Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کریم لطفی در بازدید از حسینیه مجتهد اردبیل اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده موزه تعزیه در حسینیه مجتهد اردبیل راه‌اندازی می‌شود که برای تحقق این مهم عملیات مرمت و احیای این حسینیه در اردبیل در حال اجراست.

وی با اشاره به سابقه تاریخی برگزاری مراسم عزاداری و شبیه‌خوانی در حسینیه مجتهد بیان کرد: با توجه به این مهم هدفگذاری شده تا موزه تعزیه را در این مکان دایر کنیم که با راه‌اندازی این موزه می‌توانیم آئین‌های عزاداری به ویژه تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی اردبیل را به بازدیدکنندگان معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل حسینیه مجتهد را منتسب به میرزا محسن مجتهد دانست و گفت: با توجه به قدمت تاریخی این بنا، حسینیه مجتهد اردبیل به عنوان یکی از قدیمی‌ترین حسینیه‌های احداث شده در کشور به شمار می‌رود.

لطفی با اشاره به انجام نظارت‌های لازم بر عملیات مرمت و احیای ان حسنیه از سوی میراث فرهنگی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از نوادگان میرزا محسن مجتهد عملیات مرمت این حسینیه را با اعتبار پرداختی از سوی مالک بنا انجام می‌دهد که بخش‌های مختلفی برای این مجموعه در طبقه اول و دوم در نظر گرفته شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: مرمت و احیای بناهای تاریخی و باستانی از مهمترین برنامه‌ها در سطح استان بوده تا با این اقدامات بتوانیم تاریخ و فرهنگ منطقه به نحوی موثر و شایسته معرفی کنیم و در این حوزه طرح‌های مختلفی در مناطق مختلف استان در حال اجراست.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نشست بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان برگزار شد.
سروش هاشمی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این نشست ، ارائه طرح مرمت مبنی بر استانداردهای جهانی بود.
در این نشست، گروه پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکاراسا به دستاورد خود در زمینه‌های مطالعات سازه، مصالح، خاک، پایش از طریق آزمودن ارتعاشی و فروشست زمین پرداختند.
بررسی موضوع فرونشست زمین و پیامدهای آن از موضوعات مهمی بود که در این نشست بررسی شد.
پروفسور گرون آرون؛ استاد دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، نیلکون اوگون؛ مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی ، فاطمه داوری؛ مدیرکل حفظ و احیای بناها بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، مهرداد حجازی؛ استاد تمام دانشگاه اصفهان و محمود هاشمی؛ دانشیار دانشگاه اصفهان سخنرانان این نشست بودند.

دیگر خبرها

  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد