Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب گفت: تاکنون از ۱۳۰ مرکز حساس تهیه و عرضه مواد غذایی از جمله بیرون بر، فست فود، نانوایی، کبابی، کافی شاپ و چایخانه بازدید و بررسی های لازم انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب، از اجرای طرح ضربت گسترده و بازدید شبانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر «حمیدرضا قاسم پور» هدف از اجرای این طرح را بررسی وضعیت بهداشت فردی، عمومی و ارتقای هر چه بیشتر وضعیت سلامت این مراکز عنوان کرد که با حضور ۱۳ گروه دو نفره از بازرسان بهداشت محیط، به صورت سرزده از ساعت ۱۸ تا ۲۴ در مناطق مختلف شیراز در حال اجراست و بازرسان بهداشت محیط با استفاده از دستگاه های سنجش پرتابل، نکات موردنظر را بررسی و آموزش های لازم را به متصدیان ارائه می دهند.

 مسوول واحد بهداشت محیط این مرکز نیز به استفاده از دستگاه های سنجش پرتابل در بازدیدهای سرزده اشاره کرد و افزود: در این طرح ضمن بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، به ویژه صنوف حساس، موارد مربوطه به بهداشت فردی، لوازم و ابزار کار، ساختمان، بهداشت مواد غذایی و مواد اولیه، دمای یخچال و فریزرها، سنجش کیفیت روغن مصرفی و سنجش بار میکروبی سطوح کنترل می شود.

مهندس «محمدحسین کیانفر» ادامه داد: تاکنون از ۱۳۰ مرکز حساس تهیه و عرضه مواد غذایی از جمله بیرون بر، فست فود، نانوایی، کبابی، کافی شاپ و چایخانه بازدید و بررسی های لازم انجام شده است.

او همچنین از نامطلوب بودن وضعیت بهداشتی ۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این بازدیدها خبر داد و گفت: با توجه به تخلفات موجود، به متصدیان این مراکز اخطار ۴۸ ساعته برای توقف فعالیت و غیر فعال کردن واحد صنفی داده شده است تا نسبت به برطرف کردن نواقص بهداشتی اقدام کنند و پس از مهلت مقرر نیز پیگیری های لازم انجام می شود.

مهندس «کیانفر» بررسی بهداشت مواد غذایی و مواد اولیه مصرفی را از دیگر فعالیت های این طرح برشمرد و افزود: در این برنامه مقدار دویست کیلوگرم مواد غذایی به دلیل نداشتن مجوز بهداشتی لازم و همچنین نگهداری در شرایط نامناسب دمایی و رعایت نکردن زنجیره دمایی لازم توقیف و معدوم شد.

مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب، اجرای قانون کنترل و مبارزه ملی با دخانیات را از دیگر وظایف کارشناسان این حوزه عنوان کرد و یادآور شد: در این طرح از ۶ مرکز متخلف عرضه کننده قلیان نیز بازدید و ضمن آموزش، اخطارهای لازم در خصوص عرضه نشدن قلیان به متصدیان داده شد.

او از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مراتب را برای پیگیری به سامانه ۱۹۰ گزارش دهندو

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛به‌مناسبت هفتهٔ سلامت و به‌منظور تشویق متصدیان به رعایت مسایل بهداشتی، واحد بهداشت محیط مه ولات از سه نفر از متصدیانی که در سال ۱۴۰۲ نسبت به رعایت مسائل بهداشت فردی و بهداشتی محیط محل کسب خود تلاش بیشتری نموده و بیش‌ترین همکاری را با واحد بهداشت محیط داشته‌اند، با اهدای لوح، قدردانی کرد.

سرپرست شبکهٔ بهداشت و درمان شهرستان مه ولات گفت: نظارت، پایش و کنترل مستمر مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و کنترل سلامت و نیز رعایت بهداشت مواد غذایی تضمین کنند سلامت مصرف کنندگان خواهد بود؛ لذا دستیابی به یک زندگی سالم تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائهٔ خدمات صحیح بهداشت محیط فراهم می‌شود.
جواد جوانی افزود: شاخص‌های بهداشتی این واحد‌های صنفی، رعایت بهداشت فردی، بهداشت فردی و ابزار کار و توجه به تذکرات ارائه شده و همکاری مناسب با بازرسین مرکز بهداشت بود و این واحد‌ها همهٔ موارد بهداشت محیطی را در واحد صنفی خود به دقت رعایت کردند و در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه اخطار، شکایت تلفنی و حضوری و تماس با ۱۹۰ توسط مراجعین نداشتند.

دیگر خبرها

  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان