Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@22:12:12 GMT

واکنش تل‌آویو به مجهز کردن ارتش سوریه به «اس-۳۰۰»

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۰۴۵۶

واکنش تل‌آویو به مجهز کردن ارتش سوریه به «اس-۳۰۰»

کارشناس ارشد شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی با «بسیار منفی» توصیف کردن تصمیم وزارت دفاع روسیه در تجهیز سوریه به سامانه‌های S-۳۰۰، تحلیل کرد که بحران مسکو-تل‌آویو در حال وخیم‌تر شدن است.

خبرگزاری فارس: بعد از بیانیه «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه درباره مجهز کردن ارتش سوریه به سامانه پدافند موشکی S-۳۰۰، یک کارشناس سیاسی صهیونیست، این اتفاق را «تحولی منفی» برای اسرائیل توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«باراک راوید» تحلیلگر امنیتی-نظامی ارشد شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی با منفی برشمردن تصمیم روس‌ها در اعطای اختیار سامانه S-۳۰۰ به سوری‌ها، معتقد است: «هم از نظر نظامی و هم از نظر سیاسی، اتفاقی شدیدا منفی است».

راوید با اشاره به ارسال این سامانه‌ها در کنار دیگر تدابیری که روسیه قصد دارد در منطقه اجرا کند، از جمله ایجاد اختلال در سامانه‌های ناوبری در مدیترانه، تحلیل کرد: «انتظار می‌رود این اقدامات عملیات هوایی اسرائیل در سوریه را بسیار دشوار کند. طی ۱۵ سال گذشته سه نخست‌وزیر اسرائیل با روس‌ها کار کردند تا مانع رسیدن موشک‌های پیشرفته به سوریه شوند».

وی با بیان اینکه آمریکا، انگلیس و فرانسه با فشار آوردن به روسیه، آن را مجبور به همکاری با رژیم اسرائیل می‌کردند، افزود: «ولی ساقط شدن هواپیمای روسیه در هفته گذشته (بر فراز لاذقیه) واقعیت میدانی جدیدی ایجاد کرده و به روس‌ها بهانه‌ای برای اعطای موشک‌های (پیشرفته)‌به سوری‌ها داد».

در ادامه این تحلیل آمده است: «ارتش اسرائیل برای چند سال با خطر مجهز شدن کشور‌های متخاصم توسط روسیه به سامانه موشکی S-۳۰۰ مقابله کرد. در سال ۲۰۱۵، اما روس‌ها این سامانه‌ها را به ایران دادند... اقدامات ستیزه‌جویانه روسیه به همراه بیانیه تند شویگو نشان می‌دهد که صبر روس‌ها سر آمده است».

این تحلیلگر صهیونیست ضمن اشاره به عدم اقدام موثر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور در کاهش تنش، تاکید کرد: «بحران بین روسیه و اسرائیل در حال وخیم شدن است... اکنون که زمان اولین آزمایش بزرگ مناسبات اسرائیل و روسیه رسیده، اما به نظر می‌رسد روابط پوتین و نتانیاهو دوام نداشته است».

راوید با بیان اینکه نتانیاهو احتمالا تلاش خواهد کرد تا در آخرین لحظه هم که شده مانع رسیدن این سامانه‌های موشکی به سوریه شود، نوشت: «اما اکنون دیگر تصمیم تغییر قواعد بازی در سوریه، با روسیه است. کاری نیست که نتانیاهو بتواند انجام دهد».

وی سپس غیبت آمریکا در بحران فعلی پیش‌آمده بین رژیم صهیونیستی و روسیه را قابل توجه دانسته و ادامه داد: «آمریکایی‌ها علنا گفتند که دولت سوریه مسئول سقوط هواپیمای روسی است، اما اکنون به نظر می‌رسد که سعی ندارند خود را در این کارزار دخالت ندهند».

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای ویدئویی اعلام کرد که به خاطر اقدامات بی‌پروایانه برخی در غرب آسیا، مسکو تصمیم گرفته طی ۲ هفته آینده سامانه‌های پدافند موشکی S-۳۰۰ را در اختیار سوریه بگذارد. (جزئیات بیشتر)

روزنامه «هاآرتص» هم به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که مقامات امنیتی-نظامی ارشد مسکو به همتایان خود در تل‌آویو هشدار دادند که هرگونه حمله هوایی به اهداف، تاسیسات و مکان‌های دولتی سوریه با منافع منطقه‌ای روسیه در تضاد و تناقض است. (جزئیات بیشتر)

مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه در لاذقیه بامداد سه‌شنبه هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که «پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصمی که از جانب دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن را قبل از رسیدن به اهدافش، منهدم کند».

وزارت دفاع روسیه پس از آن اعلام کرد که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هواپیمای ناپدید شده روسیه از صفحات راداری حین حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه، به دلیل اینکه خلبانان این رژیم از هواپیمای روس به عنوان پوشش در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کرده بودند، سرنگون شده است.

شویگو به دنبال این حادثه با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تماس تلفنی گرفته و تأکید کرد که اسرائیل مقصر اصلی سرنگونی هواپیمای روس در سوریه بوده و مسکو این حق را دارد تا به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ دهد.

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به منظور ارائه گزارشی درباره سرنگونی هواپیمای روس حین این حمله به مسکو رفته و با فرمانده نیروی هوایی روسیه دیدار و گفتگو کرد، اما مسکو پس از دریافت این گزارش، ضمن رد آن، خواستار برگزاری تحقیقاتی جدید درباره این حادثه شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: اس 300 روسیه سوریه رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو

منابع رسانه‌ای صهیونیستی در این باره اعلام کردند که هزاران صهیونیست امروز در خیابان «کابلان» در تل‌آویو تجمع کردند و خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شدند.

معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی، خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه شدند.

هزاران صهیونیست نیز در مقابل مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو تظاهرات کردند و آزادی اسرای صهیونیست را خواستار شدند.

پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد