Web Analytics Made Easy - Statcounter

     
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز البرز، نوید داداش پور دواچی  افزود: فصلنامه علمی پژوهشی «آرشیو رازی» که از دی ماه سال ۱۳۱۷ انتشار آن به زبان انگلیسی آغاز شده با داشتن شاخص‌های لازم در پایگاه استنادی «پاپ مد» آمریکا به عنوان مرجع علمی پذیرفته شد.
 پاپ مد، یکی از مهم‌ترین بانک‌های علمی اطلاعاتی دنیا در زمینه تحقیقات پزشکی، دامپزشکی و دارویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: نشریه آرشیو رازی به عنوان قدیمی‌ترین نشریه علمی کشور برای ورود به نمایه ساز‌های معتبر و مهمی مانند «آی. اس. آی» (ISI) و «پاپ مد» به روز رسانی شده است.


وی افزود: اعمال تغییراتی در رویه انتشار و چاپ مقالات در این نشریه با یک هدف گذاری بلند مدت در سال ۱۳۹۲ آغاز و در مدت ۴ ماه برنامه شناسایی، یکپارچه سازی شاخص‌های استاندارد چاپ مقالات و رعایت آن در نشریه آرشیو رازی انجام شد.
داداش پور دواچی گفت: مرجع دهی صحیح از مهم‌ترین اقداماتی است که در ساماندهی آرشیو رازی رعایت شده است.
وی افزود: با توجه به اهمیت همگون، یکنواخت و استاندارد بودن مقالات برای چاپ در نمایه ساز‌های معتبر بین المللی، مقالات پذیرفته شده نویسندگان پس از پذیرش نیز بررسی می‌شود تا از بروز هرگونه ناهمگونی در رفرانس‌ها و سایر استاندارد‌های ساختاری پیشگیری به عمل آید.
وی افزود: این تغییرات سبب شد نشریه آرشیو رازی با یک پله بهبود از طبقه بندی چهار به طبقه بندی سه (Q۳) صعود کند که از نظر کیفی رویدادی مهم است و با ادامه این روند در آینده نزدیک به Q۱ خواهد رسید.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افزود: معیار‌هایی مانند کیفیت زبان انگلیسی مجله، برخورداری از سبکی مناسب و منحصر به فرد در ارجاع نویسی مقالات، کنترل متن مقالات از نظر محتوا و نگارش به منظور پیشگیری از سرقت ادبی و علمی و تولید فایل‌های XML ویژه مدلاین که کاری سخت و زمان بر است، از جمله شاخص‌های ورود به پاپ مد است که همه را رعایت کردیم.

نشریه آرشیو رازی اکنون به نشانی اینترنتی:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=%۲۲Arch+Razi+Inst%۲۲%۵Bjour%۵D   در پایگاه استنادی پاپ مد نمایه شده است.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی از سال ۱۳۰۳ در منقطه حصارک کرج فعال شده است.
این موسسه تامین کننده بخشی زیادی از واکسن انسانی و دامی کشور است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: البرز نشریه علمی موسسه رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست احیاگران فرهنگ امامت با نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی به همت معاونت فرهنگی بنیاد بین المللی امامت برگزار می‌شود.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد طباطبائی‌یزدی به معرفی کتاب عمدة عیون صحاح الاخبار فی مناقب امام الابرار، سعید عرفانیان به معرفی کتاب المستدرک المختار فی مناقب وصی المختار و خصایص الوحی المبین فی مناقب امیر المؤمنین علیه السلام خواهند پرداخت. همچنین عبدالحسین طالعی در خصوص جهاد علمی ابن بطریق حلی به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

زمان برگزاری سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت، ساعت ۱۷:۳۰ تا ١٩ در محل قم، سالن اجتماعات بنیاد بین‌المللی امامت است.

کد خبر 6097781 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • اسلامی: با صدور دانش هسته‌ای حصارها را می‌شکنیم
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • هدف از تکریم سرآمدان علمی و فرهنگی الگوسازی برای نسل جوان است
  • نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد