Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماجرای استعفای وزیر صنعت

خانه ملت نوشت: امروز الیاس حضرتی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از استعفای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی رییس جمهور خبر داد.

 بعد از انتشار این خبر، سایت دیده بان ایران نوشت: عضو فراکسیون امید مجلس دهم در پی صحت سقم داشتن خبر استعفا و یا عدم آن، گفت: بنده صراحتا به خبرگزاری خانه ملت نگفتم که آقای شریعتمداری استعفا داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلکه عرض کردم که براساس شایعاتی که مطرح شده، اینگونه به نظر می رسد که وزیر صمت استعفا داده است.من گفتم  به نقل از منابعی شنیده ام که آقای شریعتمداری استعفا کرده است.

وزیر صنعت استعفا داد + تکذییبه

گفتنی است امیر آبادی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: آقای امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفتند وزیر صنعت معدن و تجارت استعفا داده است.

در عین حال پایگاه اطلاع رسانی دولت اخبار منتشر شده مبنی بر استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت را کذب خواند.

سید جواد حسینی کیا در خصوص استعفای شریعتمداری گفت: آقای شریعتمداری استعفا داده و دولت هم استعفای ایشان را پذیرفته است. تایید آقای امیری هم گواه بر همین مطلب یعنی قبول استعفای وزیر صمت از سوی رییس جمهور است.

حسینی کیا همچنین در رابطه با معرفی وزرای جایگزین کار و اقتصاد از سوی رئیس جمهور بیان کرد: تاکنون هیچ فردی جهت سکانداری وزارت کار و اقتصاد معرفی نشده است.

گفتنی است روابط عمومی وزارت صنعت و معدن و تجارت این خبر را تکذیب کرده و نوشته است بهتر است خبرگزاری هایی که مربوط به یک قوه هستند به کار خودشان برسند.

درحالی که پس از انتشار خبر استعفای محمد شریعتمداری سایت روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت طی انتشار بیانیه ای این خبر را تکذیب کرده بود اما در کمال تعجب و پس از گفت و گوی سایت دیده بان ایران با برخی نمایندگان مجلس و تایید این خبر از سوی عضو هئیت رییسه مجلس وشورای اسلامی؛ سایت وزارت صمت تکذیبه خبر استعفا را از خروجی خودش حذف کرد.

سایت انتخاب هم نوشت: چرا دولت خود پیش قدم شده و قبل از برکناری احتمالی شریعتمداری توسط نمایندگان، از او خواسته تا استعفا دهد؟ اخبار رسیده ... حکایت از آن دارد که استعفای شریعتمداری ماجرای دیگری دارد. به این ترتیب که قرار است او از ‏وزارت صنعت استعفا داده و از زیر بار انتقادات فراوان نمایندگان و افکار عمومی رها شده و سپس به عنوان وزیر پیشنهادی کار ‏به پارلمان معرفی شود.‏ برخی منابع نیز ... گفته اند که حتی روحانی پس از بازگشت از نیویورک، شریعتمداری را به مجلس معرفی خواهد کرد. خبری که برخی منابع دیگر نیز آن را تایید کرده اند. حال باید دید در صورت معرفی او به عنوان وزیر پیشنهادی کار، آیا نمایندگان مجلس با چنین فردی که عملکرد پرانتقاد او در ‏حوزه صنعت در یک سال و نیم گذشته باعث شده بود تا خود آنها آماده استیضاحش شوند، برای وزارت کار اعتماد خواهند ‏کرد؟

اهداف حمله تروریستی اهواز

رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش درباره حمله تروریستی اهواز نوشت:  در حمله تروریستی اهواز مردم هدف قرار گرفتند؟ آیا اقدامات تروریستی علیه مردم، بخشی از یک پازل جنگ شناختی است؟ اهداف ایجاد ادراک ناامنی در مردم ایران چیست؟واقعیت این است که سلطه‌گران در چارچوب یک جنگ ترکیبی (جنگ اقتصادی، جنگ شناختی و...) رویگردانی اجتماعی و ایجاد بی‌ثباتی در ایران را به انتظار نشسته بودند. در این پروژه که نام تابستان داغ را بر آن نهاده بودند؛ گسست اجتماعی ناشی از جنگ اقتصادی و شناختی، می‌بایست محاسبات در ایران را تغییر داده و تهران را مهیای پذیرش شروط آمریکا در توافق جدید می‌ساخت... به نظر می‌رسد دشمنان برای تسلیم طلبی مردم و تغییر محاسبات در ایران، وارد فاز جدیدی از تهدیدات ترکیبی شده‌اند. بدیهی است آنان در این مسیر چشم به عملیات تکمیلی شبکه همکار داخلی در ایران دارند تا سیاست‌های‌ پیشدستانه امنیتی ایران در منطقه را به چالش بکشند.

چرا من و تو تغییر لحن داد ؟

یک استاد دانشگاه تورنتو خطاب به رسانه‌‎های ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی که در اخبار خود حادثه اهواز را تروریستی نمیدانستند، نوشت:

جوان آنلاین هم از نحوه اطلاع رسانه ای یک کانال تلگرامی رونمایی کرده است.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و رئیس ائتلاف انتخاباتی «سائرون» در عراق، در پیامی توییتری به حمله تروریستی در شهر اهواز در جنوب غرب ایران واکنش نشان داد.صدردر صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «بار دیگر، دستان افراط‌گرایی، همسایه ما ایران را هدف قرار داد تا امنیت آن را برهم بزند و ملت آن را دچار رعب و وحشت کند... اما ملت ایران دوست‌دار اعتدال و قوی‌تر از آن هستند که از تاریکی بترسند». رهبر جریان صدر همچنین از هشتگی با عنوان «صبر کنید پیروز خواهید شد» استفاده کرد.

توطئه ترامپ و نومحافظه کاران برای ایران؛ از حمله به رژه اهواز تا تاسیس تشکلی به نام فرشگرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: با اشراف و تسلط موجود بر عقبه‌ها و کانون‌های استقرار سرکردگان و هدایتگران تروریست‌های خبیث و جنایتکار، در آینده نزدیک انتقام مهلکی از آنها گرفته خواهد شد.

ماهی گرفتن از خون

ایسنا نوشت: محمود احمدی‌نژاد که اخیرا در پی محاکمه و محکومیت یاران دیرینش اسفندیار رحیم‌مشایی و حمید بقایی، پیام‌های فوری و طوفانی صادر می‌کند و با اتهام‌زنی به دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی، روند رسیدگی به پرونده دوستانش را ناعادلانه می‌خواند، ساعت ۲ بامداد یکشنبه ۱ مهر یعنی بعد از گذشت حدود ۱۶ ساعت از حادثه تروریستی اهواز و صدور پیام‌های محکومیت از سوی مقامات و نهادهای داخلی و خارجی، پیامی را ... منتشر کرد که در آن ضمن محکوم کردن این اقدام و تسلیت به بازماندگان، آمده است: «غفلت غیرمسئولانه دستگاه‌ها و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در شناسایی و پیگیری به‌هنگام عوامل به‌وجودآورنده این فاجعه، نابخشودنی است و مسئولان ذیربط باید در قبال کوتاهی‌های خود پاسخگو باشند.»... سال ۸۴، همین گروه «الاحوازیه» که مسئولیت حمله روز شنبه به رژه نیروهای مسلح را برعهده گرفته است، در خیابان نادری اهواز عملیات تروریستی داشت. بمب‌گذاری در پارکینگ قرارگاه سپاه در غرب تهران در سوم شهریور سال ۸۷، ترور شهید مسعود علی‌محمدی در تاریخ ۲۲ دی‌ماه ۸۸، ترور شهید مجید شهریاری در تاریخ ۸ آذر ۸۹، ترور شهید رضایی‌نژاد در تاریخ ۱ مرداد ۹۰، ترور شهید مصطفی احمدی‌روشن در تاریخ ۲۱ دی ۹۰، بمب‌گذاری در مهاباد در تاریخ ۳۱ شهریور ۸۹، سلسله عملیات‌های عبدالمالک ریگی از سال ۸۴ تا ۸۸ شامل حمله به نیروی انتظامی سراوان، کشتار تاسوکی، بمب‌گذاری در اتوبوس حامل نیروهای سپاه در بلوار ثارالله زاهدان، حمله به پاسگاه انتظامی سراوان، بمب‌گذاری در مسجد شیعیان زاهدان، عملیات انتحاری در شهر سرباز، حمله به کاروان انتقال رئیس جمهوری و شهادت محافظ و راننده خودروی احمدی‌نژاد، اسارت ۳ تبعه ترکیه از جانب جندالله و درخواست یک میلیون دلار، حمله به پاسگاه مرزی نگور، عملیات تروریستی منجر به شهادت ۲۵ نمازگزار در مسجد علی بن ابی طالب زاهدان و حمله به خودروی عبوری در جاده چابهار به ایرانشهر و گروگانگیری ۲۱ غیرنظامی، بمب‌گذاری در سنندج در تاریخ ۲۸ فروردین ۹۰، بمب‌گذاری در حسینیه شهدای شیراز در تاریخ ۲۴ فروردین ۸۷، حمله به پاسگاه مرزی گدار در منطقه سراوان در تاریخ ۱۲ دی‌ماه ۸۴ و عملیات تروریستی گروهک الاحوازیه در محله کیان‌پارس و گلستان اهواز در سال ۸۷ برخی دیگر از اقدامات تروریستی هستند که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در کشور رخ داده و اخبار آن منتشر شده است.

اما در آن زمان، هیچکس از مقامات سابق و لاحق، در هیچ پیامی به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی حمله نکرد و بالعکس با تاکید بر انسجام ملی و اقتدار نیروهای مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی صرفا خواستار شناسایی و برخورد با عوامل این حوادث شد؛ تا آنجا که همگان شاهد عملیات‌های پیچیده‌ای نظیر دستگیری تروریست معدوم، عبدالمالک ریگی و برخی عوامل ترور شهدای هسته‌ای و مجازات آنان بودند.

ادبیات  وزیر بهداشت هنگام صحبت با مردم

مشرق نوشت: به تازگی فیلمی از وزیر بهداشت در فضای مجازی منتشر شده که در آن قاضی‌زاده هاشمی به پیرمردی که از هزینه‌های فیزیوتراپی گله ‌می‌کند، می‌گوید: «فیزیوتراپی کاری ندارد باید بمالید، خودتان انجام دهید!». این نحوه پاسخگویی قاضی‌زاده با واکنش‌های بسیاری از سوی مردم و کاربران فضای مجازی و هم‌چنین جامعه فیزیوتراپی کشور همراه بود.

پاسخ عجیب وزیر بهداشت به یک بیمار

رییس پیشین بانک مرکزی ممنوع الخروج است

غلامحسین محسنی اژه‌ای در خصوص پرونده رییس پیشین بانک مرکزی گفت: از آقای سیف یک بار تحقیق شده است و ایشان ممنوع الخروج است. این پرونده یک متهم دیگر هم دارد که از کارمندان بانک مرکزی هستند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به الف: حجم معوقات بانکی کم نشده است؛ برخی بانکها خودشان مقصر هستند/ سیف ممنوع‌الخروج است/ واکنش سخنگو به ادعای احمدی‌نژاد

 گلایه وزیر اطلاعات از طائب!

علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در کانال تلگرام خود نوشت: روز گذشته به دعوت دکتر لاریجانی و با حضور وزرای اطلاعات، خارجه، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، رییس کمیسیون امنیت ملی، روسای فراکسیون های امید و مستقلین و نمایندگان شورای نگهبان و وزات اقتصاد، چالشهای تصویب کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (مربوط به FATF) به لحاظ فنی و کارشناسی بطور مبسوط بررسی گردید. در ابتدای جلسه دکتر لاریجانی توضیح دادند نظرات رهبری در خصوص کنوانسیونها که در دیدار با نمایندگان مجلس بیان شده بطور عام ناظر بر مطلق کنوانسیونها بوده و برای رسیدگی به این لوایح توسط مجلس مقام رهبری مخالفتی نداشته اند. بجز یک سازمان،  همه مسئولین حاضر در جلسه بر ضرورت تصویب لایحه اجماع قاطع داشتند... آقایان اکرمی (سرپرست وزارت اقتصاد)، عراقچی، کدخدایی در جلسه حضور داشتند... در حاشیه این جلسه وزیر اطلاعات از آقای طائب گلایه کرد که چطور شایعه شده که فرزند من بازداشت شده است و آقای طائب با خنده گفت همانطور که شایعه شده خود من سه روز است که در بازداشت هستم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»

دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی چهارشنبه هفته گذشته در سن پترزبورگ برگزار شد که دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در آن شرکت و سخنرانی داشت.

به گزارش ایسنا، در این اجلاس دبیران شورای امنیت ملی ، مشاوران امنیت ملی، معاونان نخست وزیر، روسای سرویس های امنیتی و اطلاعاتی بیش از یکصد کشور جهان حضور داشتند.

موضوعاتی از جمله مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر، مهاجرت‌های غیرقانونی و موضوعات دفاعی غیر نظامی در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین چهار نشست با عناوین "تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چند قطبی ( تهدیدها و فرصت ها)"، "حفظ هویت ملی و ارزش های سنتی برای حفظ امنیت صلح و ثبات بین المللی"، "همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی" و "مسائل حفاظت از جمعیت در درگیری‌های نظامی و شرایط اضطراری با ماهیت طبیعی و غیرطبیعی" برگزار شد.

درحاشیه این اجلاس نیز نمایشگاهی از محصولات و تولیدات نظامی، فناوری‌های پیشرفته، امنیت اطلاعات و مقابله با چالش های جدید و انرژی هسته‌ای برگزار شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان  که بنا به دعوت نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه به سن‌پترزبورگ سفر کرده بود، علاوه بر شرکت در اجلاس فوق، با همتایان خود از روسیه، چین، برزیل، عراق و افریقای جنوبی دیدار کرد.

در جریان دیدار احمدیان با پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه علاوه بر بررسی مسائل دو جانبه، دو طرف تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه روابط  را امضا کردند.

به گزارش ایسنا، با توجه به شرایط فعلی منطقه و وجود برخی تنش‌ها، به ویژه پس از آنکه ایران توانست با عملیات وعده صادق به تهاجم اسرائیل به سفارتخانه کشورمان در دمشق پاسخ دهد،‌ حضور و سخنرانی احمدیان در اجلاس سن پترزبورگ و بیان مواضع ایران و تشریح جزئیات و دستاوردهای این پاسخ تنبیهی برای شرکت‌کنندگان قابل توجه بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در بخشی از سخنرانی‌اش در اجلاس بریکس، یکی از مهمترین چالش‌های امنیتی در عرصه بین‌المللی را امنیت اطلاعات خصوصاً در فضای سایبری دانست که حل این چالش نیازمند همکاری و مشارکت جمعی کشورهاست.

وی با اشاره به دو تهدید بزرگ «تهدید نرم» و «تهدید نیمه سخت» اظهار کرد: امنیت اطلاعات آنگونه که در نگاه ساده‌انگارانه تصور می‌شود صرفاً به معنای حفاظت از اطلاعات، داده‌ها و ارتباطات نیست، بلکه در نگاهی فراگیر ایجاد سپر دفاعی و امنیتی در برابر «برده‌سازی مدرن» از انسان‌ها و جوامع با حذف هویت انسانی و ملی آنان از طریق ترویج فردگرایی افراطی و ایجاد شکاف بین نسلی و گسستن پیوندهای اجتماعی است.

احمدیان گفت: امنیت فردی، اجتماعی و حاکمیت ملی کشورها به سرعت در معرض دو تهدید نیمه سخت به معنای تصرف سکوها، سیستم‌ها و سازوکارهای جهانی و همچنین، در معرض تهدید نرم به معنای تصرف افکار و علائق و اقناع انسان‌ها برابر امیال نظام سلطه جهانی است. فقدان قوانین عادلانه بین‌المللی در این حوزه موجب شده تا دولت آمریکا با در اختیار داشتن مدیریت جهانی اینترنت و توسعه سکوهای اینترنتی، فضای سایبر بین‌المللی را قلمرو حاکمیتی خود بداند و بر حکمرانی کشورهای مختلف به ویژه در حوزه امنیت ملی آنها اعمال نفوذ کند.

احمدیان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که سال‌ها قربانی حملات سایبری متعدد از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین  به برخی از کشورها که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری و یا خرید و نصب سخت افزارها و نرم افزارهای رژیم صهیونیستی را داده‌اند، هشدار داد و گفت: رژیمی که با نسل کشی فلسطینی‌ها و کودک کشی و زن کشی و جنایات متعدد علیه بشریت در غزه ماهیت خود را بر همگان آشکار ساخت صلاحیت ورود به این عرصه مهم را ندارد. کشورها باید مطمئن باشند که با گشودن مرزهای خود برای این رژیم، زیرساخت بزرگی برای تهدید امنیتی خود ایجاد کرده‌اند که جاسوسی از مردم و مقام‌های کشورهایشان بخش بسیار کوچکی از این خطر است.


به گفته احمدیان، مشکل بزرگتر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود.

احمدیان توصیه کرد که در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا و غرب، سازمان‌های منطقه‌ای همچون شانگهای و بریکس باید تلاش کنند تا در عرصه امنیت اطلاعات همکاری‌های خود را گسترش داده و ابزارها، نهادها و ساختارهای جدید را خلق کنند تا در برابر این دو نوع تهدید بی دفاع نباشند و در این رابطه یک بسته پیشنهادی در پنج محور ارائه کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل + جزئیات
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
  • دو روایت متفاوت ضدانقلاب از یک حادثه