Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی دانشجویان پسر ورودی جدید علوم پزشکی بجنورد در خوابگاه خودگردانی به نام ایثار ساکن هستند که از نظر امکانات در حد بسیار پایین قرار دارد و این شرایط موجب اعتراض آنان شده است.  

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری؛ از ابتدای این هفته کلاس‌های درس دانشگاه علوم پزشکی بجنورد آغاز شده است و دانشجویان ورودی جدید نیز به دانشگاه آمده و ثبت نام کرده اند؛ اما دانشجویان از همان ابتدا نگرانی زیادی در خصوص خوابگاه خود داشتند و از آن جایی که دانشگاه تعهدی برای ارائه خوابگاه به دانشجویان ندارد، این نگرانی افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نگرانی برای دانشجویان پسر بیشتر بود؛ زیرا مشخص نبود که آیا حتی خوابگاه خودگردان در دسترس است یا نه؟  اما اکنون برخی دانشجویان پسر ورودی جدید در خوابگاه خودگردانی به نام ایثار ساکن هستند. خوابگاهی که از نظر امکانات فعلا در حد بسیار پایین قرار دارد و این باعث شده است دانشجویان به شرایط خود اعتراض جدی داشته باشند.  یکی از دانشجویان ورودی جدید در خصوص مشکلات می‌گوید: این خوابگاه تقریبا چیزی ندارد. شرایط اصلا خوب نیست. اتاق‌ها تخت ندارند و بسیار محیط نامرتب و کثیف است. مسئول خوابگاه به ما می‌گوید چند روز آینده امکانات تهیه می‌شود. مگر زودتر نمی‌توانستند این کار را انجام دهند؟ شب گذشته در یک اتاق ۱۵ متری ۹ نفر خوابیدند.

 



این دانشجو ادامه می‌دهد: وقتی با یکی از مسئولان دانشگاه صحبت می‌کردیم به ما می‌گفت ما تعهد خوابگاه نداریم و خوابگاه‌های خودگردان نیز به ما مربوط نیست. مگر می‌شود خوابگاه خودگردان به دانشگاه مربوط نباشد؟ مگر ما دانشجوی این دانشگاه نیستیم؟   وی می‌افزاید: در خوابگاه سیستم گرمایشی وجود ندارد. به ما قول داده اند بخاری برقی می‌آوریم؛ یعنی این هزینه را قبول می‌کنند؟ امیدواریم این اتفاق بیفتد. امکانات دیگر مانند یخچال و جارو نیز در خوابگاه نیست. یک سطل آشغال در آشپزخانه وجود ندارد. دیگر چه امکاناتی می‌خواهید داشته باشد؟

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید: در دفترچه انتخاب رشته برای اکثر رشته‌ها قید کرده بودند که خوابگاه دولتی تعلق نمی‌گیرد؛ اما برای رشته من یعنی رادیولوژی قید نکرده بودند. من فکر کردم، چون بقیه را نوشته اند و برای این رشته ننوشته‌اند یعنی خوابگاه می دهند. نمی‌دانستم شرایط این طور است؛ وگرنه به این جا نمی‌آمدم. دانشگاه ما را به اینجا کشید.  
وی می‌افزاید: برای این خوابگاه و با این شرایط ما همان ابتدا ۸۰۰ هزار تومان نقدی داده ایم. حالا مسئول خوابگاه اصرار دارد که برای دی ماه باید از حالا چک بدهید. باالفرض این ه بخواهیم ترم بعد نیز در خوابگاه بمانیم، چرا تاریخ چک باید یک ماه زودتر باشد؟ بر چه اساس باید زودتر پولمان را به مسئول خوابگاه بدهیم؟

یکی دیگر از دانشجویان نیز می‌گوید: من فکر می‌کردم، چون دانشگاهمان علوم پزشکی است، امکانات بهتری دارد. فکر می‌کردم وقتی به خوابگاه بیایم امکانات خوبی دارد. اما الان می‌بینم این محیط اصلا آموزشی و فرهنگی نیست. این خوابگاه نمازخانه و یا اتاق مطالعه نیز ندارد. یکی دیگر از مشکلات اساسی کمبود سرویس بهداشتی است. این مکان جایی است که برای ۶۰ دانشجو فقط دو سرویس بهداشتی است و حتی مسئول می‌گوید مایع دستشویی نیز به من مربوط نیست. این یعنی عده‌ای را آورده‌ای جایی و داری پول زور میگیری.

وی می‌افزاید: در این سرما شیشه پنجره شکسته است. ما خودمان یک پارچه به پنجره وصل کرده ایم. شما خودتان بسنجید. دغدغه دانشجو باید درس و یادگیری باشد و نه این که شب سرما می‌خورد یا نه؟ ما اینجا نمی‌توانیم آب را به جوش بیاوریم. ما نیاز‌های اولیه خود را نمی‌توانیم تامین کنیم چه برسد به مسائلی مانند اینترنت و دیگر امکانات فرهنگی. نباید دانشگاه پیش از این به فکر خوابگاه می‌افتاد؟ واقعا منصفانه نیست. این کار کاسبی است.   این شرایط این سئوال را به وجود می‌آورد که آیا این خوابگاه تحت نظارت دانشگاه است؟ آیا دانشگاه استاندار‌های این خوابگاه را تایید کرده است؟ لذا به سراغ مسئولان دانشگاه علوم پزشکی رفتیم و از شرایط این خوابگاه پرسیدیم.   عیسی پور، مسئول امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی بجنورد در پاسخ به این سوال می‌گوید: از آن جایی که روز قبل از تاسوعای حسینی تصمیم به راه اندازی این خوابگاه شد، مشکلاتی وجود دارد. روزی که قرار بود دانشجو بیاید تازه کار تکمیل خوابگاه شروع شد. اکنون امکانات همه گذاشته شده است و فقط تخت مانده که، چون از مشهد ارسال می‌شود، روز سه شنبه می‌رسد. اکنون فقط ۱۰ تخت کم است.


عیسی پور ادامه داد: درخصوص سیستم گرمایشی، چون امکان شوفاژکشی نیست و ساختمان دیگری پیدا نشد که این امکان را داشته باشد، این خوابگاه انتخاب شد؛ البته مسئول خوابگاه گفته است که ما هیتر برقی برای خوابگاه استفاده خواهیم کرد. بقیه امکانات مورد تایید است.

مسئول امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی بجنورد اظهار داشت: قوانین خوابگاه‌های خودگردان و دولتی ما یکسان است. ما نظارت بر این خوابگاه خواهیم داشت. همان نظارتی که بر خوابگاه دولتی است بر این خوابگاه نیز انجام خواهیم داد. هیچ تفاوتی ندارد و فقط در این خوابگاه باید هزینه بیشتری پرداخت شود.     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی علوم پزشکی بجنورد خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید

تحولات اخیر نورا را شگفت‌زده کرده است. سال‌ها پس از آنکه نیروهای اشغالگر اسرائیل، خانواده‌اش را مجبور به ترک غزه و نقل مکان به کالیفرنیا کرد، نظامیان اسرائیلی شروع به بمباران وطن پدر و مادرش کرد. تعداد زیادی از بستگانش در حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند. در روزهایی که تمام دنیا نظاره‌گر این اتفاقات بودند، دانشجویان آمریکایی اعتراضاتی را شروع کردند که حالا هر روز دامنه‌اش گسترده‌تر می‌شود. در زمان شعله‌ور شدن این اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا، نورا برای ملاقات یکی از دوستانش به مکزیک رفته بود.

به گزارش ایسنا به نقل از ال پائیس، دانشجویان دانشگاه «استقلال ملی مکزیک» نیز به صف معترضان به جنگ در غزه پیوسته‌اند. دانشجویان این موسسه آموزشی مطرح در آمریکای لاتین، همچون هم‌سالان خود در ایالات متحده با برگزاری تجمع اعتراضی، خواستار توقف نسل‌کشی در غزه شدند. معترضان از دو روز پیش با برپا کردن بیش از ۴۰ چادر خواستار پایان دادن به روابط دیپلماتیک مکزیک و اسرائیل شده‌اند.

نورا جزو اولین کسانی بود که در این تجمع حاضر شد. او با راهنمایی دوستش متوجه شد که این دانشگاه نماد جنبش مستقل دانشجویی در آمریکای لاتین به حساب می‌آید. دوست نورا در این مورد می‌گوید: سابقه این دانشگاه موجب شده تا بسیار مورد احترام مردم مکزیک باشد. از نظر تاریخی، آنها توانسته‌اند فضای سیاسی را تغییر دهند و به همین دلیل کاملا من به اقدامات دانشگاه بسیار امیدوار هستم.

با اینکه چند روز بیشتر از شکل‌گیری این تجمع نگذشته است، اما بسیار هدفمند عمل می‌کنند. کار و وظایف بین افراد تقسیم شده است: یکی برای مدیریت امنیت، یکی برای تدارکات، دیگری برای اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها و گروهی نیز برای ارائه کمک های اولیه و حمایت روانی. خواسته‌های اولیه آنها هم بسیار مشخص و واضح است: توقف نسل کشی و پایان دادن به اشغالگری در فلسطین، پایان دادن به روابط بین دانشگاه و اسرائیل، پایان دادن به روابط دیپلماتیک بین مکزیک و اسرائیل، پایان دادن به سرکوب جهانی جنبش دانشجویی طرفدار فلسطین و آزادی معترضانی که در زندان هستند.

کریمه رجما، فارغ‌التحصیل رشته فلسفه این دانشگاه در مورد این حرکت اعتراضی می‌گوید: دانشجویان مکزیکی قرار نیست به دولت نتانیاهو پایان دهند؛ در واقع قرار است ما با حضور خود بگوییم که کنار فلسطین ایستاده‌ایم و خواستار توقف این نسل‌کشی گسترده هستیم.

هنوز مشخص نیست که این تجمع اعتراضی تا کی ادامه خواهد داشت. بعید نیست که پلیس مکزیک همچون نیروهای پلیس در آمریکا، معترضان را در اینجا سرکوب کنند. با این حال، هدف آنها کاملا مشخص است: شنیده شدن صدای آنها و گسترش جنبش اعتراضی.

رناتا آگیلار، دانشجوی ۲۲ ساله رشته تاریخ این دانشگاه در این رابطه می‌گوید: دانشگاه «استقلال ملی مکزیک» از نظر سیاسی، چه در داخل و چه در خارج از کشور، اهمیت زیادی دارد. ما امیدواریم که دیگر دانشگاه‌های مکزیک هم از این حرکت الهام بگیرند. این حرکت نباید پس از هفت ماه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین آغاز می‌شد. فقط امیدوارم که دوام بیاورد و تعداد بیشتری از مردم را به سمت خودش جلب کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل به مکزیک هم رسید
  • در آمریکا چه خبر است؟