Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی مشکلات موسسه‌های‌ انستیتو رازی و پاستور در این جلسه خبر داد.

حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفلت: این جلسه با حضور آقای اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ، بیگلری سرپرست انستیتو پاستور و گویا رئیس  مرکز مدیریت بیمار ی های  وزارت بهداشت برای  بررسی مشکلات موسسه‌های‌ انستیتو رازی و پاستور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: موسسه انستیتو رازی واکسن‌های مختلف انسانی همچون واکسن ثلاث، توام ، فلج اطفال خوراکی و انواع واکسن‌های ضد زهر مار و عقرب، واکسن ضد بیماری دیفتری، واکسن ام ام آر(سرخک، سرخجه، اوریون) و بیش از 25 نوع واکسن طیور و دامی همراه با واکسن تب مالت را تولید می‌کند که حرکت به سمت تولید واکسن فلج اطفال از نوع تزریقی از برنامه های این موسسه است؛ این موسسه ضمن تامین نیاز کشور در تولید واکسن‌ها و سرم‌های تولید شده واکسن ضد زهر مار و عقرب را صادر می‌کند.
 
عابدی افزود: موسسه انستیتو پاستور نیز واکسن‌های هپاتیت ب و ب‌ث‌ژ برای پیشگیری و مبارزه با سل، آنتی بادی و آنتی‌ژن‌های مورد نیاز کشور را تولید می‌کند. البته واکسن پنج گانه پنتاوالان که یکی از موسسه‌ها تعهد تولید داده بود تا به امروز انجام نشده است.

عابدی ادامه داد: براساس گزارش رئیس  مرکز مدیریت  بیماری‌های  واگیر واکسن‌های ایرانی کیفیت بسیار بالایی دارد و حتی برخی از این فرآورده‌ها همچون واکسن ب‌ث‌ژ با کیفیت‌تر از نمونه دانمارکی و اروپایی آن است.همچنین سرم‌های ضد زهر عقرب و ماری که توسط انستیتو رازی تولید می‌شود از نمونه‌های خارجی آن بسیار باکیفیت‌تر است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه در جلسه اول این کمیسیون خبر داد و گفت: گزارش کمیسیون تلفیق هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد. 

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز آخرین جلسه کمیسیون تلفیق برای جمع‌بندی درباره بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول تشکیل شد.

وی توضیح داد: کمیسیون تلفیق در آخرین جلسه خود تصمیم به تشکیل کمیته‌های تخصصی گرفت، کمیته‌های تخصصی در جلساتی بخش‌های مرتبط با لایحه بودجه را مورد بررسی قرار داده و به هیات رئیسه تلفیق ارائه کردند. امروز گزارش جمع‌بندی در کمیسیون و با حضور نماینده دولت بررسی و تصویب شد.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: گزارش کمیسیون تلفیق برای ثبت پیشنهادات نمایندگان بارگذاری می‌شود لذا احتمالا یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

حاجی‌دلیگانی در پایان اظهار کرد: کمیسیون تلفیق تغییرات اندکی در بخش دوم لایحه بودجه اعمال کرده و تغییرات محسوس نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح