Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی و دبیر کل حزب سبز، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اهمیت حضور رئیس‌جمهور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: برای رساندن پیام ملت ایران در صحنه‌های بین‌المللی نباید تردید داشت و این صحنه‌ها را خالی کرد و حضور نمایندگان کشورمان در بالاترین سطوح در این مجامع لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت دنبال کردن جنگ روانی و رسانه‌ای علیه امریکایی‌ها در زمان حضور رئیس‌جمهور در نیویورک

وی ادامه داد: تجربه حضور شهید رجایی در سازمان ملل هم نشان داد که حضور و سخنرانی کوبنده و انقلابی ایشان توانست فصل جدیدی را در عرصه بین‌المللی برای ایران باز کند، لذا حضور رئیس‌جمهور و سخنرانی ایشان در راستای احقاق ملت ایران و تبیین نگاه جمهوری اسلامی به مسائل و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و آگاه‌کننده خواهد بود.

کنعانی مقدم درباره مهم‌ترین محورهای سخنان رئیس‌جمهور با توجه به اتفاقات مهم اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: مهم‌ترین درس و پیام قیام اباعبدالله الحسین «هیهات منا الذله» است و لازم است این پیام به خوبی با بیان و ادبیات دیپلماتیک در سطح جهانی تبیین شود و با صراحت اعلام شود که ایران زیر بار ظلم امریکایی‌ها نخواهد رفت و در مسیری که قرار داد استوار قدم برمی‌دارد و از اصول و ارزش‌های خود دست نمی‌کشد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: در واقع باید این درس و پیام را به گونه‌ای برای افکار عمومی تشریح کرد که متوجه شوند امریکایی‌ها برخلاف شعارهایی که سر می‌دهند و ادعایی که مبنی بر دوستی با مردم ایران دارند عملا با محاصره و تحریم اقتصادی ایران، ضد حقوق بشر و قوانین بین‌المللی عمل می‌کنند.

وی افزود: لازم است افکار عمومی جهان این مسئله را از زبان مسئولان کشور در اجلاسی مانند مجمع عمومی سازمان ملل و با حضور رهبران و سران کشورهای دنیا بشنوند و ما از این طریق یک جنگ روانی و رسانه‌ای را در مقابل امریکایی‌ها در صحنه‌های بین‌المللی در دستور کار قرار داده و دنبال کنیم.

تبیین تمایز نگاه جمهوری اسلامی و غرب به مسئله تروریسم برای افکار عمومی

کنعانی مقدم درباره اهمیت مسئله تروریسم و در اولویت قرار گرفتن تبیین نگاه جمهوری اسلامی ایران به این مسئله در این اجلاس و چگونگی ورود به این مقوله برای آگاه‌سازی افکار عمومی جهانیان گفت: افکار عمومی دنیا متوجه این موضوع هستند که ایران یکی از قربانیان اصلی تروریسم است و هم مسئولان عالی‌رتبه کشور توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسیدند و هم بیش از 17هزار شهید ترور از شهروندان عادی نتیجه جنایات گروه‌های تروریستی در کشورمان بوده است.

دبیرکل حزب سبز عنوان کرد: از سوی دیگر ایران در مقابله با تروریسم در سوریه و عراق به اعتراف مجامع بین‌المللی به خوبی عمل کرده است، لذا ضروری است رئیس‌جمهور در این اجلاس دست حامیان اصلی تروریسم را برای جهانیان آشکار کند. گروه‌های تروریستی زیادی در غرب حضور دارند که دفتر، تشکیلات و رسانه دارند و از بلندگوهایی مانند «بی بی سی» و «سی ان ان» استفاده می‌کنند، بیانیه می‌دهند و مسئولیت ترور را به عهده می‌گیرند و دست به جنایات تروریستی علیه ملت ایران می‌زنند که آخرین مورد آن همین جنایت تروریستی در اهواز بود.

وی تأکید کرد: قاعدتا افشای حمایت‌های مالی، رسانه‌ای و بعضا تجهیزاتی دولت‌های غربی از تروریست‌ها می‌تواند به فشار افکارعمومی بر دولت‌های غربی منجر شده و آنها را مجبور کند دست از حمایت از این گروه‌های تروریستی بردارند. به عبارت دیگر رئیس‌جمهور با معرفی این گروه‌ها و حامیان غربی آنها، استاندارد دوگانه غرب در مسئله تروریسم را برای دنیا نشان می‌دهد؛ استانداردی که گروه‌های تروریستی هم‌جهت با منافع امریکا را تروریست خوب تعریف می‌کند و گروه‌هایی مانند جنبش‌های آزادی‌بخش را که ضد منافع امریکا عمل می‌کنند تروریست بد معرفی می‌کند.

کنعانی مقدم در پایان ابراز کرد: این افشاگری می‌تواند نگاه آمریکایی‌ها و غربی‌ها به مسئله تروریسم و استفاده ابزاری انها از تروریست‌ها را متناسب با شرایط موجود کاملا آشکار کند و دروغ بودن ادعاهای انها را در زمینه مقابله با تروریسم و دفاع از حقوق بشر روشن سازد.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حجت الاسلام حسن روحانی سازمان ملل متحد تروریسم امام حسین هیهات منا الذله ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری:همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با تروریسم ضروری است

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که همکاری ایران و تاجیکستان برای مقابله با تروریسم ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دومین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و تاجیکستان به ریاست مشترک باقری و فرخ شریف زاده معاون وزیر امورخارجه این کشور آسیای مرکزی امروز چهارشنبه در تهران برگزار شد.

در جریان این گفتگوها طرفین در خصوص طیفی از موضوعات دوجانبه از جمله تقویت روابط اقتصادی، ارتقای روابط فرهنگی و علمی، تقویت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز افزایش تعاملات پارلمانی تبادل نظر نمودند.

باقری در این ملاقات با اشاره به تفاهمات خوب صورت گرفته در دور اول رایزنی‌های سیاسی در تاجیکستان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با دوشنبه تاکید نمود.

معاون وزیر خارجه ایران، با اشاره به اهمیت و اولویت سیاست همسایگی در روابط خارجی ایران، تقویت همکاری‌ با کشور هم‌کیش هم‌زبان، تاجیکستان را از مصادیق مهم اجرای سیاست همسایگی دانست.

وی با اشاره به تهدیدات امنیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، خاطرنشان کرد: ایجاد ناامنی  و حمایت از جریان‌های افراطی و تروریستی در منطقه یک واقعیت است که با حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونسیتی و برخی کشورهای اروپایی شکل گرفته است.

برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان

باقری تصریح کرد: امروزه همگرایی تمامی کشورهای منطقه برای مقابله همه‌جانبه و فراگیر با پدیده شوم تروریسم، امری لازم است که همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان برای تحقق آن ضروری است.

بر همین اساس دو کشور می‌بایست بیش از پیش از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای نظیر شانگهای، سازمان همکاری اسلامی، اکو و عدم تعهد بهره برند.

باقری همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه  و ضمن محکومیت ارتکاب نسل کشی از سوی این رژیم، کلید برقراری صلح و ثبات منطقه را مقابله با اشغالگری و تجاوزات رژیم اشغالگر دانست.

معاون وزیر خارجه تاجیکستان نیز با اشاره به همکاری‌های رو به توسعه دو کشور آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات و تقویت همکاری‌ها میان دو کشور را اعلام نمود.

وی تا با اشاره به وجود نزدیک به 200 سند همکاری میان دو کشور، اجرای کامل و موثر این تفاهمات را زمینه مناسبی جهت تقویت همکاری‌‌ها دانست و خواستار افزایش حجم مبادلات اقتصادی میان دو کشور شد.

وی همچنین با اشاره به سابقه همکاری‌های خوب دو کشور در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای، بر تداوم و تقویت مناسبات میان دو کشور همزبان با پیشینه تاریخی مشترک تاکید نمود.

در پایان این نشست طرفین، بر برگزاری منظم رایزنی‌های سیاسی با هدف تسریع همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی وارد قم شد
  • باقری:همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با تروریسم ضروری است
  • بشار اسد به پوتین تبریک گفت
  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • پیام سردار برای ستاره های تیم ملی والیبال ایران
  • ورزشگاه خرم‌آباد با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود
  • حضور معاون رئیس جمهور در تمرین تیم ملی والیبال+ فیلم
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی