Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، فدراسیون بوکس بعد از انتخاب حسین ثوری به عنوان رئیس جدید، سندی راهبردی و برنامه ای بلندمدت جهت پیشرفت این رشته ورزشی در ایران تدوین کرده است.

ثوری و همکارانش در جدیدترین اقدام برای پیشبرد علمی بوکس، تحقیقی با همکاری دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی انجام دادند که در پایان، نتایج بسیار جالبی به دست آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد ابراهیم پور و حسین سعادتمند، دانشجویان دکترای روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، پژوهشی روی رفتار اعضای تیم ملی بوکس انجام داده و نتایج را با تعداد مشخصی از مردم مقایسه کردند تا نتیجه ای قابل ارائه از قیاس میان خشونت بوکسورهای حرفه ای و افراد عادی به دست بیاورند.

نتیجه جالب توجه اینکه به شکل معناداری، میزان خشونت در میان مردم عادی بیشتر بوده و بوکسورها در کنترل خشم، عملکرد بهتری داشته اند!

در بخشی از نتیجه تحقیق انجام شده توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

آیا میزان پرخاشگری در افراد ورزشکار و غیر ورزشکار متفاوت است؟

با توجه به نتایج پژوهش بین میانگین پرخاشگری در گروه ورزشکاران تیم ملی بوکس کشور و غیر ورزشکار، تفاوت معناداری وجود دارد.

نتایج این پژوهش نشان داد که غیر ورزشکاران به طور معناداری از ورزشکاران بوکس پرخاشگرترند.

نتیجه پژوهش حاضر با نتایج تحقیقات انجام گرفته توسط بوستانی و همکاران (1392)، رحیمی زاده، (1390)، لطفیان و همکاران (1386) و مسعودنیا (1386) از این جهت که غیر ورزشکاران نسبت به ورزشکاران به طور معناداری پرخاشگرترند همسو می باشد. همچنین نتیجه پژوهش حاضر با نتایج تحقیقات انجام گرفته توسط باقرزاد (1374)، شعبانی بهار (1385) نیز همسو می باشد.

بررسی دلیل اینکه چرا ورزشکاران نسبت به غیر ورزشکاران کمتر پرخاشگرند، چندین دلیل عمده مانند بالا بودن سطح مهارت‌های ارتباطی ورزشکاران، عملکرد بهتر شناختی و اجرایی، تأثیر هورمون ترشح شده در اثر ورزش و پالایش هیجانی و مباحث دیگر مطرح شده است... .

انتهای پیام/

168 / 165

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر جالب از عکس یادگاری بعد از ۱۰ سال

به گزارش “ورزش سه”، نفت آبادان این روزها در تلاش برای دستیابی به امتیازات بقا قرار گرفته و البته کار سختی برای این مهم پیش روی خود دارد.

آبادانی‌ها که در تقابل با هوادار تهران از امید زیادی برای رسیدن به نتیجه و پایان دادن به ناکامی خود برخوردار بودند، علیرغم گل زودهنگامی که به ثمر رساندند، در نهایت با شکست برابر شاگردان مسعود شجاعی کار را پایان دادند تا پنج هفته نگران‌کننده در انتظار آبادانی‌ها باشد.

اما در این بازی اتفاق جالبی رقم خورد؛ صادق بارانی کاپیتان اسبق پیکان که خاطرات تلخ و شیرینی در دوران حضورش در این تیم و استادیوم دستگردی دارد، در شرایطی بار دیگر در این استادیوم و البته با پیراهن نفت آبادان برابر حریف به میدان رفت که یکی از حاضران اتفاق جالبی برای او رقم زد. یکی از حاضران با نمایش عکسی از دورانی که توپ جمع‌کن بود و با کاپیتان اسبق پیکان در دوران کودکی عکس یادگاری گرفته بود، اکنون بعد از ۱۰ سال بار دیگر او را سورپرایز کرد.

بارانی که تجربه صعود با پیکان و ملوان را به لیگ برتر دارد، باید دید اکنون در کنار دیگر بازیکنان نفت آبادان قادر خواهد بود اینبار جواز بقای طلایی‌پوشان را در این ماموریت سخت به نتیجه برساند یا خیر.

دیگر خبرها

  • نتایج سومین المپیاد تخصصی برق دانشگاه آزاد اشکذر اعلام شد
  • ادامه روزهای کابوس‌وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی درباره زنان
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • تصویر جالب از عکس یادگاری بعد از ۱۰ سال
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • چرا در استقلال کودتا به پا شد؟ / دست رد به سینه پرسپولیس!
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی