Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@10:47:25 GMT

ترامپ بالاخره وعده جنجالی خود را عملی کرد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۱۳۱۲

ترامپ بالاخره وعده جنجالی خود را عملی کرد

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا از آغاز ساخت بخشی از دیوار مرزی مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به این کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه هیل، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا اعلام کرد ساخت قسمتی از دیوار مرزی در امتداد مکزیک را آغاز کرده است.

این اداره اعلام کرد: ساخت بخشی از دیوار مرزی مکزیک در شهر «ال پاسو» در تگزاس آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشهایی از مرز مکزیک که با حصارهای فلزی به طول حدود 4 مایل (6 کیلومتر) پوشیده شده است، به زودی با یک دیوار فولادی به ارتفاع 18 فوت (5 متر) جایگزین خواهد شد.

یک مأمور مرزی بخش ال پاسو با اعلام این خبر افزود: ما به حصارهایی برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی نیاز داریم. برقراری توازن در زیرساخت های فیزیکی، فناوری و کارکنان کلید اصلی برای تأمین امنیت در مرزهاست. شهر ال پاسو همچنان با ورود غیرقانونی مهاجران و قاچاقچیان موادمخدر مواجه است. در سال مالی 2017، ال پاسو 25193 مهاجر غیرقانونی را بازداشت و 34189 پوند ماریجوآنا و 140 پوند کوکایین توقیف کرده است.

بنابر اعلام این مقام، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا با پیمانکاران «وست پوینت» در شهر توسان در ایالت آریزونا توافقی را برای ساخت دیوار مرزی مکزیک امضا کرده است. ساخت این پروژه قرار است اواخر آوریل سال 2019 پایان یابد. هزینه تخمینی برای ساخت این دیوار 22 میلیون دلار برآورد شده است.

خبر آغاز ساخت دیوار مکزیک یک روز پس از آن منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از کنگره به دلیل تخصیص ندادن بودجه لازم برای ساخت این دیوار انتقاد کرد. دونالد ترامپ در دوره رقابتهای انتخاباتی و حتی پس از پیروزی در انتخابات بارها بر وعده خود مبنی بر ساخت یک دیوار در امتداد مرز مکزیک تأکید کرده بود و اصرار داشت که مکزیک را مجبور می کند هزینه ساخت این دیوار را خودش بپردازد. این درحالی است که مکزیک بارها اعلام کرد این کشور تحت هیچ شرایطی هزینه ساخت دیوار را نمی پردازد.

پیش از این ساخت 8 نمونه اولیه از این دیوارها به دستور ترامپ در سن دیگوی آمریکا آغاز شده بود و پس از پایان ساخت آنها، دونالد ترامپ از این دیوارها بازدید کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مرز مکزیک آمریکا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته
  • کار عملی کاسا-۱۰۰۰ آغاز می‌شود 
  • کارلتو تسلیم شد: بالاخره نوبت به خرید جنجالی رسید
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت