Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صید این پرندگان شکاری که از گونه های حفاظت شده محیط زیست هستند، ممنوع بوده و با صیادان متخلف برخورد قانونی می شود.
وی گفت: این پرندگان که زنده گیری شده بودند به همراه 16 قطعه کبوتر که از آن به عنوان طعمه برای صید پرندگان شکاری استفاده می شود و نیز پنج دستگاه دوربین چشمی و پنج قبضه سلاح شکاری فاقد مجوز از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ سراوانی اضافه کرد: در ارتباط با پرندگان شکار شده و نیز شکارچیانی که در حین شکار بوده و ابزار و ادوات صید پرندگان در اختیار داشتند، مجموعا 21 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
وی تصریح کرد: در آخرین دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه مرزی گنبدکاووس دیروز یکشنبه یک شکارچی پرندگان حفاظت شده که دو قطعه 'دلیجه' صید کرده بود و دو قطعه کبوتر کشف و ضبط شد.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان ادامه داد: از این شکارچی متخلف که 43 ساله و ساکن روستای قلاجیغ شهرستان آق قلا این استان است، حدود 40 گرم مواد مخدر از نوع تریاک و شیره آن , یک دستگاه تراز, توزین مواد کشف و ضبط شد.
سرهنگ سراوانی گفت: این فرد با یک دستگاه موتورسیکلت در فاصله چهار کیلومتری حوزه پاسگاه سنگرتپه اصلی مشغول شکار بود که درحین گشت زنی ماموران مرزبانی شناسایی و دستگیر می شود.
به گزارش ایرنا، صید پرندگان شکاری حفاظت شده مانند دلیجه، شاهین و عقاب که در مناطق بیابانی شمال استان گلستان زندگی می کنند برای فروش به شیخ نشنیان حاشیه خلیج فارس انجام می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و مقر هنگ مرزی اترک گلستان که مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد، در این شهرستان می باشد.
/3039/1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت پرندگان حاشیه خلیج فارس دوربین شناسایی و دستگیر کشف و ضبط رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: روند بازسازی یخدان میرفتاح ادامه دارد و پارسال از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و استانی در حدود دو میلیارد تومان تأمین اعتبار شد به طوری‌که گنبد یخدان حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه حصار یخدان میرفتاح هم حدود ۶۰ درصد بازسازی شده است، افزود: امسال هم از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی تأمین اعتبار لازم صورت گرفته است و در صورت تخصیص و ابلاغ اعتبار، در تلاش هستیم نوروز سال آینده به بهره‌برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • شکار جوجه عقاب توسط شاهین و واکنش عقاب‌ها
  • خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان
  • انهدام باند قمار و شرط‌بندی آنلاین در گلستان
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • دستگیری متخلف شکار و صید در بندرلنگه
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر