Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- به گفته برخی از منابع داخلی افغان، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به دلیل رفتار ناخوشایند دونالد ترامپ سفر خود به نیویورک را لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری پژواک، با توجه به آنکه دونالد ترامپ درخواست اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای دیدار با وی را نپذیرفته، اشرف غنی از حضور در مجمع عمومی سازمان ملل و سفر به نیویورک خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است تا کنون برخی از مقامات افغان خبر لغو سفر اشرف غنی را تکذیب کرده و حتی عبدالله عبدالله رهبر ائتلاف ملی افغانستان پیش از این کابل را به مقصد نیویورک ترک کرده است.
در همین زمینه دفتر ائتلاف ملی افغانستان طی بیانیه ای عنوان کرد، نماینده این ائتلاف با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل بخشی از نقطه نظرات متفاوت کابل را بیان خواهد کرد.
به گفته منابع معتبر در وزارت خارجه افغانستان، طی هماهنگی های پیشین قرار بود در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت وگو نماید.
اما چند روز قبل از این دیدار دفتر ریاست جمهوری آمریکا طی نامه ای عنوان کرد که اشرف غنی باید با مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور دیدار نماید.
لازم به ذکر است، قادر شاه سخنگوی شواری امنیت ملی افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری پژواک از بی اطلاعی نسبت به انصراف از سفر اشرف غنی به نیویورک سخن به عمل آورد.
آساق**ع.ه**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات افغانستان آمريكا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم

رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آنها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: برخی فعالان را می‌بینیم که آشنایی کامل با ظرفیت‌های آفریقا و یا ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران ندارند.

وی افزود: اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام موثری در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس‌جمهور گفت: شناخت ظرفیت‌های آفریقا بسیار مهم است. به رغم تحریم‌ها و تهدیدها جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های بسیاری در این مدت داشته و می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فن‌آور نامید.

رئیسی تصریح کرد: شناخت پیشرفت‌ها و دستیابی‌های جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌های نوین بسیار مهم است.  

وی عنوان کرد: همکاری با قاره آفریقا از ابتدای انقلاب مورد تاکید امام بزرگوار ما بود و در این سالها نیز رهبری فرزانه نیز همواره بر کار با آفریقا تاکید کردند.

رئیسی اظهار داشت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آنها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است. 

وی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی کارآمد در آفریقا وجود دارد اگرچه غرب اینگونه تبلیغ می‌کند که تنها خودشان دستیابی به فناوری نوین و خلاقیت دارد اما باور ما این است که استعداد و توانایی آفریقا از مغرب زمین چیزی کم ندارد و می‌تواند به بسیاری عرصه‌ها دست یابد.

ادامه دارد...

 

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • عکس/ دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند