Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:52:06 GMT

تهدید سایبری موضوعات مهم کشور است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۳۸۴۶

تهدید سایبری موضوعات مهم کشور است

اصفهان- ایرنا - رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که تهدید سایبری در شرایط جاری یکی از موضوعات مهم کشور است، گفت : دشمن تا اندازه زیادی بر موضوع سایبری متمرکز شده است تا از فضای مجازی نهایت استفاده را ببرد.

به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا جلالی شامگاه روز دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل اصفهان در سالن اجتماعات استانداری، افزود : مرکز ملی فضای مجازی طی پنج جلسه به صورت منظم بر موضوع سایبری در سطح ملی رسیدگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : اگر نرم افزار مخربی بر روی سیستمی نصب شود همزمان یک بدافزار یا یک سنسور بر روی آن سیستم قرار می گیرد که از آن به بعد این سیستم در اختیار آن فرد قرار می گیرد از این رو کلاس هایی برای مدیران در نظر گرفته شده که دریابند تا چه اندازه حوزه سایبری آسیب پذیر است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درخصوص آزمایشگاه بیولوژیک بیان کرد: متاسفانه آزمایشگاه بیولوژیک تا سطح 2 در حوزه های دامی و انسانی محدود شده و به دلایل استعماری دسترسی پزشکی به سطوح سه و چهار بسته شده است.
وی اضافه کرد : حدود چهار سال است که برنامه آزمایشگاه بیولوژیک سطح سه را در برنامه وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی در بخش دامپزشکی داشتیم و حتی به وزارت کشاورزی اعتبارات لازم را پرداخت کردیم اما اکنون این طرح متوقف شده است و اگر اصفهان آمادگی لازم برای راه اندازی آزمایشگاه سطح سه دامپزشکی را داشته باشد ما در این راستا کمک های لازم را انجام خواهیم داد.
به گفته وی ما در وزارت دفاع آزمایشگاه سطح سه سیار انسانی و دامی به صورت پایدار احداث کردیم که ایمنی آن مورد تایید قرار گرفته و قابل استفاده است.
جلالی ادامه داد : اولویت جدی آمادگی مقابله با حوادث شیمیایی است که آمادگی داریم اقدامات لازم را در این زمینه فراهم آوریم از این رو اطلاعات زیر ساختی و طرح های لازم را آماده کردیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: به صوررت کلی با شرایط موجود آمریکایی ها برنامه هایی علیه ایران پیش بینی کردند که کلیات آن را رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ها مختلف بیان کردند.
وی اضافه کرد : تاکنون نوع تسلط و کنترل شبکه های اجتماعی در کشور در حد کفایت نبوده و تلاش می شود تا شبکه های اجتماعی بومی شود و در وضع موجود یکی از بزرگترین تهدیدها مبتنی بر هدایت افکار عمومی شرایط اجتماعی در اختیار دشمن است.
وی تصریح کرد: تا زمانی که اطلاعات جزئی و دقیق از شبکه های اجتماعی در دست نداریم این شبکه ها برای ما تهدیدزا هستند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد : برنامه ویژه ای را مرکز فضای مجازی به سازمان پدافند غیرعامل واگذار کرده است که آن انجام رزمایش پدافند سایبری در شرایط قطع احتمالی اینترنت و یا توسعه احتمالی تحریم ها در حوزه سایبری است که این موضوع در سطح استانی دنبال می شود به گونه ای که فعالیت های جاری و ضروری دستگاه های اجرایی منوط به اتصال اینترنت نباشد.
وی افزود: حدود یک ماه و نیم است که آماده سازی های لازم برای اجرای رزمایش صورت گرفته است و اولویت های نخست ما در این خصوص بانک ها هستند و با مدیران عامل بانک ها جلساتی داشتیم و هفته آینده این اقدام از بانک مرکزی آغاز می شود.
جلالی با اشاره به طرح های سایبری گفت: طرح پاسخ به حوادث اضطراری سایبری، طرح تداوم کارکرد در شرایط سایبری، طرح پشتیبان گیری در حوزه سایبری از جمله طرح های سایبری است که اجرا می شود.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی وغیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
9913/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سردار جلالي پدافند غيرعامل سايبري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • کریمی قدوسی: برای تولید سوخت کلاهک هسته‌ای، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • بزرگداشت شهید قرنی در مرکز پدافند هوایی سمنان
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود