Web Analytics Made Easy - Statcounter

زغال‌سنگ استخراج شده از ۲ ناحیه اصلی زغال‌خیز کشور (البرز مرکزی و طبس) در پنج ماه نخست امسال به ۷۵۹ هزار و ۴۶۶ تن رسید که بیشترین سهم مربوط به عملکرد خرداد امسال به میزان ۱۸۴ هزار و ۹۰۵ تن بود. آمارهای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نشان می‌دهد کمترین میزان استخراج زغال‌سنگ در دوره پنج ماه امسال مربوط به فروردین با رقم ۹۵ هزار و ۸۴۱ تن ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 میزان عملکرد در ماه‌های اردیبهشت، تیر و مرداد امسال به ترتیب ۱۳۷ هزار و ۶۳۳ تن، ۱۷۳ هزار و ۱۰۸ تن و ۱۶۷ هزار و ۹۷۹ تن بود. استخراج زغال‌سنگ در ۱۲ ماه پارسال یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۶۲ تن بود. این میزان در سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۶۸۸ هزار و ۸۱ تن ثبت شد. بر پایه جداول آماری مورد بررسی، در پنج ماه امسال تولید کنسانتره زغالسنگ از البرز مرکزی و طبس به ۳۰۶ هزار و ۹۸۹ تن رسید. بیشترین سطح عملکرد در تیرماه با رقم ۷۰ هزار و ۲۶۱ تن محقق شد. مجموع تولید کنسانتره در بهار امسال به ۱۶۹ هزار و ۳۶۹ تن رسید و عملکرد مردادماه نیز رقم ۶۷ هزار و ۳۵۹ تن را نشان داد. پارسال (در ۱۲ ماه) مجموع تولید کنسانتره از ۲ حوزه مورد بررسی به ۶۷۵ هزار و ۸۰۸ تن رسید و در سال ۱۳۹۵ نیز تولید ۶۰۲ هزار و ۹۵۸ تن ثبت شده بود. در دوره پنج ماه امسال میزان ارسال کنسانتره به مبادی مصرف ۳۳۶ هزار و ۵۵۳ تن بود که بیشترین سهم به تیرماه با ۸۱ هزار و ۵۵۴ تن مربوط می‌شد. بهار امسال در مجموع ۱۸۱ هزار و ۷۱۸ تن کنسانتره زغال‌سنگ ارسال شد که سهم مردادماه به ۷۳ هزار و ۲۸۱ تن رسید. در ۱۲ ماه پارسال ۶۶۴ هزار و ۴۷۲ تن کنسانتره زغال‌سنگ و در سال ۱۳۹۵ نیز ۵۹۸ هزار و ۴۷۷ تن ارسال شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان ذخیره کنونی زغال‌سنگ کشور یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن زغال کک شو و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن زغال‌سنگ حرارتی است. برآورد می‌شود ذخیره احتمالی ۲ تا سه برابر این ارقام باشد. گفتنی است، رئیس هیئت مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران دی ماه پارسال اعلام کرد: امروز بیش از ۱۳ هزار نفر در صنعت زغال‌سنگ کشور فعالیت می‌کنند و چشم انتظار کمک و پشتیبانی دولت برای ثبات فعالیت خود هستند. به گفته «محمد مجتهدزاده»، ذوب آهن اصفهان سالیانه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن زغال‌سنگ نیاز دارد و با ورود کارخانه زرند کرمان به مدار تولید مجموع نیاز به این ماده معدنی به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره می‌رسد. گزارش‌های مستند در سال ۱۳۹۱ نشان می‌دهد ۱۸۴ واحد معدن زغال‌سنگ در کشور وجود دارد که سهم بخش خصوصی ۱۴۰ و دولتی ۲۷ واحد است و بقیه به دست تعاونی‌ها اداره می‌شود. رشد تولید واحدهای داخلی می‌تواند زمینه اشتغال ۲۰ هزار نفر را فراهم سازد. گزارش‌های پیشین نشان می‌دهد میزان واردات سالیانه زغال‌سنگ به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌رسد. ترکیه در همسایگی ایران حدود ۶۰ میلیون تن زغال‌سنگ در سال تولید می‌کند. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد

بهنام دادایی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا امسال ۱۵۰ هزار تن انواع شن و ماسه شامل شن شسته، شکسته، بادامی و... در کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد تولید شود.

بیشتر بخوانید

تولید ۶۵ هزار و ۴۷۳ تن آسفالت در شهرکرد

مدیر کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد با بیان اینکه پارسال ۱۲۹ هزار و ۳۹۵ تن شن و ماسه تولید شده است، افزود: در فروردین ماه امسال نیز ۴ هزار و ۲۱۷ تن شن و ماسه تولید شده است.

وی اضافه کرد: تولید شن و ماسه توسط شهرداری شهرکرد توانسته در تولید آسفالت و کاهش بخشی از هزینه‌های شهرداری موثر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم)
  • (ویدئو) بزهای کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز