Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > دانش - محققان در یک شرکت ایرانی موفق به تولید ماسک سوپاپ دار حاوی نانو الیاف جاذب گرد و غبار ویژه کودکان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت‌های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از ۴ سال گذشته بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه‌شده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو شده و به‌ ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این محصولات که توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده، ماسک سوپاپ‌دار حاوی نانو الیاف جاذب گرد و غبار ویژه کودکان است.

با توجه به اینکه کودکان جزء افراد حساس جامعه طبقه‌بندی می‌شوند و نسبت به هوای آلوده آسیب‌پذیرتر هستند، استفاده از ماسک‌های تنفسی با قالب طراحی شده کوچک جهت جلوگیری از ابتلای آن‌ها به بیماری‌های تنفسی ضروری به نظر می‌رسد.

ماسک ویژه کودکان حاوی نانو الیاف، از چندین لایه تشکیل شده که یکی از لایه‌های میانی حاوی نانوالیافی با قطر نانومتری است. لایه‌ حاوی نانوالیاف برای جلوگیری از ورود ذرات مضر میکرونی به دستگاه تنفسی انسان است.

با توجه به استفاده از نانو الیاف در ماسک‌های تنفسی، کارایی این نوع ماسک‌ها در مقایسه با انواع تجاری آن به صورت قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌یابد.

ماسک‌های اصلاح شده با نانو الیاف با توجه به کیفیت بالایی که دارند، جهت استفاده در هوای آلوده کلانشهرها کارایی بالایی داشته و استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود.

این محصول توسط ستاد توسعه فناوری نانو تاییدیه نانو مقیاس دریافت کرده است.

در همین زمینه: یک محصول دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی رونمایی شد تشخیص زمین‌لرزه با اینترنت کانادا تمایل به خودکشی را با هوش مصنوعی رصد می‌کند رباتی برای تسهیل حرکت بیماران مبتلا به ام‌اس، پارکینسون و سکته مغزی معرفی دستگاهی برای پیشگیری از بروز دومین سکته ساخت شیشه زیست‌فعال از پوست تخم‌مرغ

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر

آفتاب‌‌نیوز :

نکات مراقبتی پس از مصرف یک فرآورده، رعایت و اجرا شود (به ویژه مصرف ضد آفتاب ها)؛ به عنوان مثال سرم‌های پوستی حاوی رتینول که برای کاهش تیرگی و رفع چین و چروک صورت و بصورت بدون نسخه در اختیار قرار می‌گیرد، می‌تواند باعث افزایش حساسیت بافت پوست به نور خورشید شود؛ بنابراین توصیه می‌شود پس از مصرف این فرآورده (در طول روز) از ضد آفتاب‌ها استفاده کرد.

از مصرف بیش از میزان توصیه شده محصولات خودداری شود؛ برای نمونه، مصرف بیش از حد برخی فرآورده‌های لایه بردار حاوی سالیسیلیک اسید یا گلایکولیک اسید که برای بهبود خطوط ریز و اسکار آکنه (جای جوش) عرضه می‌شود، می‌تواند منجر به قرمزی پوست، التهاب و کاهش تولید چربی سطح پوست شود.

به زمان مناسب مصرف هر فرآورده توجه شود؛ به طور مثال اگر مصرف همزمان سرم‌های پوستی حاوی ویتامین C و رتینول (هر دو به منظور جوانسازی و رفع تیرگی پوست) در برنامه مراقبت پوستی فرد باشد، باید زمان مصرف سرم ویتامین C به صبح و زمان مصرف سرم رتینول به شب موکول شود.

در هر برنامه مراقبت پوستی باید مرطوب کننده سازگار با نوع پوست را تهیه کرد؛ این امر علاوه بر حفظ شادابی پوست، منجر به جذب مناسب‌تر فرآورده‌های پوستی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر