Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کل کشور گفت: در سال جدید تلاش شده حوزه‌های علمیه خواهران مرجعیت دینی مربوط به امور دینی زنان را به دست آوردن تا هویت مستقل حوزه علمیه خواهران نمایان شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کل کشور امروز (یکشنبه ۱مهر ماه ) در آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، با گرامیداشت سوگواری ایام محرم و بزرگداشت هفته دفاع مقدس، گفت: سال 59 در اوج معضلات و مشکلات وارد جنگی شدیم که از آن با سرافرازی بیرون آمدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز جاهلان دیو صفت آمدند که تست پیروزی کنند. روش ددمنشانه آنها حقانیت ما را امضا می‌کند که دشمنان ما ستم‌پیشه هستند و رذیلانه مردمی را که آماده دفاع هستند از پشت مورد حمله قرار می‌دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کل کشور با بیان اینکه افتخار حوزه علمیه است که ارزش‌های اسلام ناب محمدی همچون شهادت، ایثار و فداکاری را بلند کرده و این افتخار بزرگی برای شما طلاب است؛ عنوان کرد: البته باید منتظر کینه، دشمنی و برخوردهای جاهلانه دشمنان هم باشید در عین حال به نشر ارزش‌های اسلامی هم بپردازید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور درباره برنامه‌های جدید حوزه علمیه خواهران، اظهار داشت: ما تلاش کردیم که در دوره‌های جدید حوزه‌های علمیه خواهران مرجعیت دینی مربوط به امور دینی زنان را به دست آورند تا هویت مستقل حوزه علمیه خواهران نمایان شود.

وی افزود: نخستین اقدامات برای تحقق این مهم برداشتن موانع حرکت شاداب حوزه‌های علمیه، رفع ساختارهای معیوب و موانع بالندگی و اعتلای حوزه علمیه خواهران بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کل کشور ادامه داد: طی 5 تا 6 ماه تمرکز ما بر این شد که تمام تصمیمات در فضایی سامان داده شود که مجموعه حوزه علمیه را تبدیل به یک خانواده به هم وابسته کند. به همین منظور ما از فضای مجازی شروع کردیم و با استادان، مدیران، طلاب ارتباط برقرار کرده و برای رفع آسیب‌ها نظرسنجی کرده و پیشنهادات را دریافت کردیم که طلاب می‌توانند آنها را در سایت کوثرنت مشاهده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور بیان کرد: طلاب تلاش کنند از فرصت ایجاد شده به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی در پایان با بیان اینکه حوزه علمیه امسال مدرسه محوری است، گفت: درحال حاضر ما 410 حوزه علمیه عمومی داریم که باید حوزه های تخصصی سطح سه و چهار نیز گسترش یابد.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم عاشورا تاسوعای حسینی رژه نیروهای مسلح خامنه ای آیت الله خامنه ای عزاداری محرم هفته دفاع مقدس عاشورای حسینی طلاب حوزه علمیه حوزه علمیه خواهران حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیج فارس را بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ایرانیان دانست و گفت: خلیج فارس از منابع غنی انرژی و آبراه بی‌نظیر بین‌المللی است، اما مهم‌تر اینکه از استوانه‌های مستحکم هویتی و حوزه‌های مهم تمدنی ما ایرانیان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در همایش فرهنگی و هنری روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس از منابع غنی انرژی و آبراه بی‌نظیر بین‌المللی است، اما مهم‌تر اینکه از استوانه‌های مستحکم هویتی و حوزه‌های مهم تمدنی ما ایرانیان است.

وی با بیان اینکه دهم اردیبهشت روز اخراج غربی‌های استعمارگر از پهنه همیشه خلیج فارس است، افزود: شاید عده‌ای تصور می‌کنند ما در موضوع خلیج فارس دعوا و اختلاف قومی داریم، ما با هیچ‌کس در مورد خلیج فارس اختلاف دیدگاه و نظر نداریم و روشن است، خلیج فارس، خلیج فارس است تا ابد و برای ابد به‌عنوان بخشی از تاریخ و هویت ما در تاریخ خواهد درخشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برج آزادی تهران نماد استقلال و آزادی مردم عزیز ایران است، این برج و میدان تاریخی روزهای بزرگی را به خود دیده است؛ از راه‌پیمایی‌های باشکوه تاسوعا و عاشورای سال ۱۳۵۷ تهران گرفته تا ۲۲ بهمن‌های باشکوهی که در اینجا برگزار شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: ما در هیچ بخشی از خلیج فارس چه شمال و جنوب آن چیزی جز عظمت فرهنگی ایران را پیدا نمی‌کنیم؛ مدتی پیش در یکی از کشورهای همسایه در جنوب خلیج فارس بودم، چند موزه مهم داشتند که از این موزه‌ها بازدید کردم و هر توضیحاتی که می‌دادند چیزی جز تاریخ پرافتخار ایران عزیز ما نبود.

وی اظهار داشت: بخش مهمی از حوزه فرهنگی در جنوب خلیج فارس هم متأثر از ایران فرهنگی است، ایران فرهنگی ما اساساً در مرزهای جغرافیایی نمی‌تواند محصور باشد.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 749047

دیگر خبرها

  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند