Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-26@05:04:03 GMT

اگر بی‌برنامه باشیم، تحریم‌ها اثر می‌گذارد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۴۷۸۵

به گزارش وانانیوز، 

محمد اسماعیل سعیدی با بیان این‌که ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل می‌کند، گفت: هنوز تحریم‌ها شروع نشده تبعات زیادی در جامعه ایجاد شده؛ چرا که تصمیم گیری به موقع نبوده و ارزیابی‌ها به صورت کارشناسانه نیست، ما باید از درون شکوفا شده و بتوانیم به مشکلات غلبه کنیم. 

وی در خصوص شرایط فعلی اقتصادی کشور، اظهار کرد: شدت نوسانات ارزی باعث شده نوعی تزلزل در عرضه‌ی کالا به وجود بیاید و بازاریان نگران، کالا را عرضه نکنند که این عامل نیز موجب احتکار شده و تعادل بازار را بر هم می‌زند، به همین دلیل برخی از مسائل را باید به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: با توجه به نبود امنیت روانی و ریالی در بازار، این عامل موجب شده تولیدکنندگان کالاهای خود را به موقع در بازار عرضه نکرده و با انگیزه‌هایی از جمله فروش کالای خود به قیمت بالا یا از دست ندادن سرمایه، شرایط فعلی را به وجود آورند. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که طبق دستوری به بانک مرکزی ما به‌ التفاوت ارزی مواد اولیه و کالاها در گمرگ اخذ نمی‌شود، افزود: طی دوماه گذشته برخی از تولیدکنندگان مواد اولیه را در گمرک متوقف کرده‌اند؛ چرا که می‌خواستند ما به التفات ۲۸۰۰ تومانی خود را دریافت کنند در حالی که در طول این دوماه چندین تولیدی متوقف شده و متضرر شدند و به بازار لطمه وارد شده است.

وی ادامه داد: تصمیمات لحظه‌ای و عدم تصمیم گیری به موقع باعث شده شرایط فعلی در بازار حاکم شود. 

وی عدم کنترل نقدینگی را نیز یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: هنوز رئیس کل بانک مرکزی برنامه خود را برای کنترل نقدینگی اعلام نکرده است، در حال حاضر نقدینگی بسیار بالایی در دست افراد خاص جامعه وجود دارد این افراد پول خود را صرف خرید کالاهایی مانند سکه، ارز و مسکن کرده و سود می‌کنند. 

سعیدی با تشریح راهکارهایی برای خروج از وضعیت نامطلوب فعلی اقتصادی، افزود: باید با برنامه‌ریزی نقدینگی به سمت تولید و ارائه‌ی خدمات هدایت شود که در این‌صورت بخش عمده‌ای از مشکلات فعلی حل می‌شود.

وی ادامه داد: باید تصمیمات و تدابیر به موقع، سریع، کارشناسانه، منطقی و مبتنی بر واقعیت جامعه اتخاذ و برنامه‌ای کامل برای مدیریت نقدینگی موجود تدوین شود. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید مشکلات واحدهای تولیدی در کشور را برای حمایت از تولید داخلی احصا کرده و راه حل مناسبی برای آن‌ها ارائه دهیم تا به مانع برنخورند، اظهار کرد: با رفع موانع تولیدکنندگان سطح اشتغال در جامعه افزایش می‌یابد، در حال حاضر تولیدات زیادی در داخل کشور انجام می شود و نیازی به واردات نداریم.

وی بیان کرد: در این موقعیت مردم نگران هستند ولی نگرانی دلیل براین نیست که برخی افراد کالاهای اساسی را به بازار عرضه نکنند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: تحریم منطقه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سه‌شنبه ۴ اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، جلسه بررسی و تحلیل تشکیل مرکز داده‌های زیارت در محل سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت مسئله زائر و زیارت و ضرورت سیاست‌گذاری‌ و راهبری دقیق و هوشمندانه، لازم است که در زمینه حکمرانی توجه و اهتمام بیشتری به مسئله زیارت داشته باشیم.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم، ۵ جلسه از کارگروه ملی زیارت برگزار شده است که یکی از مصوبات، تشکیل مرکز ملی داده‌ها توسط پژوهشکده زیارت دانشگاه فردوسی بود.

گنابادی‌نژاد افزود: مصوبات کارگروه ملی زیارت به منزله مصوبات هیات وزیران است و این فرصت خوبی است تا بتوانیم جریان خدمت‌رسانی به زائران را به صورت کمی و کیفی ارتقا بدهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: جمع‌آوری اطلاعات آماری، بخشی از هدف راه‌اندازی مرکز داده‌های‌ زیارت است، ما به دنبال جمع‌آوری و ثبت همه اطلاعات و تحلیل‌های آماری مربوط به زیارت هستیم تا بتوانیم گزارش، تحلیل و طراحی متناسبی برای مسائل مختلف زیارت داشته باشیم.

وی متذکر شد: همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط توام با نگاه فعالانه و مبتکرانه و مدیریت و پیگیری جدی با یک برنامه زمانبندی توسط پژوهشکده زیارت از اولویت‌های فعال شدن مرکز داده‌های زیارت است.

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته؛ پنجشنبه یا شنبه‌ها؟
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته