Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا، با توجه به اینکه هر ساله دانشگاه آزاد و سراسری برای اعلام نتایج آزمون دکتری با فاصله 45 دقیقه نتایج را اعلام می کردند اما امسال در حالی که 5 شهریور نتایج آزمون سراسری اعلام شد، داوطلبان دانشگاه ازاد همچنان در انتظار اعلام نتایج بودند.

یک دانشجوی دکتری این گونه از ماجرا روایت می کند:

با گذشت چند روز انتظار کشیدن، داوطلبان آزمون دکتری همه گرایش ها، در ساعت 9 شب وقتی وارد پنل می شوند با اعلام نتایج عجیب رو به رو شده و شوکه می شوند به این دلیل که نتیجه اعلام شده برای تمامی گرایش ها پذیرفته شدن در انتخاب پنجم و در رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر دانشگاه علوم تحقیقات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز بعد از اعلام نتایج، اعتراضات از سوی دانشجویان شدت گرفت به طوریکه دانشگاه ازاد تحت فشارهای وارده بعد از 5 روز نتایج دیگری را اعلام کرد.

اتفاقی که در اعلام دوباره نتایج رخ داد این بود که با توجه به فشارهای وارده باز هم تنها نتایج کنکوردهندگان اعلام شد و نخبگان همچنان بلاتکلیف مانده اند.

این در حالی است که روند پذیرش کنکور دکتری چه در آزمون های آزاد و چه در سراسری به 2 شکل انجام می شود اینگونه که نخبگان می توانند با شرط معدل بدون ازمون وارد شده و مابقی افراد برای قبولی در آزمون، کنکور می دهند.

شنیده ها حاکی از این است که با وجود اجبار در اعلام نمره پایان نامه و شرط ثبت نام در مقطع دکتری اما عده ای از دانشجویان بدون اعلام نمره پایان نامه ثبت نام کرده و اکنون  در حال دفاع در مقطع ارشد هستند.

در حالی که مصاحبه ها 27 تیرماه در 10 منطقه دانشگاه ازاد در مقطع دکتری به پایان رسید اما با گذشت 2 ماه و چند روز همچنان نتایج داوطلبان بدون کنکور دکتری و ارشد اعلام نشده است؟

 شنیده ام که در واحد علوم و تحقیقات تهران شهریه یکسال را به اجبار از پذیرفته شدگان دریافت کرده اند و نیز در رشته های مشابه هزینه واحد های درسی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت دریافت می شود.

همچنین یکی دیگر از داوطلبان کنکور دکتری به خبرنگار ما گفت: من در یکی از دانشگاه های سراسری شهرستانی پذیرفته شده ام ولی منتظر اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد هستم و نتوانسته ام ثبت نام کنم چون اگر تهران پذیرفته شوم ترجیح می دهم که در دانشگاه آزاد تهران که محل سکونت من است، درس بخوانم و نمی دانم علت این تاخیر چیست.

وی ادامه می دهد: مصاحبه های دانشگاه آزاد 27 تیرماه پایان یافته است و اسامی از سوی مناطقی که در آنها مصاحبه شده درست همان زمان گزارش شده و طبعا استخراج اسامی پذیرفته شدگان این قدر دشوار نیست و نیاز به زمان ندارد.

دانشجوی دیگر این مقطع تحصیلی با ابراز تاسف در خصوص عملکرد مسئولان می گوید: بسیار متاسف هستم چرا مسئولان در برابر  تماس ها و اعتراضات داوطلبان دکتری سکوت کرده اند، در حالیکه مقطع دکتری عالی ترین مقطع تحصیلی هر کشوری است و کسی که توانسته خود را به این جایگاه برساند، فردی ارزشمند و صاحب دانش است.همین برخوردها است که باعث می شود بسیاری از آنان تصمیم به رفتن و ادامه تحصیل در دانشگاه های دیگر کشورها را داشته باشند و سرمایه ای که در داخل کشور می شود حذف شود و از کشور خارج شود.

وی افزود: اعلام نتایج داوطلبان کنکور دکتری امسال با تب و تاب زیادی همراه بود به گونه ای که دانشگاه آزاد اسلامی همه داوطلبان را پذیرفته شده گرایش مهندسی نرم افزار در یکی از واحدهای این دانشگاه اعلام کرد و اکنون در حالیکه دانشجویان پذیرفته شده دکتری این هفته سر کلاس خواهند رفت، چرا هنوز اسامی دانشجویان پذیرفته شده بدون کنکور این دانشگاه اعلام نشده است؟ مصاحبه همه دانشجویان مقطع دکتری - با کنکور و بدون کنکور - همزمان بوده است.

خبرنگار: هدی نتاج

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعلام پشت پرده دانشگاه آزاد آزمون نتایج کنکور دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن چه بود؟

روابط عمومی شرکت گاز گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی اطلاع رسانی مردمی مبنی بر استشمام بوی گاز در شهر بندر ترکمن و سپس روستا‌های قره‌سو و نیازآباد، گروه‌های عملیاتی و امدادی شهرستان و استان به بررسی ایستگاه و شبکه و تاسیسات گازی منطقه و ایستگاه‌های مجاور تامین کننده گاز بندر ترکمن از کردکوی و بصیرآباد گمیشان پرداختند و هیچ مشکل فنی، نشت و یا خرابی در تاسیسات مشاهده نشد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بررسی‌ها در شهر‌های مجاور نشان داد که نیمه شب قبل حدوداً ۱۶۰ لیتر ماده بودار کننده گاز شهری به سرقت رفته و مواد باقیمانده در بشکه‌ها در شهرستان بندر ترکمن تخلیه شد و باعث انتشار بوی ماده بودار کننده (مرکابتان) شده است.
بر این اساس با توجه به اینکه این ماده به صورت مایع در صورت تخلیه بصورت تبخیر در فضا منتشر می‌شود بوی گاز را سبب شده بود که در حال حاضر نیست قطع شده و اوضاع به حالت عادی بازگشت.

طبق این اطلاعیه بحث سرقت از طریق مراجع انتظامی و امنیتی در دست پیگیری است و این شرکت ضمن عذرخواهی از شهروندان بندر ترکمن به اطلاع می‌رساند این ماده بودار کننده صرفاً برای بودار شوندگی گاز شهری، بی‌خطر و غیر سمی است.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن چه بود؟
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد