفت پس از آتش سوزی + ویدئو
  • حریق مهیب در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت گیلان/ ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری سوخت و خاکستر شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • (ویدئو) اولین تصاویر از آتش‌سوزی در گیلان؛ خانه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) دچار حریق شد
  • آتش‌سوزی مهیب در شهرک چوبی گیلان | ۴۰ واحد چندطبقه در آتش سوخت + ویدئو
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان