Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@14:22:14 GMT

تبلیغات در تئاتر را جدی بگیریم

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۸۶۳۲

تبلیغات در تئاتر را جدی بگیریم

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی معتقد است که باید تبلیغات در تئاتر را جدی بگیریم.

علی اکبر صفی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره اهمیت تماشاخانه‌های خصوصی اظهار کرد: هر چقدر بتوانیم فضاهای بیشتری را به عرصه هنر ، بخصوص تئاتر تخصیص دهیم، قطعا به همه‌گیر شدن هنر در کشور کمک کرده‌ایم و فرصتی که بخش خصوصی ایجاد کرده و آماده سرمایه‌گذاری کردن است به این ترتیب که ساختمان، امکانات و سرمایه‌اش را میگذارد تا بتواند به حوزه تئاتر کمک کند واین در همه جای دنیا هم اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفی‌پور ادامه داد: حوزه اجرا به بخش خصوصی و حوزه نظارت بر عهده بخش دولت است. دولت با مشخص کردن سیاست‌ها و مسیر بر حسن انجام کار نظارت داشته باشد. باید نظارت درست و دقیق انجام گیرد تا کار خوب پیش برود.

وی درباره فروش و استقبال محصولات فرهنگی بخصوص تئاتر، گفت: مهم‌ترین ویژگی‌های حوزه هنر تنوع و تکثر داشتن آن است. همه در حوزه تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی کار می‌کنیم، ولی می‌بینیم که برخی کارها و افراد مورد اقبال قرار می‌گیرند ولی یکسری هم نه! حتی بعضی از کارها در زمان خود اصلا شناخته نمی‌شوند ولی قرن‌ها می‌گذرد بعد می‌فهمند که چه کار خوبی بوده که در زمان خودش شناخته نشد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با بیان اینکه در خیلی از موارد افراد و هنرهایی وجود دارند که در زمان خود مورد اقبال عمومی قرار نمی‌گیرند، گفت: یکی از معیارها، اقبال عمومی است ‌ولی این در حوزه هنر و فرهنگ صددرصد نیست که ما بگوییم اگر اقبال عمومی نبود این کار ضعیف است. دوم آن افرادی که در تولید یک برنامه هنری نقش‌آفرین هستند ایده‌پردازی، نگاه نو، تجربه کاری و خروجی در کارهایشان کمک می‌کند به اینکه یک کاری خیلی خوب در بیاید و مورد اقبال قرار بگیرد.

صفی پور با بیان اینکه اقبال فقط در حوزه نمایش نیست گفت: در حوزه موسیقی، فیلم و سریال هم همین است. به هر حال عوامل موفقیت یک سریال، یک فیلم، یک موسیقی، یک تِرَک از موسیقی، یک نمایشی که در یک صحنه‌ای روی کار می‌آید، مسائل مختلفی است. افرادی که در آن بازی می‌کنند، متنی که نوشته می‌شود، انواع آن چیزهایی که در حاشیه قرار می گیرد از دکور صحنه، موسیقی، تدارکات، تبلیغات؛ دوره حاضر تبلیغات نقش مهمی بازی می‌کند. شما بهترین محصول را هم تولید کنید، نتوانید خوب معرفی‌اش کنید، خیلی سراغش نمی‌آیند.

وی بیان کرد: الان تبلیغات در افکار عمومی، نقش خیلی مهمی را بازی می‌کند. «الیور توئیست» یکی از تئاترهایی که در تالار وحدت122 اجرا کرد. برای اولین بار یک تئاتر 122 اجرا در تالار وحدت روی صحنه رفت و هشت میلیارد تومان فروش کرد و تبلیغات نقش موثری در موفقیت آن داشت .

انتهای پیام/4046/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمارها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم. لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کارهای نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمارها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود.امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

کد خبر 6089248

دیگر خبرها

  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • روز دوم سفر رئیس جمهور به پاکستان به روایت تصویر
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است