Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:17:53 GMT

انتخاب شهردار کرمانشاه؛ قانونی یا غیرقانونی؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۹۲۶۱

انتخاب شهردار کرمانشاه؛ قانونی یا غیرقانونی؟

رای گیری برای انتخاب شهردار کرمانشاه در حالی انجام شد که جمعی از اعضای شورا این انتخابات را قانونی و تعدادی دیگر غیرقانونی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در جلسه شورای شهر کرمانشاه برای انتخاب شهردار کرمانشاه رای گیری شد و علی حیدر کرمی با شش رای موافق اعضای شورا به عنوان شهردار انتخاب شد، اما برخی اعضای شورا به این رای گیری اعتراض داشته و عنوان می کنند رای گیری غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا امیری رییس شورای شهر کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، در خصوص جلسه امروز شورا گفت: جلسه شورا با حضور هر یازده عضو شورا آغاز شد، اما قبل از رای گیری برای انتخاب شهردار، چهار عضو شورا جلسه را ترک کردند و در ادامه با حضور هفت نفر رای گیری برگزار و آقای علی حیدر کرمی با شش رای موافق اعضای شورا بعنوان شهردار کرمانشاه انتخاب شد.

امیری با بیان اینکه این انتخابات کاملا قانونی است، گفت: اعضایی که جلسه را ترک کردند چون می دانستند گزینه مد نظر آنان رای نمی آورد این کار را انجام دادند و انتخاب آقای کرمی بعنوان شهردار کاملا قانونی است.

اما سید حجت الله موسوی اجاق دیگر عضو شورای شهر کرمانشاه با غیرقانونی خواندن رای گیری برای انتخاب شهردار در جلسه شورا، اظهار کرد: قبل از شروع رای گیری، من به همراه سیداحسان احسانی، ابراهیم مرادی و سید پیمان موسوی جلسه را ترک کردیم و عملا جلسه از رسمیت افتاد، زیرا بر اساس قانون شوراها جلسه با حضور هشت عضو شورا رسمیت دارد، بنابراین رای گیری برای انتخاب شهردار کاملا غیرقانونی است.

وی افزود: این حرکت-رای گیری با حضور هفت نفر از اعضای شورا- از فرد با سابقه ای همچون آقای امیری(رییس شورا) بعید بود.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه به روند انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: 35 نفر بعنوان کاندیدای تصدی این پست مد نظر بودند که 10 نفر آنها با نظر اعضای شورا بالا آمدند و باید در جلسات شورا برنامه های خود را ارائه دهند تا بتوانیم از بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کنیم. مگر می شود بدون شنیدن برنامه ها شهردار را انتخاب کرد.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز به خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه گفت: تمام مصوبات شورا بر اساس قانون به هیات تطبیق مصوبات شورا با قوانین ارجاع می شود و این هیات موظف است ظرف مدت مشخصی این مصوبات را بررسی و در خصوص مغایرت یا عدم مغایرات آن با قوانین اظهار نظر کند.

وی گفت: رییس این شورا فرماندار است و نماینده دستگاه قضایی و شورای عالی استانها نیز عضو این هیات هستند.

رنجبر ادامه داد: قبل از ارجاع مصوبات به این شورا، کمیته کارشناسی متشکل از کارشناسان استانداری و فرمانداری نیز مصوبات را بررسی می کند.

وی با بیان اینکه جلسات شورای شهر کرمانشاه با هشت نفر رسمیت می یابد، گفت: چنانچه ابهامی در خصوص مصوبات وجود داشته باشد، از کارشناسان وزارت کشور و استانداری استعلام می گیریم.

حال باید منتظر ماند و دید آیا کلاف سردرگم انتخاب شهردار کرمانشاه باز می شود و یا پرونده به هیات اختلاف استان ارجاع خواهد شد.

10 تیر امسال شورای شهر کرمانشاه با استعفای آرش رضایی شهردار کرمانشاه موافقت کرد و حامد لعل بخش به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد. شورای شهر کرمانشاه تا 10 مهر فرصت دارد شهردار جدید کرمانشاه را انتخاب کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام شهرداري كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد

 جلسه شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل غیبت برخی از اعضا در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، با دستور سیدمحمدعلی پورموسوی رییس شورای شهر اهواز لغو شد.

این جلسه که بنا بود از ساعت ۹ صبح امروز با دستور کار "برکناری شهردار اهواز " برای سیزدهمین بار برگزار شود پس از ۴۰ دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی ۶ عضو غایب در جلسه بودند.

همچنین در این جلسه سیدمحمدعلی پورموسوی، محمدمهدی مطیعی، سیدناصر مهداوی، عبدالزهرا سنواتی، محمدجواد رضوی، یونس اسفندیاری‌نژاد و غلامرضا شانه‌سازان حضور داشتند.

۱۲ جلسه قبلی شورا که قرار بود با همین موضوع برگزار شود به دلیل حضور نداشتن برخی از اعضا تشکیل نشد؛ این جلسه برخلاف جلسات قبل فقط با حضور خبرنگاران برگزار شد.

محمدعلی پورموسوی رییس شورای شهر اهواز گفت: این‌ جلسه نیز مانند جلسات گذشته به حد نصاب نرسید در حالی که به دوستان اعلام شده بود به دلیل رسیدگی به برخی از لوایح شهرداری در جلسه حاضر شوند.

او  افزود: ما به دنبال رفع مسائل و مشکلات شهر هستیم اما دوستان این بار نیز حضور نیافتند و ختم جلسه امروز را اعلام می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد