Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:36:18 GMT

جنگنده های آینده با حرکات چشم و دست کنترل می شوند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۴۹۸۵

جنگنده های آینده با حرکات چشم و دست کنترل می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت BAE Systems سعی دارد کابین جت های جنگنده نسل آتی را ساده تر کند. برای این منظور قصد دارد با کمک سیستم واقعیت مجازی ابزارها و قابلیت کنترل را ساده تر کند.

این فناوری که «کابین پوشیدنی» نام گرفته و با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری ردیابی حرکات چشم به خلبانان اجازه می دهد هواپیمایشان را با نگاه کردن و حرکاتی خاص کنترل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نسل جدید جنگنده ها، به جای دکمه های پیچیده، نمایشگرهای لمسی و دسته ها، از پنل های پلاستیکی عریضی استفاده می شود که فقط خوانش اطلاعات حیاتی و کنترل در آن وجود دارد.

اما هنگامیکه خلبان کلاه مخصوص  را روی سرش بگذارد و آن را روشن کند، پنل ها، سایبان و حتی خود خلبان با خوانش اطلاعات و  کنترل هایی همخوان می شوند که برای فراهم کردن اطلاعات حیاتی و پاسخگویی به جامع ترین شکل طراحی شده اند.

این اتاق خلبان را می توان به راحتی روی نمایشگر خانه موبایل ارائه کرد.

جین پیج مدیر مهندس ارشد فناوری BAE می گوید: در این وضعیت بسیاری از عناصر فیزیکی از کابین خلبان حذف و یک نمایشگر مجازی جایگزین آن می شود که از طریق کلاه خلبان ارائه می شود.

در اصل این سیستم یک نرم افزار قابل ارتقا، قابل یکپارچه سازی و قابل بازسازی است.

این کابین مجازی به عنوان بخشی از طرح اولیه Tempest ارائه شده و علاوه بر کاهش وزن تجهیزات از هزینه های تولید و نگهداری می کاهد. همچنین می توان با دستکاری نرم افزار، کابین مجازی را ارتقا داد. حتی هنگام انجام ماموریت طوری آن را تغییر داد که با ملزومات آن همخوان شود.

پیج در این باره می گوید: با توجه به مسیر نگاه خلبان، می توان هدف او را شناسایی و با استفاده از سیستم های هوشمند از انجام ماموریت پشتیبانی کرد. به این ترتیب از بار مسئولیت خلبان نیز کاسته می شود.

کد خبر 4410911 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگنده نوآوری واقعیت مجازی نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو فناوری فضایی هوشمندسازی دانشگاه آزاد اسلامی امنیت اطلاعات هوش مصنوعی سازمان فضایی ایران گوشی آیفون سلول بنیادی واحد علوم و تحقیقات صنعت خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکات نمایشی و تحقیرآمیز که داور را عصبانی کرد! / فیلم

در جام باشگاه های آفریقا، یکی از بازیکنان تیم کایزر چیفس در اواخر بازی شروع به انجام حرکات نمایشی و تحقیرآمیز کرد که از سوی داور جریمه شد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • اوسمار: پرسپولیس همیشه هجومی بوده، حتی زمان یحیی
  • حرکات نمایشی و تحقیرآمیز که داور را عصبانی کرد! / فیلم
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس
  • گلایه پیولی از خبرنگاران: نمی‌توانم شما را کنترل کنم!
  • فو فایتر؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها
  • فو فایتر ؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک ها(+عکس)
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد