Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشکده عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات از طراحی مجموعه مسکونی با استفاده از انرژی تجدیدپذیر بر اساس شرایط منقطه ۲۲ تهران، توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، وحدانه فولادی، به حداقل رساندن هدررفت انرژی در ساختمان را از مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: امروزه سعی می‌شود از انرژی فسیلی کمتر استفاده شود و جایگزین آن استفاده از پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و پنل کامپوزیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره طراحی صورت گرفته در این تحقیق گفت: مجتمع مسکونی در ۷ طبقه و ۹۶ واحد طراحی شده که دارای ۴ واحد تجاری، ۲ بلوک ورزشی و یک سالن کنفرانس و همایش است. روی سایت ساختمان، چیدمان طراحی سبز است که درخت‌هایی که کاشته می‌شود در جهت وزرش باد است. در روی سایت، پنل‌های خورشیدی گذاشته شده که انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریسته تبدیل و برق ساختمان را تامین می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشکده عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در این طرح، توربین بادی دیده شده است که انرژی باد را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. همچنین روی نمای ساختمان نیز پنل کامپوزیت نصب شده که خود تمیزشونده است و آلودگی اطراف را به انرژی تبدیل می‌کند.

فولادی در پاسخ به اینکه دلیل انتخاب منطقه ۲۲ تهران برای این طراحی چه بوده است، گفت: با توجه به اینکه تهران یک شهر پرجمعیت با تراکم بالاست و مناطق مرکزی تهران دارای متراژ کم و بافت فرسوده است، بنابراین منطقه ۲۲ تهران به دلیل اینکه از نظر دسترسی به منابع انرژی تجدیدپذیر (اعم از باد‌های قالب که از سمت غرب می‌وزد و دریاچه خلیج فارس که در این منطقه وجود دارد) منطقه مناسبی است، به عنوان منطقه هدف برای طراحی مجموعه مسکونی با استفاده از انرژی تجدیدپذیر در نظر گرفته شد.

بر طبق این گزارش، تحقیق «طراحی مجموعه مسکونی با استفاده از انرژی تجدیدپذیر در منطقه ۲۲ تهران» در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد رعنا نوری دانشجوی رشته معماری واحد علوم و تحقیقات به راهنمایی دکتر وحدانه فولادی انجام شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم تحقیقات بافت مسکونی انرژی تجدید پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت  ۳۶هکتار در مراغه آغاز شد.

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

 اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور است و تاپایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن بویژه برای جوانان جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترویج ازدواج برای جوانان است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نقطه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

گفتنی است ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی