Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@22:51:10 GMT

واقعیت ها برای یکدیگر بازگو کنیم

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۸۶۱۷

واقعیت ها برای یکدیگر بازگو کنیم

رییس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری گفت: فضای مجازی در برخی مواقع عنان کار را از رسانه‌ها می‌گیرد اما باید به دنبال راهکار بوده و واقعیت‌ها را برای یکدیگر بازگو کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمودیان، در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه اصفهان و چهارمحال و بختیاری که روز گذشته _دوشنبه اول مهرماه_ به میزبانی رسانه‌های چهار محال و بختیاری برگزار شد، اظهار کرد: اعتمادی که مردم به رسانه‌های رسمی دارند به فضای مجازی ندارند اما در برخی مواقع فضای مجازی عنان کار را از رسانه‌ها می‌گیرد که برای حل موضوع، باید ساز و کار و برنامه‌ای فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند معرفی‌کننده حوزه گردشگری برای مردم باشند و همچنین ظرفیت گردشگری‌ ملی و بین‌المللی را مهیا کنند. باید در حوزه گردشگری تخصصی کار  و کارگروه مشترک بین استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان در این حوزه ایجاد شود.

محمودیان اظهار کرد: نگاه مسئولان با نگاه ما متفاوت است. ما باید به دنبال ایده باشیم و راهکار ارائه دهیم. باید نسبت به وضعیت آب کنونی ایده دهیم که این ایده نیز از دل جلسات هم‌اندیشی به وجود می‌آید. باید از نردبان غرور پایین بیاییم و واقعیت‌ها با یکدیگر در میان بگذاریم.

رییس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نگاه ما وارد شدن به مباحث تقابل نیست. باید واقعیت‌ها را به یکدیگر بگوییم. اگر در این زمینه‌ها به صورت جدی ورود پیدا کنیم، از حواشی نیز کاسته می‌شود. موضوعی که مهم است روبه‌رو شدن با حقایق است. اگر صدایی که از این دو استان بیرون آید، صدای مردم باشد مشکلات حل خواهد شد.

همچنین احسان فروزنده، مسئول روابط عمومی استانداری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برنامه‌های هم‌اندیشی، ارنباط و تعامل رسانه‌ها به ارتقای گفتمان رسانه‌ای کمک می‌کند، اظهار کرد: استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری را از یکدیگر جدا نیستند چون از نظر فرهنگی، اقلیمی و قومیتی شبیه به هم هستند و بسیاری از اهالی چهارمحال و بختیاری در استان اصفهان سکنی دارند.

فروزنده افزود: متأسفانه امروزه فضای مجازی، فضا را در دست گرفته و مرجعیت مطبوعات و رسانه‌های مکتوب در حال خارج شدن است و نیاز است که مرجعیت مطبوعات حفظ و در جهت اعتمادبخشی به افکار عمومی تلاش شود.

مسئول روابط عمومی استانداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در فضای مجازی هم در کانال‌های استان چهارمحال و بختیاری و هم در کانال‌های استان اصفهان به مواردی پرداخته می‌شود که نه به نفع مردم استان چهارمحال و بختیاری است و نه به نفع مردم استان اصفهان و تنها باعث ایجاد تفرقه و تقابل بین مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: مباحث آب به صورت کلان در شورای امنیت کشور و شورای عالی آب بررسی و مصوبات اجرا می‌شود. وظیفه ما به‌عنوان مطبوعات این است که واقعیت‌ها و آنچه باید برای مردم گفته شود را بیان کنیم و اجازه ندهیم تقابل ایجاد شود. شغل اکثر مردم استان چهارمحال و بختیاری به واسطه صنایع بسیار محدود و کم، کشاورزی و دام‌پروری است و امرار معاش آن‌ها از این طریق صورت می‌گیرد. متأسفانه در کانال‌ها تیترهایی طراحی می شود که در ذهن مردم استان اصفهان این موضوع تلقی شود که تمام مصارف آب و کمبودها و محدودیت‌ها به خاطر کشاورزی و باغداری مردم چهارمحال و بختیاری است.

فروزنده اظهار کرد: یکی از اشکالات فعلی نداشتن عمق راهبردی مناسب برای شناخت آسیب‌ها است. گسترش فضای مجازی باعث شده است که وضعیت فرهنگ از جمله کتاب‌ و روزنامه‌خوانی تحت تأثیر قرار گیرد. یکی از رسالت‌های رسانه‌های مکتوب این است که با برنامه‌ریزی دقیق کمک کنیم که مردم از روزنامه‌و کتاب‌ فاصله نگیرند.

مسئول روابط عمومی استانداری استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: باید مطبوعات در بحث اعتمادبخشی به افکار عمومی پررنگ‌تر ظاهر شوند. ما هم در استانداری و همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام توانمان را می‌گذاریم تا این مهم صورت گیرد. البته تلاش‌هایی هم در این زمینه شده است اما قبول داریم که آن طور که باید برای مطبوعات و رسانه‌های مکتوب استان فعالیتی صورت نگرفته و تلاش می‌کنیم آن‌طور که شایسته مطبوعات است، اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بحران کم آبی رسانه ها مطبوعات اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوا در شهرکرد و بلداجی سه درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود