Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:36:19 GMT

مسئولیت صندوق بین الملی پول، حمایت از اعضایش است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۳۷۶۲

مسئولیت صندوق بین الملی پول، حمایت از اعضایش است

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور کشورمان در دیدار مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است روابط خود را با نهادهای پولی جهانی از جمله صندوق بین المللی پول گسترش داده و از نظرات مشورتی این صندوق برای پیشبرد برنامه های اقتصادی خود بهره بگیرد.

حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار خانم کریستین مادلین اودته لاگارد در نیویورک، تحریم آمریکا علیه ایران را غیرقانونی و خلاف مقررات بین المللی دانست و بر ضرورت حمایت نهادهای بین المللی مالی از تهران در برابر این اقدام غیرقانونی آمریکا تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه مسوولیت اصلی صندوق بین المللی پول حمایت از اعضایش در برابر تهاجم غیرقانونی و تحریم های بانکی و پولی است، گفت:صندوق بین المللی پول باید نشان دهد که می تواند نقش خود را برای ثبات اقتصادی یک عضو ایفا کند و امیدوارم در این عرصه گام مثبتی بردارد.

روحانی با اشاره به ابراز تسلیت مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول به خاطر اقدام تروریستی اهواز اظهارداشت: ملت ایران تاکنون در حملات تروریست ها ، قربانیان زیادی داده است و کشورهای منطقه نیز پیوسته از تروریسم و تروریست ها در رنج و فشار هستند.

مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول نیز در ابتدای این دیدار با ابراز تسلیت به ملت و دولت ایران به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز گفت: ماموریت صندوق بین المللی پول ، برقراری ثبات مالی و رشد اقتصادی در جهان است.

خانم لاگارد گفت که این صندوق به همکاری خود با ایران و ادامه وظایفش در این عرصه ادامه خواهد داد.

کد خبر 4411676 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران حسن روحانی صندوق بین المللی پول ایران مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه ایران حسن روحانی ارتش جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران حمله تروریستی اهواز ایالات متحده آمریکا اهواز رئیس جمهور اسلامی ایران بهرام قاسمی برجام محمد جواد ظریف علی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی، روز دوشنبه در نشست خبری گفت: حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص یافته معادل ۵ همت (۵ هزار میلیارد تومان) بود و در سال گذشته به ۷ همت رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان بودجه تخصیص یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است.

ناصحی با بیان اینکه موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در کانون توجه قرار گرفته است، افزود: دولت و وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه کرده‌اند و بیمه‌های پایه در جهت پوشش خدمات گام برداشته‌اند. حدود ۲ سال از عمر صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد اما از شاکله بسیار خوبی برخوردار است.

وی درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار دارند.

کد خبر 6098116 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران