Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره درخواست ترامپ و مایک پمپئو برای مذاکره با مقامات ارشد و عالی رتبه ایران اظهارکرد: این خواب آشفته ترامپ و وزیر خارجه‌اش هرگز تعبیر نخواهد شد و این قطعی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش هفته دفاع مقدس در دانشگاه ازاد اسلامی در رابطه با تحریم‌های آمریکا که حوزه نفت و بانکی را شامل می‌شود و از آبان ماه اتفاق می‌افتد، گفت: امکان ندارد که فروش نفت ایران با فشار آمریکا و متحدانشان به صفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران تسلیم نمی‌شود شاید در اوایل مشکلاتی داشته باشیم،‌ اما با وجود کشورهایی مثل چین، روسیه و یا ترکیه و یا کشورهای دوست دیگر می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

وی گفت: در چارچوب دیپلماسی نگاه به شرق، می‌توان از سد تحریم‌ها گذشت و من آینده روشنی در این باره می‌بینم.

وی در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه ارزیابی‌تان از مذاکرات ایران و 1+4 و بیانیه مشترک شب گذشته در نیویورک اظهارکرد: اروپایی‌ها تاکنون سخن منفی نگفته‌اند و تا حدودی مثبت بوده‌اند، اما آنچه ما انتظار داریم این است که آنها به مرحله عمل برسند و درباره آمریکا نگران نباشند. وقتی ترامپ به اروپا رفت سعی کرد میان اروپاییان اختلاف ایجاد کند و گفت چرا از انگلیسی‌ها یاد نمی‌گیرید که از اتحادیه خارج شده است؛ او سعی دارد اتحادیه اروپا را به هم بزند اما این حرف‌ها دیگر گذشته است و دنیای آینده دنیای تک قطبی نیست و در آن کشورهایی از جمله چین، روسیه و قدرت‌های متوسط یا مجموعه کشورهای اسلامی و اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت و یقین بدانید که جهان آینده جهان تک قطبی تحت سیطره آمریکا نخواهد بود.

ولایتی در رابطه با حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز اظهارکرد: ضمن اعلام همدردی خود با مردم کشورمان به ویژه مردم اهواز باید بگویم که جمهوری اسلامی ایران این قدرت را دارد که ریشه این گروه‌ها و افراد را بخشکاند. ما قبل از آنکه مسلمان باشیم انسان هستیم و کسانی که این کار را کردند حتی از انسانیت بویی نبرده‌اند. امام حسین (ع) خطاب به معارضینش در کربلا گفت، اگر دین ندارید، آزاده باشید و شما حتی این را هم ندارید چگونه می‌توانید کودک چهار ساله و مردم بی گناه را به قتل برسانید، شما انسان هم نیستید.

وی ادامه داد: ما، این افراد،‌ گروه‌ها و پشتیبانی‌هایشان را می‌شناسیم. آن‌ها هر وقت اقدامی هم می‌کنند نتیجه‌ای عکس برایشان دارد. آن‌ها از کشوری که سه سال است یمن را بمباران می‌کند، حمایت می‌گیرند و بی تردید نتیجه کار آن‌ها موثر نخواهد افتاد. عربستان با نوکری آمریکا و شکست‌هایی که در عراق و سوریه متحمل شد سعی دارد منطقه را و ایران را با این نوع حمایت‌ها به هم بریزد. اما جمهوری اسلامی مقتدرتر از آن است که آن‌ها می‌اندیشند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ ولایتی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا

به گزارش «تابناک»، مصطفی داننده در عصرایران نوشت: بعد از رفتار غیر انسانی پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنگ غزه و حمایت مالی از اسرائیل، رئیس دانشگاه شیراز از مصوبه مدیریت این دانشگاه برای بورسیه کردن دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های اروپا و آمریکا خبر داد و گفت: «دانشجویان و حتی اساتیدی که اخراج یا تهدید به اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه شیراز به ادامه تحصیل بپردازند و گمان می‌کنم سایر دانشگاه‌های شیراز و استان فارس هم این آمادگی را داشته باشند.»

اظهار نظری که بیشتر به نظر می‌رسد یک شوی تبلیغاتی است تا یک واقعیت که دانشگاه شیراز بتواند آن را محقق کند. برای راستی آزمایی بهتر است رئیس دانشگاه شیراز را با واقعیت‌های پذیرش دانشجوی خارجی به ویژه آنهایی که سابقه تحصیل در اروپا و آمریکا را دارند روبرو کنیم.

اول: دانشجویان مقطع دکترا در آمریکا حدود دو هزار دلار و در اروپا نزدیک به دو هزار پانصد یا 3 هزار یورو حقوق می‌گیرند و با این پول می‌توانند در بسیاری از شهرهای آمریکا یک خانه اجاره کنند و حتی یک ماشین بخرند. آیا امکان دارد با حقوقی که به آنها می‌دهید، این شرایط را برای‌شان فراهم کنید؟ آنها می‌توانند با حقوقی که به آنها می‌دهید برای خودشان یک زندگی معمولی داشته باشند؟

دوم: دانشجویان لیسانس که احتیاج به حمایت مالی خانواده دارند، احتیاج به یک سیستم بانکی برای انتقال پول از کشور خود به ایران هستند. آیا امکان این انتقال وجود دارد؟ به طور مثال یک دانشجویی که خانواده او در لندن یا پاریس زندگی می‌کنند، چگونه می‌توانند ماهیانه، هزینه تحصیل را پرداخت کنند؟ به این نکته توجه کنید که هیچ کارت بانکی یا کردیت کارت خارجی در ایران، کار نمی‌کند و بانک‌های خارجی در ایران شعبه ندارد.

سوم: همین دانشجویان در آمریکا از اینترنت پرسرعت بدون فیلتر استفاده می‌کنند. اصلا برای آنها تعریف نشده است که شبکه‌های اجتماعی فیلتر باشد یا رسیدن به سایت‌های علمی احتیاج به فیلتر شکن داشته باشد. آنها اگر بخواهند با خانواده خود صحبت کنند، باید «بله» را نصب کنند؟

چهارم: در مورد حجاب به دانشجویان چه می‌گویید؟ بسیاری از دانشجویان مسلمان ساکن آمریکا از کشورهایی مثل پاکستان، مصر و یا دیگر کشورهای غیر مسلمان، حجاب ندارند. آیا آنها وقتی به دانشگاه ایران می‌آیند، باید حجاب و پوشش اسلامی داشته باشند؟

پنجم: این دانشجویان یاد گرفته‌اند که به مسائل مختلف صنفی، سیاسی و اجتماعی اعتراض کنند؟ شما می‌توانید به آنها اجازه بدهید به مسائل مختلف در دانشگاه اعتراض کنند؟

ششم: برخی از دانشجویان معترض، گرایش‌های جنسی مختلف دارند. بعضی از آنها با پرچم‌های هم جنس گرایانه در کنار پرچم فلسطین، به اسرائیل اعتراض می‌کنند؟ با آنها چه رفتاری خواهید داشت؟

حالا از شب زنده‌داری‌ها و خوردن نوشیدنی‌های مختلف توسط همین دانشجویان در آخر هفته بگذریم.

اگر رئیس دانشگاه شیراز این سوال‌ها را پاسخ داد، می‌توانیم ببینیم که می‌توانیم دانشجویان ساکن آمریکا و اروپا را پذیرش کنیم یا نه؟

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است
  • خیزش دانشگاهیان اروپا و آمریکا نشانه بیداری اسلامی است
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند