Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:02:40 GMT

72 درصد طلب گندم کاران کرمانشاه پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۴۶۳۶

72 درصد طلب گندم کاران کرمانشاه پرداخت شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور اعلام کرد: تاکنون 72 درصد از طلب گندم کاران استان کرمانشاه معادل 610 میلیارد و 782 میلیون تومان پرداخت شده است.

مظفر رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود 638 هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور با بیان اینکه 87 مرکز خرید گندم در استان کرمانشاه کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را بر عهده دارند، افزود: مراکز خرید گندم شرکت غله تا خرید آخرین محصول گندم کاران همچنان به کار خود ادامه می دهند.
رحیمی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی یک هزار و 300 تومان و هر کیلوگرم گندم درم یک هزار و 330 تومان است، گفت: براساس تقسیم بندی صورت گرفته کشاورزان باید گندم خود را به مراکز خرید مجاور خود تحویل دهند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور وعده داد: 50 درصد از پول کشاورزان تا 2 روز پس از خرید گندم آنان توسط بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.
وی در رابطه با خرید کلزا نیز گفت: 17 مرکز خرید در کرمانشاه تاکنون حدود 20 هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری کرده اند که کل مطالبات کشاورزان معادل 55 میلیارد و 423 میلیون تومان پرداخت شده است.
امسال گندم در سطح 413 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان شامل 97 هزار هکتار گندم دیم و 316 هزار هکتار گندم آبی کشت شد.
تاخیر در وقوع بارندگی ابتدای فصل تا اول آذرماه سال گذشته و قطع بارندگی ها از اول اسفند تا 20 فروردین امسال موجب بروز خسارت در مزارع غلات دیم مناطق گرمسیر به میزان 50 تا 60 درصد و در مناطق معتدل و معتدل سرد بین 25 تا 30 درصد شد.
کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود و این ظرفیت بزرگ به عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار می تواند نقش موثری در ایجاد شغل و رونق اقتصادی استان داشته باشد.
7445/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خريد گندم پرداخت مطالبات خريد كلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.
این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.
در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زاراعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.
استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان