Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@02:30:13 GMT

شهرک صنعتی بهشهر، تبدیل به شهرک ارواح شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۵۲۰۱

شهرک صنعتی بهشهر، تبدیل به شهرک ارواح شد

به گزارش ایرنا، هادی خنجری یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از 74 واحد صنعتی شهرک صنعتی بهشهر، در حال حاضر 30 واحد فعال و نیمه فعال و 34 واحد راکد است و 10 واحد در حال ساخت و ساز است.
وی گفت: مطالبات بانک ها، نقدینگی و سرمایه در گردش مهمترین مشکل صنایع در این شهرک است و برغم تمام حمایت های قانونی که از آنها به عمل می آید اما انباشت مطالبات در برخی صنایع موجب شده است که راهی برای رفع موانع مختلف ایجاد شده وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار بهشهر با اعلام اینکه تلاش داریم تا با حمایت همه جانبه قانونی، صنایع راکد به چرخه تولید برگشته و کار و تولید و اشتغال در این منطقه رونق بگیرد.
خنجری گفت: چرخ تولید در صنایع موجود در شهرک صنعتی بهشهر به کندی می چرخد و باید حمایت های لازم برای ایجاد کسب و کار مناسب برای این واحدها انجام و شرایط اشتغال مناسب، فراهم شود.
* آزادسازی منطقه گردشگری کاخ صفی آباد در دهه فجر امسال
فرماندار بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود از آزادسازی منطقه گردشگری کاخ صفی آباد خبر داد.
ازاد سازی کاخ صفی آباد از آرزوهای دیرینه بخش اعظمی از مردم بهشهر است که در حال حاضر کاربرد نظامی داشته و بازدید از آن میسر نیست.
خنجری با اعلام اینکه موافقت وزیر اطلاعات برای دسترسی و بازدید از کاخ صفی آباد اخذ شده است گفت: توافق شد که در یک ماه تیم فنی مسیر دسترسی به کاخ را مشخص کند تا آرزوی دیرینه مردم و بازدید از بام شهر میسر شود و در دهه فجر امسال شاهد حضور مردم در صفی آباد خواهیم بود.
وی افزود: بستر گردشگری در بهشهر فراهم است و باید در کنار گردشگری با تقویت بوم گردی روستایی، به حیات تازه ای در تجارت گردشگری برسیم.
فرماندار بهشهر با بیان اینکه در بخش آب و راه روستایی مشکلات مختلفی وجود دارد، گفت: مسائل زیرساختی در بخش روستایی از نیازها و مطالبات مهم مردم است که مجتمع های آبرسانی و تلاش برای بهسازی راه در حال انجام است و راه دسترسی مردم روستاهای بالادست سد گلورد و احداث پل در این منطقه هم در دست برنامه است.
/ 7332/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت دهه فجر ساخت و ساز کسب و کار گردشگری نقدینگی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه

محمدرضا جوفار گفت: در منطقه مکران ظرفیت‌هایی از جمله گردشگری، ترانزیت و منابع طبیعی وجود دارد. استفاده از تمام این ظرفیت‌ها می‌تواند وابستگی به درآمدهای فروش نفت و گاز را از بین ببرد.

 

محمدرضا جوفار کارشناس جغرافیای سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در رابطه با ظرفیت‌های مغفول مانده منطقه مکران، گفت: ظرفیت‌های منطقه مکران بسیار زیاد است که متاسفانه در چند دهه اخیر مغفول مانده است. مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی و بیانات خود به توسعه دریامحور اشاره داشتند اما بنظر می‌رسد عزم جدی برای توسعه دریامحور در کشور وجود ندارد.

 

جوفار درباره ظرفیت‌های موجود در این منطقه اظهار کرد: منابع طبیعی از جمله نفت و گاز و موقعیت جغرافیایی، از مهم‌ترین ظرفیت‌های مکران به‌شمار می‌رود. این منطقه با دسترسی به کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و هند و همچنین با دسترسی به دریاهای آزاد موقعیت جغرافیایی خاص و می‌توان گفت بی‌نظیری دارد.

 

وی افزود: مهم‌ترین ظرفیتی که مقداری روی آن تمرکز شده اما هنوز ضعف دارد، بحث گردشگری است. صرفا بحث گردشگری تجاری یا خرید نیست؛ گردشگری‌های متفاوتی از جمله گردشگری انرژی، ورزشی، طبیعی و فرهنگی که به جفرافیای سیاسی ربط دارد می‌تواند صورت بگیرد.

 

این کارشناس جغرافیای سیاسی در رابطه با اینکه چه مسیرهایی برای توسعه این منطقه وجود دارد گفت: زیرساخت‌هایی از جمله حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی می‌تواند ایجاد شود. این ظرفیت‌ها می‌تواند مکران را به یک هاب بزرگ و چند منظوره تبدیل کند. همچنین می‌تواند آسیای مرکزی را به دریای آزاد متصل کند و برای ما ارزآوری و رونق را به دنبال داشته باشد.

 

جوفار با اشاره به اینکه این منطقه می‌تواند اثرات ملی و بین‌المللی از جمله ارزآوری داشته باشد و با برقراری ارتباط بین قومیت‌های مختلف باعث ایجاد اتحاد می‌شود، گفت: بهره‌وری از منابع طبیعی، یکی از فرصت‌هایی است که به آن توجه نشده است. توسعه صنایع فرآوری، ارتقای کیفیت زندگی مردم این منطقه و توجه به صنعت گردشگری از جمله اقداماتی است که می‌تواند در این منطقه صورت بگیرد.

 

این کارشناس در پایان درباره ارزآوری این منطقه اظهار کرد: ارزآوری این منطقه به چند مولفه بستگی دارد. بهره‌وری اصلی می‌تواند از صنایع و برداشت از معادن صورت بگیرد. همچنین مبحث گردشگری و ترانزیت، از ظرفیت‌های دیگر این منطقه محسوب می‌شود.  با اطمینان می‌گویم که اگر از ظرفیت‌های این منطقه به صورت کامل استفاده شود، وابستگی کشور به نفت و گاز از بین می‌رود.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت