Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون قضایی امور اداری، استخدامی دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری در پرونده بورسیه ها وارد احراز صلاحیت های علمی افراد نشده است.

به گزارش ایرنا از دیوان عدالت اداری، عباس محدث روز یکشنبه به دنبال طرح ابهاماتی توسط برخی افراد و مسئولان وزارت علوم و دانشگاه ها درباره آرای شعب دیوان عدالت اداری در مورد پرونده های موسوم به بورسیه ها افزود: احکام دیوان عدالت اداری در مورد پرونده های بورسیه ها با دقت و رعایت همه جوانب و بر اساس قانون و مداقه در اسناد و مدارک صادرشده روشن و شفاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مسئولان وزارت علوم و دانشگاه ها باید طبق قانون اقدامات لازم را برای جذب و بکارگیری افرادی که رای به نفع آنها صادر شده انجام دهد و گزارش اجرای رای را به دیوان عدالت اداری ارائه کند.
‎محدث درباره جزئیات رسیدگی به پرونده دانشجویان بورسیه اظهار داشت: همانگونه که قبلا هم از سوی روابط عمومی دیوان عدالت اداری اعلام شد، از زمان طرح موضوع بورسیه ها در سال 93 تا پایان سال 96 تعداد 328 فقره شکایت مطرح که طی آنها ادعا شد به رغم طی کردن فرآیند قانونی، از جمله مراحل گزینش، احراز صلاحیت های علمی و پذیرفته شدن به عنوان دانشجوی بورسیه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از دانشگاه ها بدون دلیل قانونی با لغو بورسیه، فرآیند جذب آنان را متوقف و ابطال کرده اند؛ دیوان در این مورد پس از تشکیل پرونده و با احراز صلاحیت رسیدگی، فرایند قانونی تبادل لایحه و اخذ دفاعیه و توضیحات از مسئولان مربوطه در وزارت علوم و دانشگاه های طرف شکایت اخذ و به دور از فضاسازی های رسانه ای اقدام به صدور رای کرده است.
‎معاون قضایی امور اداری استخدامی دیوان عدالت اداری در پاسخ به  این سوال که برخی ادعا کرده اند دیوان عدالت اداری به صلاحیت های علمی افراد بورسیه ورود کرده است، گفت: این ادعا کاملا کذب است زیرا رسیدگی به پرونده های بورسیه از نظر مطابقت با قانون و شرایط از قبیل سن و معدل و اعلام نیاز دانشگاه ها به رشته های مورد نظر انجام شده و با توجه به مصوبه شماره 630 و 720 شورای عالی انقلاب فرهنگی، دیوان عدالت اداری وارد صلاحیت های علمی افراد نشده است.
‎محدث خاطرنشان کرد: بهتر است برخی افراد و مقامات مسئول از فرافکنی و اظهارنظرهای غیراصولی و بدون اطلاع از محتوای پرونده ها خودداری و به وظایف قانونی خود عمل کنند.
‎وی یادآور شد: پرونده هایی که موضوع شکایت آنها صلاحیت علمی بوده به هیات های تعیین شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس همان مصوبه 630  و 720 ارجاع شده است.
‎معاون قضائی امور اداری استخدامی دیوان عدالت اداری با رد برخی ادعاها درباره حکم دیوان عدالت اداری برای دانشجویان با معدل 12 گفت: این گونه صحبت ها ناشی از عدم اطلاع از محتوای پروندها است؛ تمام افرادی که از دیوان عدالت اداری رای گرفته اند، حد نصاب معدل قانونی بر اساس اعلام دانشگاه ها را داشته اند و اکثریت قریب به اتفاق دارای معدل های ممتاز و بالا بوده اند.
‎معاون قضایی امور اداری استخدامی دیوان عدالت اداری به مسئولان وزارت علوم، دانشگاه ها و افراد توصیه کرد، قبل از صحبت درباره پرونده های بورسیه اطلاعات خود را تکمیل و از اظهارنظرهای غیردقیق و غیرمسئولانه خودداری کنند.
اجتمام*٣٢٢٩*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ديوان عدالت اداري پرونده بورسيه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است

سید محمد حسینی معاون امور پارلمانی رئیس جمهور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تعطیلی روز‌های هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشور‌ها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشور‌ها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است