Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله سید محمود محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این همایش ضمن قدردانی از فعالیتهای 12 ساله مجمع جهانی صلح، نقد سه جانبه ساختاری، مبنایی و و کارکردی بر گفتمان رایج در جهان امروز با تکیه بر مبانی اندیشه دینی و گفتمان های رهبر انقلاب ارائه کرد و گفت: ما جهان‌بینی خاصی در اصول انسان‌شناسی داریم که تاثیر خود را در گفتمان‌های ما می‌گذارد، اختلاف اساسی که دیدگاه اسلامی با دیدگاه رایج جهان در خصوص صلح دارد، در مفهوم عدالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در گفتمان جهانی صلح به این معنی است که جنگ وجود نداشته نباشد، در حالی که به اعتقاد ما این سخن تعریف درستی از صلح نیست، زیرا به نقش عدالت در آن اشاره‌ای ندارد.

محمدی عراقی اضافه کرد: تجربه جنگ‌های تلخ جهانی، انسان امروزی را به ساختارهای معیوب کنونی برای حفظ صلح رسانده است؛ سازمان‌هایی که که حاصل فعالیت آنها خروجی مثبتی ندارد،هر چند نمی توان از نقش این سازمانها غافل شد، اما باید توجه داشت که برای تحقق صلح نمی‌توان به این سازمان‌ها امید بست.

وی تصریح کرد: جنگ و صلح از منظر قرآن موضوع دقیق و حساسی است، مستشرقان غربی دین اسلام‌ را دین جنگ و مسیحیت را دین صلح معرفی کرده‌اند و‌ در این کار خود تا حدودی هم موفق بوده‌اند و توانسته اند با تشکیل گروه‌های تکفیری بسیاری از مردم جهان را به اسلام بدبین کنند.
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ مصادف با روز جهانی روانشناس و مشاور، آئین بزرگداشتی به مناسبت این روز جهانی با حضور اساتید گروه روانشناسی و دانشجویان، مسئولان دانشگاه و مهمانانی برجسته در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در این مراسم که با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد، برنامه‌های متنوعی اجرا و موجب ایجاد شور و شعف در بین حاضرین شد.

این مراسم هر ساله به پاس گرامی‌داشت زحمات و تلاش‌های اساتید و دانشجویان گروه روانشناسی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

علی ابراهیم‌نژاد شیروانی، دبیر انجمن علمی روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با تشریح برنامه‌های اجرا شده توسط این انجمن، افزود: برنامه‌های متعدد آموزشی و فرهنگی در جهت افزایش توان علمی دانشجویان با همکاری اساتید گروه، اجرا شده است.

وی ادامه داد: آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس در واحد بابل با استقبال گسترده دانشجویان مواجه شد و این موضوع سبب می‌شود تا برنامه‌های این چنینی را بیشتر در دستور کار داشته باشیم.

خبرنگار: خلیل قنبری

انتهای پیام/

کد خبر: 1228835 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه 
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی