Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@13:10:01 GMT

مصوبه جدید مجلس، دامن رئیس بازنشسته‌ها را گرفت

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۰۲۵۱

مصوبه جدید مجلس، دامن رئیس بازنشسته‌ها را گرفت

قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری شد و وی ظرف حداکثر دوماه باید طبق قانون پست خود را ترک کند.

خبرگزاری فارس: چند روزی از ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌گذرد که رد این قانون را در بسیاری از ادارات دولتی می‌توان یافت.

تا جایی که بسیاری از مدیران این ادارات و سازمان‌ها در تلاش برای حفظ جایگاه خود بوده و سعی دارند هرطور که شده با چنگ و دندان، صندلی مدیریتی خود را نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این ادارات که این روز‌ها تکاپوی زیادی از خود نشان می‌دهد-البته در خفا و به صورت پنهانی- صندوق بازنشستگی کشوری است. چراکه گویا مدیرعامل تازه به منصب رسیده این صندوق باید رخت بازنشستگی خود را مجدد برتن کرده و برود.

جمشید تقی زاده که در ۳۰ دی ماه ۹۶ به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از سوی علی ربیعی، وزیر عزل شده تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای این سمت انتخاب شد، در کارنامه خود سوابقی همچون شهردار تبریز و میانه، مدیرعامل شرکت‌های نوسازی و ساختمان ایران، عمران و بهسازی شمالشرق و شمالغرب کشور، تراکتورسازی تاجیکستان، آلومینیوم دورال، معاون سازمان تربیت بدنی، مدیرکل تربیت بدنی استان‌های تهران و آذربایجان شرقی، رئیس فدراسیون‌های ورزشی همچون ژیمناستیک، بولینگ و بیلیارد، ورزش‌های همگانی، وزنه برداری و والیبال و... را دارد؛ و پیش از اینکه به مدیریت صندوق بازنشستگی منصوب شود، رئیس هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز بوده است و دارای مدرک تحصیلی دکتری مدیریت و برنامه ریزی، کارشناسی ارشد مدیریت و همچنین کارشناسی عمران و حقوق است.

اما اینک پس از ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان به دنبال مستثنی شدن خود از شمول این قانون است.

تقی زاده که در دولت قبل، رئیس هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری بوده، در همان دولت یکبار بازنشسته شده و دوباره دعوت به کار شده است.

شنیده‌ها حاکی از این است به دنبال جدی شدن اجرای قانون، آقای رئیس بدش نمی‌آید تا به شهر هم‌زبان خود بازگشته و در تبریز به ادامه فعالیت خود در زمینه مدیریت شهری بپردازد، آینده‌نگری که از چشم بازنشستگان صندوق کشوری دور نمانده و اعتراض آنان را به همراه داشته است.

چراکه آقای رئیس در ماه‌های اخیر تمایل زیادی به انجام سفر‌های استانی به ویژه به شهر تبریز داشته و همین امر باعث حضور کمرنگ وی و عدم رسیدگی به مسائل مهم صندوق شده و نارضایتی مدیران صندوق و بازنشستگان را به دنبال داشته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: بازنشستگی کشوری تقی پور بازنشستگان برکناری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

به گزارش منیبان، براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!