Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@17:48:03 GMT

اعزام ۷۵ مبلغ دینی در ایام محرم به تایباد و باخرز

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۱۳۶۵

اعزام ۷۵ مبلغ دینی در ایام محرم به تایباد و باخرز

حجت‌الاسلام علی‌اصغر عليپور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، افزود: طی جلسات هماهنگی برای ماه محرم برنامه ریزی اعزام مبلغان عمومی، تخصصی، گروه های تبلیغی، نخبگان تبلیغی و خواهران مبلغه پیش‌بینی شده است و از ابتدای این ماه طرح اعزام اجرا گردید.

وی با اشاره به موضوعات قابل بحث در این اعزام اظهار کرد: مبلغان موضوعاتی مانند قیام امام حسین(ع)، واقعه عاشورا، اسناد تاریخی، هدف امام حسین(ع)، ولایتمداری، حب اهل بیت(ع)، دفاع از حرمین شریفین، جهاد در راه خدا، آداب صحیح عزاداری، احکام و بیان شرعیات با توجه به بافت تلفیقی در منطقه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در طول دهه نخست ماه محرم تبلیغ خواهند کرد.

حجت‌الاسلام علیپور هدف از برگزاری این طرح را عنوان کرد: در راستای ترويج و نشر اسلام ناب محمدی و نشر و گسترش معارف اسلامی و نيز ارتقای بینش و آگاهی‌های دینی، فرهنگی و سیاسی و تبلیغ امور دینی و ترویج فرهنگ عاشورايی و افزایش سطح مبانی اعتقادی و معرفتی، مبلغان و خواهران مبلغه مقيم و غير مقيم در ايام محرم به مساجد و هيئات مذهبی شهر و روستاهای تايباد و باخرز اعزام شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: جذب جوانان به مساجد، توجه خاص خانواده‌ها به مقوله مهم و واجب نماز اول وقت، ارتقای بصیرت و شعور معنوی، وحدت و همدلی محور اصلی کار مبلغان اعزامی است.

وی ادامه داد: اين مبلغان اعزامی از اداره كل تبليغات اسلامی استان، دفتر تبليغات اسلامی، روحانيون مستقر و طرح هجرت و مبلغان بومی است که كليه روستاهای تایباد و باخرز را پوشش دینی و فرهنگی می‌دهند.

حجت‌الاسلام علیپور بیان کرد: ماه‌های محرم و صفر فرصت بسیار خوبی است تا فرهنگ عاشورایی بیشتر در بین آحاد مختلف مردم ترویج و نهادینه شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها تایباد و باخرز اعزام مبلغ محرم و صفر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مسیر حرکت جوانان را به سمت آموز‌های دینی سوق داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با هفته معلم از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در تالار آفتاب این دانشگاه تجلیل شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این مراسم شهید مطهری را یک شخصیت ممتاز و برجسته خواند که توانست با تأثیرگذاری عمیق بر اندیشه و افکار جوانان، مسیر حرکت فکری نسل جوان را به سمت اندیشه‌ها و آموز‌های دینی منطبق سازد و حرکت نوین اسلامی شدن را در دل جوان‌ها زنده کرد.

محمدحسین رنجبر اضافه کرد: استادان دانشگاه باید با کاشتن بذر امید در دل جوانان، مسیر صحیح تربیت و تعلیم را در کنار تذهیب نفس به دانشجو بیاموزند و با ایجاد شور، نشاط، نوآوری و سرزندگی جوانان را به آینده امیدوار و آنان را در سازندگی و بالندگی کشور مشارکت دهند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، داشتن حسن اخلاق، به‌روزرسانی معلومات علمی، مشارکت دادن دانشجو در امور درسی، نوآوری در تدریس، حرکت در مسیر تربیت کارآفرین، دادن عزت و اعتماد به نفس به دانشجو در مواجهه با مشکلات و اندیشمند و متفکر بارآوردن دانشجو و ... از صفات بارز یک استاد برشمرد و اضافه کرد: باید این محسنات باید به خوبی و درستی به دانشجو انتقال داده و در عمل نیز به کار گرفته شود.

وی با اظهار رضایت از عملکرد استادان گفت: ارزش کار معلم و استاد آنقدر ستودنی و قابل تحسین است که در قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار علیهم‌السلام بر آن تأکید شده و این نشان از منزلت و مقام علم و دانش در اسلام است که باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیأت ظرفیتی برای اجتماع قلوب و تربیت انسان انقلاب اسلامی
  • شهید مطهری مسیر حرکت جوانان را به سمت آموز‌های دینی سوق داد
  • فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • دشمنان به دنبال ضربه به هیات‌های مذهبی هستند
  • در فضای مجازی باید از ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم
  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی در هرمزگان منصوب شد
  • مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب شد
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله