Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری کوبا با هشدار درباره تهدیدها علیه صلح جهانی گفت : ' فلسفه تسلط و سیطره بر دیگران' صلح جهانی را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری کوبایی پرنسالاتینا، ' میگل دیاز کانل ' روز گذشته ( دوشنبه ) در نشست اجلاس صلح برای بزرگداشت نلسون ماندلا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت : هنوز اقدامات زیادی برای تحقق رویاهای نلسون ماندلا به عنوان یک مبارز ضد آپارتاید در ایجاد صلح در جهان باید انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دستیابی به دنیایی که در آن صلح و راه حل های صلح امیز بر مناقشات غلبه کند، لازم است فوری عوامل ریشه ای که باعث بروز چنین مناقشاتی در جهان می شود، مورد بررسی قرار بگیرند.
دیاز کانل عنوان کرد: هزینه های نظامی در جهان هشداردهنده است. این هزینه ها در حالی منجر به ایجاد رقابت تسلیحاتی در جامعه جهانی می شود که مغایر با اقدامات گسترده برای حفظ صلح جهانی بوده اند.
رییس جمهوری کوبا گفت: بدون صلح و ثبات نمی توان هیچ توسعه ای در جامعه جهانی ایجاد کرد. باید در این مسیر بیشتر از حرف زدن عمل کنیم.
به گزارش ایرنا، میگل دیاز کانل در حالی برای اولین بار به عنوان رئیس جمهوری کوبا برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده که وی روز گذشته همچنین گفت که تحریم های آمریکا علیه کوبا یک سیاست ناکام بوده و خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد : محاصره اقتصادی اعمال شده آمریکا علیه کوبا طولانی ترین تدابیر تحریمی علیه یک کشور در تاریخ بشریت بوده و این تحریم ها موجب آسیب رسیدن به نسل های مختلفی از جامعه کوبا شده است.
وی اخیرا همچنین در مصاحبه ای گفته بود تا زمانی که دولت فعلی آمریکا رویکرد و نگرش غیرعادی و نابهنجارش در قبال هاوانا را تغییر ندهد ؛ دولت کوبا نمی تواند با دونالد ترامپ وارد مذاکره شود.
وی افزود: به دلیل تحریم های 60 ساله امریکا علیه کوبا ؛ مشکلاتی در انتقال پول و سرمایه گذاری ها ایجاد شده است. این سیاست های واشنگتن غیرانسانی است. ما می خواهیم در شرایط عادی کشورمان زندگی کنیم.
اروپام***9234**1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كوبا صلح جهاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد

تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت:بخش اعظمی از تلفات دنیا مخاطرات جوی، است،بیشترین افزایش دما در کشور روسیه است همچنین تغییرات در اقیانوس های اطلس و هند را امروز ما شاهد هستیم.

او افزود : منطقه آسیا جز آسیب پذیر بودن از نظر مخاطرات طبیعی است،بنابراین سال گذشته در جهان گرم‌ترین سال به ثبت رسیده است،پیش بینی می شود سال۲۰۲۴ هم شاهد گرم‌ترین سال را در جهان داشته باشیم.

به گفته او،همچنین طی سال گذشته وضعیت دما بیشترین آن در آب و اقیانوس ها رخ داده است،هر افزایشی در گرمایش جهانی موجب تغییرات میانگین دمای منطقه و بارش بیشتر می شود.

تاجبخش اضافه کرد:  اقلیم زمین یکی از بحرانی ترین دوران خود را پشت سر می گذارد و مراکز ملی هواشناسی و آبشناسی در سراسر دنیا کلیدی ترین بازیگران ارائه اطلاعات و خدمات مرتبط با تغییر اقلیم به شمار می آیند. سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی ایران در کنار دانش و تجهیزات منحصر به فرد در اختیار، پیشرو در ارائه خدمات مرتبط کاهش و سازگاری با تغییر اقلیم در کشور است.

او افزود:اطلاعات هواشناسی براساس اطلاعات بین المللی داده می شود ما چندین پروژه هم در دستور کار داریم که یکی از آنها پیش بینی هشدار سیل است که نیازمند ۱۱ مولفه است،همچنین ایجاد سیل  سیستم زه کشی و شیب منطقه و شهرسازی  است.

رئیس سازمان هواشناسی تاکید کرد: پایش، پیش بینی و پیش آگاهی های اقلیمی به کمک ابزاری که بیش از ۶۰ سال در اختیار این سازمان است صورت می پذیرد و می تواند گام نخستین تصمیم سازی برای تصمیم گیران کلان کشور باشد و به همین سبب روز جهانی هواشناسی در سال ۲۰۲۴ «در خط مقدم اقدام اقلیمی» نامگذاری شده است. از این رو توسعه شبکه ایستگاههای دیدبانی  با هدف پایش بهینه اقلیم، اولویت اول این سازمان است. 

وی با بیان اینکه  از سوی دیگر به منظور ارتقای بهینه سامانه های هشدار سریع مقرر شده است که طرح ابتکاری «هشدار سریع برای همه» تا سال ۲۰۲۷ در تمامی کشورها مستقر شود تا یکی از محورهای اصلی سازگاری و کاهش خطر بلایا و همچنین توسعه پایدار در کشورها از جمله ایران راه اندازی گرددگفت: این مهم نیازمند همسویی تمام متولیان مرتبط با اقلیم در سراسر کشور است تا تاثیر گذاری نقش این چرخه ارزشمند بر همگان به ویژه سیاستگذاران تراز بالای کشور روشن تر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی